3 obserwujących
136 notek
247k odsłon
  849   2

Uszkodzenia skrzynki automatycznych wylacznikow/bezpiecznikow lewej szyny 27V - update

Adminie Wspanialy. To jest notka techniczna dotyczaca katastrofy 101-ki w Smolensku, dlatego prosze Administracje S24 o jej umieszczenie w dziale "Katastrofa smolenska"

Najpierw przedstawie schemat porownawczy tablic oryginalnej przed remontem i powyginanej na miejscu wrakowiska:

https://lh3.googleusercontent.com/-mMzZLZWR5MMHAMCYt7dIuvEWt1bX8AzTnUQC-P_q4xFtqe6VSyPdb9p_xLKKSOO5nZlHjqJhj07MYXiSA=w1920-h4200


Niebieskimi prostokatami zaznaczylem wylaczniki/bezpieczniki systemu komunikacji satelitarnej, a czerwonymi wylaczniki/bezpieczniki TAWS-a

Prosze zwrocic uwage na pozycje tych wylacznikow/bezpiecznikow tych dwoch systemow oraz na odgiecia i  wgniecenia grubego drutu zabezpieczajacego przed przypadkowym mechanicznym wylaczeniem tych wylacznikow/bezpiecznikow.

W niebieskim prostokacie widzimy, ze przed "wyskoczeniem" bezpiecznikow AERO-HSD+ oraz TT5014A HPA najpierw docisniety do blachy zostal drut zabezpieczajacy. Mozna smialo stwierdzic, ze staly prad akumulatorowy na szynie lewej 27V zasilal te urzadzenia az do samego upadku na grunt. Dopiero po chwili "wyskoczyly/wybily" bezpieczniki i oparly sie z gory o wgniecony drut.

Jeszcze wgniecenie dolnego lewego rogu tej skrzynki nastapic musialo juz po "koziolku" i odbiciu sie od gruntu rozerwana tylna czescia kabiny pilotow.

Natomiast w czerwonym prostokacie widzimy ze wylaczniki/bezpieczniki dla TAWSa "wyskoczyly/wybily" przerywajac zasilanie urzadzenia TAWS jeszcze jak samolot byl w powietrzu (ale po #38).

Nastepny schemat obrazuje uszkodzenia i wygiecia drutu zabezpieczajcego te wylaczniki/bezpieczniki

https://lh3.googleusercontent.com/N4CLADDBcuPkLdbE1gNujHVxst_Av8kGESuss3WjLgKfV5ZZEmykMzzWwi27UjoioDnP92TTTY1sPTKdVg=w1920-h3150


Widzimy jak tylko troche wygiety drut zabezpieczajacy przechodzi powyzej wylacznikow TAWSa, co oznacza, ze najpierw bezpieczniki "wyskoczyly/wybily" a nastepnie dopiero nastapilo uderzenie o grunt, ale nie ta krawedzia tej skrzynki, lecz przeciwna.

Przedstawie jeszcze raz schemat automatycznego wylacznika/bezpiecznika

https://lh3.googleusercontent.com/iM2wSbcb7D0Mm9cmCK9dTzMWzzoBGCRkeLfgOpcgRZXtJBMHHY0h4zR8MyzCOK457VhLTlTcaBkz4Tc94w=w1920-h975


Nastepnie wylaczniki TAWSa nad glowami pilotow i na tablicy lewej szyny 27V

https://lh3.googleusercontent.com/gAgnx-68nJ-elFoYoIzBbBiECpSb9UJmAeMhEfQLCSgqCf-vmU8prrigVYy90QbD_8TBwQsc5Tfr3SgMTg=w1920-h3150


oraz system komunikacji satelitarnej przed remontem w Samarze i na placu betonowym ze szczatkami:

https://lh3.googleusercontent.com/8fTlXkCe3PFRU-BHjNVRNoPieIjd__fb6YUadOXrspK5IdXn7gHMPS8sN_Y_aecJrA6ZMkQMxvbGtkOlsw=w1920-h5250


Podobno ekspertom Prokuratury Wojskowej udalo sie rozszyfrowac w 2012 pamiec tego systemu z ostatnimi zapisanymi czasami zaniku zasilania Systemu z akumulatorow sieci lewej 27V gdzies miedzy czasem GMT 06:41:03,5 a 06:41:04,0 czyli na okolo 1.0 sekunde po zetknieciu sie kokpitu z gruntem.

Ta wiadomosc byla i jest pieczolowicie skrywana przed opinia publiczna! Dlaczego?

Lubię to! Skomentuj3 Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale