Karlus Karlus
2226
BLOG

Dobrze slyszalna w koncowce CVR 101-ki w wersji MAK wypowiedz "FLAGi na wizji"

Karlus Karlus Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 4

Na poczatek proponuje wysluchac 35-cio sekundowa koncowke CVR (poczatek pare sekund przed TAWS#35)

https://uploadfile.pl/pokaz/2165360---jpai.html

Czy ktos uslyszal w tym fragmencie wypowiedz z tytulu notki?

Dla tych co nie uslyszeli wycialem pewien 5-cio sekundowy fragment. Posluchajcie

https://uploadfile.pl/pokaz/2165365---punx.html

Ta wypowiedz "FLAGi na wizji" ma poczatek w polowie drugiego "... Ahead" nalezacego do alarmu TAWS#37

Dla tych co to jeszcze tego nie uslyszeli wycialem sama wypowiedz "FLAGi na wizji" , posluchajcie

https://uploadfile.pl/pokaz/2165361---sjtz.html

a dla wzrokowcow przygotowalem odpowiednie zestawienie scanow z programu AUDACITY

image

https://lh3.googleusercontent.com/NHyyaeSlAF5D7folVMfkv_R6y1tS2kS0BD9JOUiJU71IXBsN-5QyvitI_MJbpht_UGZDlgZOZv9R1XV1O84ZQ4aYl23zQda4cu7Zvm0dNw=w1920-h3150


Jak zobaczymy ponizej, to slowo FLAG moze sie pojawic na trzech ekranach w cockpicie, mianowicie tych dwoch nalezacych do FMS-ow i trzeciego nalezacego do KLN/89(B)

image

https://lh3.googleusercontent.com/9nh-3mhf1CtwnN24_daLlUfLkdTPtQ-l85YTY8X7n8F7ihwnLyY-FMGQKGerTtxZyHklIeh-eS7REjAJNjgOlVe-8b8xQ-keU4P_89nQHg=w1920-h3150

O tym czasie Nawigator odczytywal wysokosci, a I-Pilot nie widzi wszystkich tych ekranow. Osoba, ktora wypowiedziala "FLAGi na wizji (czyli liczba mnoga FLAG-ow i Monitorow) moze byc albo II-Pilot albo osoba postronna stojaca za plecami Nawigatora.


Na nastepnych scanach z odpowiedniej dokumentacji przedstawie, kiedy moze byc wyswietlona na tych ekranach wiadowsc "FLAG"

image

https://lh3.googleusercontent.com/lEV9p2xg37FC0tZWQDrLrZpFzMjyJyLaKfCoLG55GwqEdqgdm9IfOsD0r6OoxfmzFFM2uLYzZNaw0TUTT0wKmmklhQz6ykX_FGShFPRfUA=w1920-h1020

oraz na CDU FMS-ow

image

https://lh3.googleusercontent.com/cy3fbzv9N3HR2wVKqnGFqd_qUEAqOLFHlaP39BbMQ6XrYlE9UV8idsjcxFytb2HMdVigrVMse-t6RKkSDX6YUWZcrBu1hDjeh4PIe1v6tQ=w1920-h1020


Mamy zatem posrednie potwierdzenie tego, ze I-Pilot chcial odejsc na drugi krag wciskajac guzik "UCHODa" tuz przed rozpoczeciem alarmu TAWS #37 , czyli na 2,5s przed poczatkiem zarejestrowanej w CVR wypowiedzi "FLAGi na wizji"

Jak wiadomo, to tak rozpoczete odejscie na drugi krag nie dzialalo prawidlowo.

Karlus
O mnie Karlus

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka