Karlus Karlus
497
BLOG

Katastrofa smolenska - jak leciala oderwana na feralnej brzozie koncowka lewego skrzydla

Karlus Karlus Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 19

Analizujac kadry filmu z crash-testu DC7 mozna jednoznacznie stwierdzic, ze oderwana koncowka nie dostala zadnego "kopa" do gory w momencie jej kolizji ze slupem telegraficznym.

Oto trzy kadry z tego crash-testu DC7 (zestaw zrobiony 04.12.2018)

image

https://lh3.googleusercontent.com/pWRzxdID3K15s2b2dCjQrrk49vg23F_QjjcPCrO5BS9emthQPp0j-_5nw7dDRJoCGdz7YRGRCwucL1MpXg=w1920-h3150

Na tych kadrach widzimy, ze oderwana na slupie koncowka po okolo 0,4s samodzielnego lotu postawila sie na storc w kierunku jej lotu, czyli nastapilo zlozenie dwoch obrotow koncowki o okolo 90° wokol osi podluznej i rowniez o 90° wokol osi poprzecznej !

Widzimy rowniez, ze predkosc samolotu spadla ze wzgledu na kolizje podwozi z zaporami i wynosi (przyjmujac 1,66m odleglosci miedzy kadrami) okolo Vsr~1,66*25=41,5m/s na tym odcinku 0,4s

srednia odleglosc miedzy kadrami z filmu DC-7 w tym momencie odrywania i poczatku lotu koncowki prawego skrzydla szacujemy jako 1,66m

image

https://lh3.googleusercontent.com/9_KXXRfy4y8NlGKNcgDBZL50J5Mk4FaJT4FAnV8rjgxQMYncdFOTfNKasH9JuxJTidlG_45hNbmQWAsGcg=w1700-h2500

Jak rowniez kazdy zauwazy, to srodek ciezkosci tej oderwanej koncowki przelecia w ciagu tych 0,4s od oderwania na slupie odleglosc o okolo 2m mniejsza niz hamujacy kadlub, jak i to, ze sila aerodynamiczna podniosla go o prawie tyle samo do gory.

Mozemy rowniez oszacowac znajac poczatkowa predkosc obrotu jako omega=90°/0,4s=225 °/s , predkosc obrotowa spada w czasie i po okolo 1,7s koncowka obrocila sie o kat o wartosci co najwyzej alfa=225*1,7=382,5° ~ czyli o okolo jeden pelny obrot wokol dwoch osi z osobna. Kto zechce moze sprawdzic na dalszych kadrach z kamery od przodu.

Tam nie mial miejsca zaden duzy "kop do gory"

Dalej wplyw sily autorotacyjnej byl znikomy! Mozemy zatem obliczenia bieglego prokuratury Manerowskiego, jak i rowniez splagiatowane od uczonych australijskich obliczenia autorotacji wynikajacej z sily Magnussa przez gwiazdora, uznac za bzdurny belkot!


Pozwole sobie zainteresowanym przypomniec wyliczona 07.06.2016 przezemnie trajektorie oderwanej na feralnej brzozie koncowki z wykorzystaniem obliczen programu w Pytonie napisanym przez Snafu w 2014 !

image

https://lh3.googleusercontent.com/GSYNbwF_aT3_yj0VZU5L2L_Inp4uiyg0iuwXacSjluVa0dIOm3shMoSMqNi8vu_2647ec2aWapGoGhlcmg=w1921-h2220

Taka trajektorie potwierdzaja slady na drzewach, na samej koncowce, slady odbicia od gruntu, oraz slady na galazkach w miejscu upadku.





Karlus
O mnie Karlus

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka