kameleon kameleon
277
BLOG

"100 metrów" Gen.Błasika? - CVR - Tu154m

kameleon kameleon Polityka Obserwuj notkę 17
katastrofa smoleńska

image

/zapisany obraz z prezentacji TVN - nagranie z kokpitu Tu154m - użyto odszumionej wersji kopii nagrania z 2014 roku/

Tu link do materiału z youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=hZD_MYPC4W4

.

Wypowiedż Generała "100 metrów" (odczyt biegłych PW)  w czasie na tym materiale - 43minuta i 36 sekunda.

Słyszy ktoś z Was to "100 metrów"Generała? Ja nic takiego tam nie słyszę.


W stenogramie zapisów z CVR biegli PW odczytali wypowiedż "100 metrów"(przykrytą alarmem TAWS - Terrain Ahead!) przypisując ją do Generała Andrzeja Błasika.

Odczyt biegłych PW:

8:40:40.283 - 8:40:41.698  -"TERRAIN AHEAD!"

8:40:41.038 -  8:40:42.277 - "100 metrów" √√ √√ √√√√- DSP

8:40:41.830 - 8:40:42.801 -" PULL UP!

8:40:41.914 -  8:40:42.361 - "100 " - N


Czy jest taka wypowiedż "100 metrów" w tym fragmencie i czy rzeczywiście to głos DSP?

Sprawdzam na odszumionym przez mnie fragmencie:

1.Normalne tempo:

https://uploadfile.pl/pokaz/2261604---xtp2.html

.

2. A tu troszkę wolniejsze tempo:

https://uploadfile.pl/pokaz/2261605---qfyc.html

/słyszalny 1x wysoki dżwięk z jakiegoś urzadzenia(?)/


https://uploadfile.pl/pokaz/2261602---e4e8.html

.

Moim zdaniem nie.

Głos należy do jednego z pilotów, nie jest to bynajmniej głos generała.

Odszumiłam ten krótki fragment i wypowiedż odczytana przez biegłych PW jako "100 metrów" to według mnie "WB"(wube) - ton pytający.

Oprócz dżwięku alarmu TAWS są według mnie słyszalne 3 wypowiedzi. Dwa głosy męskie należące do pilota i nawigatora i jeden głos kobiety dochodzący z tła.


Mój odczyt:

-"WB" -(wube)- głos pilota, zapytanie o wysokość na wysokościomierzu barometrycznym-/ słyszalny jest też 1x wysoki dżwięk, nakłada się na wypowiedż/

-/"Nie widać ziemi"/-głos  kobiety dochodzący z tła, najprawdopodobniej obserwowano na monitorze obraz z kamery jaka była na tupolewie

-" 100" - Nawigator - odpowiedż na zapytanie pilota o wysokość barometryczną, która wskazywała 100 metrów -/na tę wypowiedż nakłada się początek alarmu" PULL UP!"


Zarzucano załodze, że korzystała z wysokościomierza radiowego a powinna z barometrycznego. Tu jest dowód, że Nawigator czytał wysokość z właściwego wysokościomierza barometrycznego.

Poza tym nie rozumiem jakim prawem znów "upchnięto" wypowiedż generała Błasika , w tym fragmencie błędnie odczytane "100 metrów". Przecież to nie jest jego głos, co słychać wyrażnie. To, że biegli mieli problem z odczytem, nie uprawnia ich do wpisywania w stenogramy wymyślonych i nieistniejących wypowiedzi. Jeśli pomylili się, powinni to sprostować i poprawić.

YKW pod jedną z mych notek napisał mi w komentarzu, że stosuję gówniane odszumianie.

Naprawdę?Skoro takie gówniane, to czemu tak dobrze słychać wszystkie wypowiedzi i inne dżwięki?

Zaś Michał Jaworski pisał abym podała ustawienia filtrów przy odszumianiu. Aż taka naiwna to ja nie jestem. Tacy szpece się tym podobno zajmowali, to powinni mieć to w małym paluszku, a nie pytać blogerkę - amatorkę:)))Niech sami się wykażą, a nie na gotowe czaić.


Dla wielu temat katastrofy smoleńskiej jest już wyjaśniony i zamknięty.

Nie dla mnie. Ja mam odmienne zdanie i uważam, że wiele jest jeszcze wciąż do dodania, sprostowania i wyjaśnienia, aby w końcu dotrzeć do prawdy. Trzymam kciuki za tych, którzy wciąż pomimo upływu czasu wciąż się nie poddali i dążą do prawdy.


https://www.youtube.com/watch?v=I2cmgH60J0Y

.


Ps. Proszę Adminów o umieszczenie notki w temacie "Katastrofa smoleńska".

kameleon
O mnie kameleon

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka