1 obserwujący
84 notki
92k odsłony
1203 odsłony

Katastrofa smolenska - Event-38 z innymi wysokosciami

Wykop Skomentuj

14.11. 2015 w Parlamencie Europejskim brednie mial swoje "10 minut" KaNo. Opowiadal o "wysokiej" trajektorii na podstawie wysokosci barycznej zapisanej w logach TAWS#38 i FMS2. Nie rozumiejac w czym rzecz i wciskajac obserwatorom bzdurne dane np. takie, ze TAWS #38 mial miejsce o czasie 6:40:59 a hibernacja pamieci RAM FMS2 o czasie 6:41:02 czyli wciskajac widzom ciemnote, jakoby odleglosc dokladnie 145m samolot pokonal w czasie 3 sekund !!

Oczywiscie przy zapisanej predkosci GS w #38 i w pamieci RAM FMS2 wychodzi srednia predkosc GSsr ~ 72m/s co daje roznice miedzy TAWS#38 a FMS2 w czasie okolo t=145/72=2,014s . Taka roznica czasu determinuje wystapienie #38 o czasie dokladnie 6:40:59,95 co jak sie odetnie wartosc po przecinku daje czas 6:40:59

teraz pare kadrow z tego wystapienia KaNo w Brukseli:

image

https://lh3.googleusercontent.com/XSE5eUkeBx5dMZrwPx3R297cHLnzD5IPXECHnCK9oh9Q3wBPnDZrUw9QvPIE-KjJKnPRs22NKcKfjXmSbw=w1920-h4200

i nastepne idiotyzmy rowniez z interpolacjami aproksymacjami funkcjami sklejonymi, o ktorych KaNo i jego wspolpracownicy nie maja zielonego pojecia.

Dowod znajduje sie na tych kadrach:

image

https://lh3.googleusercontent.com/uVHlqSM_Fjvb2tfkI7wUqPTonnXuay6Hc-OKwVoukBMO8O-vq4zLqCRpIFES6L69RNgJsFgNwOX3D5oTJQ=w1920-h3150

System Status dodalem ja, aby bylo widac idiotyzmy jakie prezentowal KaNo.

Zaprezentowane bzdury mozna wytlumaczyc brakiem wiedzy na temat obliczen wysokosci barycznych i na temat tego, co ma duzy wplyw na odczytywane wartosci na static portach.

Najpierw przedstawie na schematach pare wyliczonych przez FMS  wysokosci barycznych wraz z wplywem na obliczenia jakie mialo wysokie cisnienie baryczne w Smolensku 10.04.2010

image

https://lh3.googleusercontent.com/4cuQtrFVHee6l3a0h-bNqPi75hsLBWKIfmHFN-di2mrnZwTx3EBfPLKednvH6zWYcWP1A4s45rQhjyR0Rg=w1920-h2660

Wszystko co wazne znajduje sie w logach oraz w czerwonych i w niebieskim prostokatach.

Na pewno znajda sie tacy, ktorzy w dalszym ciagu, tak jak KaNo i A. Macierewicz wraz z polonijnymi osrodkami w USA, powtarzac beda glupoty o wysokiej trajektorii powolujac sie rowniez na te wyliczone przezemnie wysokosci baryczne.

Otoz nie powinno sie bezmyslnie "wierzyc" danym z przyrzadow takich jak static port, poniewaz istnieje cos takiego jak "Position Error" w rozkladzie cisnienia w powietrzu oplywajacym kadlub ze static portem. Oto dowod:

image

https://lh3.googleusercontent.com/hZOj0zsiqRLXmYZgaelitakEV60K4oZTsnWX3bv567XvtAsuONIuaP2-5IAQzLSmCuB9ZQii_-kpfnov_A=w1920-h3880

Roznica miedzy zmierzonym na static port a tym rzeczywistym cisnieniem statycznym zalezna od katow yaw roll i pitch, od predkosci lotu i od konfiguracji samolotu, nazywana jest Position Error!

Dlatego wysokosci baryczne, predkosci TAS i IAS wyliczone na podstawie zmierzonych przez static ports wartosci w ostatnich sekundach lotu (po feralnej brzozie z dzialki Bodina) wartosci cisnienia statycznego sa obarczone duzym bledem (okolo 25m)

O tym wszystkim pisalem juz w 2017 ale jak widac z zachowania sie A.Macierewicza i niektorych czytelnikow Gazety Polskiej wraz z czlonkami jej klubow w USA, to niektorym ta wiedza znowu wyparowala przez uszy :-)

Wykop Skomentuj
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale Polityka