4 obserwujących
145 notek
291k odsłon
  1396   0

Katastrofa smolenska - uzytkowanie przyrzadu KLN 89(B) w trakcie lotu 101-ki - Update

Najpierw przestawie urzadzenie GPS Bendix-King KLN 89(B) na tym schemacie:


image


https://lh3.googleusercontent.com/jUgRhbszUg8kgGrJzd33e-3IKzcmlphp_1KfBQb4radR2hrWV4dmHh54mctcymXXpbYgWpSUKemJuUVueXbrcKFVU4rMTYQL2lyx8_abiw=w1920-h1050


Podkreslilem podwojna czerwona linia moim zdaniem bezpodstawna Teze jakoby przyrzad ten mial byc "niepowiazany z zadnym systemem samolotu" !!

Niestety, ale ta Teza KBWL LP wydaje sie byc FALSZEM.

Poszukalem troche i znalazlem taki oto opis:

"KLN-90B через БС - СНС с БГМК No 1 Для нормальной работы ТКС - П 2 сопряжена со следующими системами : • ДИСС -013 – по сигналу угла сноса для формирования ПУ путевого угла ; • МГВ -1 СК – по сигналам крена через УПБ -1 и ПСТ -265 ШО для нормальной работы с минимальными погрешностями ; • ВК -90 М – для отключения магнитной и горизонтальной коррекции . "


Dla nieznajacych rosyjskiego Babelfish przetlumaczyl to na polski:


"KLN-90B przez BS - SNS z BGMK nr 1 Do normalnej pracy TKS - P 2 jest sprzężony z następującymi systemami: • DISS -013 - zgodnie z sygnałem kąta dryfu w celu utworzenia kąta toru PU; • MGV -1 SK - zgodnie z sygnałami przechyłu przez UPB -1 i PST-265 SHO do normalnej pracy z minimalnymi błędami; • VK-90 M – aby wyłączyć korekcję magnetyczną i poziomą."


zrodlo: str 1/5 z rosyjskiej instrukcji

https://docplayer.com/52778202-Tochnaya-kursovaya-sistema-tks-p2.html


Taka mala uwaga, KLN90(B) jest troszeczke nowszym modelem od KLN89(B) ale fukcjonalnos tych systemow jest prawie identyczna.

Mamy zatem udowodnione, ze TEZA KBWL LP jest falszywa.

Pozwolilem sobie rowniez na skopiowanie kilku kart z instrukcji obslugi KLN 89(B) dotyczacych mozliwosci naprowadzania samolotu w pionie czyli VNAV:

image

https://lh3.googleusercontent.com/oqrkh7hbw1kxt_j17Z2upH5XtkoOPM1vtnjcYKTW8EO23Pgyrzwa4H37ykitxMRzPammC4a4ZHHbf6efRX6nqR_Q4yDqizL9-zuMejb7kQ=w1920-h2100


Przypominam o mojej notce

https://www.salon24.pl/u/karlus/1154601,dobrze-slyszalna-w-koncowce-cvr-101-ki-w-wersji-mak-wypowiedz-flagi-na-wizji


oraz o tym jaka byla wartosc ustawionego kursu MGH  DIRECT TO KTA

image

https://lh3.googleusercontent.com/-fdmZw5vlS1C34Zjpzm2Uu2U0L9ZQ9P8f5kcRLYSi-rLcUxDMq2_QJq5q2OPdONxuD0IBUv3fKp_10ULy1O2ofHpD604U56QPd4O6IxPSg=w1920-h3150


Na Obudowie Nastawnika Kursu nr1 widzimy bardzo duze uszkodzenia-wgniecenia, ktore byly przyczyna uszkodzen we wnetrzu i na zebatkach liczb kursowych.

Natomiast na Obudowie Nastawnika Kursu nr2 nie mamy tego typu uszkodzen i dlatego mozemy odczytac wartosc ustawionego Kursi 241° (MGH)

Mozemy smialo wiec przypuszczac, ze na obydwu Nastawnikach byla ustawiona ta sama wartosc Kursu.

Przypomne karte Lotniska Sjewjernyj oraz trajektorie z Raportu MAK

image


https://lh3.googleusercontent.com/MoD3cgh7j-2_ZpSFkYSh_6tPZpULCDXkh2dsKFJ8DE11bMA94WKoJpscDAEmlj1HIRktoSOh9jn7GmaF3w=w1050-h1920


image

https://lh3.googleusercontent.com/cVZS-A3M4oKNt25hYw4YRPVb7uzWDy4eV8iZ5sJEBQoQ8EcdwuGKY5mvyAV9tdeGuaU0-YYZAIoer87j3k3O0ICrTjCiy-u4TAORrMC5JA=w1920-h1050

Prawie dokladnie w miejscu kiedy kat kursu MGH DIRECT TO KTA wynosil 241° to I Pilot zakomunikowal Wiezy o 10:37:23 "I wypelniajem czietwiortyj, polskij 101"


PS. Uprzejmie prosze Administracje S24 o umieszczenie tej notki w dziale Katastrofa Smolenska

Lubię to! Skomentuj5 Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale