Karlus Karlus
2632
BLOG

Katastrofa smolenska - Trajektoria 101-ki podczas lotu z Tuskiem 07.04.2010

Karlus Karlus Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 22

Jak napisalem w komentarzu pod notka:

https://www.salon24.pl/u/karlus/1112682,katastrofa-smolenska-lot-101-ki-07-04-2010-i-samowolne-znizenie-na-kregu-z-500m-do-300m

przyjecie przezemnie podobnych trajektorii 07.04 i 10.04 bylo bledem.

Przedstawie teraz zarys trajektorii 101-ki w locie z Tuskiem obliczonej na podstawie kierunkow magnetycznych i zmiennej predkosci na roznych odcinkach poczawszy od punktu ladowania na pasie.

Oto schemat:

image

https://lh3.googleusercontent.com/oarzQCn-3gtRKIFojogjJWshSqtl3JCArcaAo_POImt0CNChwGcaxVbViPAz3dG1jmgfT-iDe2B6jDHkGA=w1920-h3150

Jak porownamy ten zarys trajektorii do mapy z kregiem, to zauwazymy pare roznic z tym idealnym kregiem z karty podejscia z 2008.

Te roznice wcale nie wplywaja na samo podejscie i ladowanie.

Samowolne znizenie do wysokosci (tym razem wzgledem poziomu wysokosci pasa 255m npm) 310m nad poziomem pasa zamiast 500m wymaganych na kregu mialo miejsce o czasie 11:10:40 , czyli okolo 20 sekund po zakonczeniu lagodnego zakretu z kierunku magnetycznego 41° na kierunek 79° (promien wodzacy tego zakretu wynosil okolo 7650m)

Odleglosc po gruncie tego punktu do stanowiska kontroli lotow na Siewiernym wynosi okolo 8650m co daje kat obserwacji samolotu z wiezy okolo 2° (arctg(310/8650)

Wizualna obserwacja lotu samolotu przy dobrej pogodzie jest mozliwa ale dla takiego kata malo prawdopodobna.

Nie znamy zapisow rozmow, ale wysokosc na kregu 500m wg cisnienia QFE byla przekazywana zalogom 10.04.2010, wiec mozna przyjac, ze ta wypowiedz RP o "samowolce" zalogi 101-ki zapisana na str. 128/210 dotyczyla wysokosci barometrycznych a nie radiowych.

Jeszcze raz pytanie, jaki system radiolokacyjny poinformowal kierownika lotow o znizeniu do 310m nad poziom pasa?



Karlus
O mnie Karlus

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka