4 obserwujących
145 notek
290k odsłon
  2208   4

Dobrze slyszalna w koncowce CVR 101-ki w wersji MAK wypowiedz "FLAGi na wizji"

Na poczatek proponuje wysluchac 35-cio sekundowa koncowke CVR (poczatek pare sekund przed TAWS#35)

https://uploadfile.pl/pokaz/2165360---jpai.html

Czy ktos uslyszal w tym fragmencie wypowiedz z tytulu notki?

Dla tych co nie uslyszeli wycialem pewien 5-cio sekundowy fragment. Posluchajcie

https://uploadfile.pl/pokaz/2165365---punx.html

Ta wypowiedz "FLAGi na wizji" ma poczatek w polowie drugiego "... Ahead" nalezacego do alarmu TAWS#37

Dla tych co to jeszcze tego nie uslyszeli wycialem sama wypowiedz "FLAGi na wizji" , posluchajcie

https://uploadfile.pl/pokaz/2165361---sjtz.html

a dla wzrokowcow przygotowalem odpowiednie zestawienie scanow z programu AUDACITY

image

https://lh3.googleusercontent.com/NHyyaeSlAF5D7folVMfkv_R6y1tS2kS0BD9JOUiJU71IXBsN-5QyvitI_MJbpht_UGZDlgZOZv9R1XV1O84ZQ4aYl23zQda4cu7Zvm0dNw=w1920-h3150


Jak zobaczymy ponizej, to slowo FLAG moze sie pojawic na trzech ekranach w cockpicie, mianowicie tych dwoch nalezacych do FMS-ow i trzeciego nalezacego do KLN/89(B)

image

https://lh3.googleusercontent.com/9nh-3mhf1CtwnN24_daLlUfLkdTPtQ-l85YTY8X7n8F7ihwnLyY-FMGQKGerTtxZyHklIeh-eS7REjAJNjgOlVe-8b8xQ-keU4P_89nQHg=w1920-h3150

O tym czasie Nawigator odczytywal wysokosci, a I-Pilot nie widzi wszystkich tych ekranow. Osoba, ktora wypowiedziala "FLAGi na wizji (czyli liczba mnoga FLAG-ow i Monitorow) moze byc albo II-Pilot albo osoba postronna stojaca za plecami Nawigatora.


Na nastepnych scanach z odpowiedniej dokumentacji przedstawie, kiedy moze byc wyswietlona na tych ekranach wiadowsc "FLAG"

image

https://lh3.googleusercontent.com/lEV9p2xg37FC0tZWQDrLrZpFzMjyJyLaKfCoLG55GwqEdqgdm9IfOsD0r6OoxfmzFFM2uLYzZNaw0TUTT0wKmmklhQz6ykX_FGShFPRfUA=w1920-h1020

oraz na CDU FMS-ow

image

https://lh3.googleusercontent.com/cy3fbzv9N3HR2wVKqnGFqd_qUEAqOLFHlaP39BbMQ6XrYlE9UV8idsjcxFytb2HMdVigrVMse-t6RKkSDX6YUWZcrBu1hDjeh4PIe1v6tQ=w1920-h1020


Mamy zatem posrednie potwierdzenie tego, ze I-Pilot chcial odejsc na drugi krag wciskajac guzik "UCHODa" tuz przed rozpoczeciem alarmu TAWS #37 , czyli na 2,5s przed poczatkiem zarejestrowanej w CVR wypowiedzi "FLAGi na wizji"

Jak wiadomo, to tak rozpoczete odejscie na drugi krag nie dzialalo prawidlowo.

Lubię to! Skomentuj4 Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka