O tym, ze KBWL LP w swoim Raporcie koncowym na str. 49/328 wysnula nieprawdziwa teze ze:
"Przyjęcie współrzędnych wyrażonych w układzie SK-42 jako współrzędnych WGS-84
spowodowało wprowadzenie błędnych danych do systemów pokładowych (GPS/FMS)
samolotu Tu-154M. Przesunięcie liniowe punktów wynikające z błędnego przyjęcia
współrzędnych zawartych na karcie podejścia jako współrzędnych według systemu WGS-84,
a nie SK-42, wynosi około 116 m w kierunku południowym."
Opisalem juz zaraz po przeczytaniu tego raportu w dniu 21.08.2011
Jak pokaze jeszcze raz na schematach ponizej, to przyczyna tej nieprawdy o 116m lezy w nieumiejetnym przeliczeniu przez ekspertow KBWL LP wspolrzednych punktow z ukladu odniesienia SK-42 do ukladu WGS-84!
Wezmy najpierw Punkt DRL przepisany z karty do Planu lotu w FMS. Na karcie wszystkie wspolrzedne sa z ukladu odniesienia SK-42
a FMS potrzebuje wspolrzedne z ukladu odniesienia WGS-84. To zostalo prawidlowo przedstawione w Raportach zarowno MAK jak i KBWL LP.
Chodzi jedynie o wplyw tego bledu w planie lotu na trajektorie pozioma 101-ki.
Przedstawie teraz schematy z prawidlowa transformacja wspolrzednych z ukladu SK-42 do ukladu WGS-84.
Dla punktu DRL
Jak widzimy na SAT-Mapie GE odleglosc miedzy punktem z przeliczonymi wspolrzednymi a punktem nieprzeliczonym mamy roznice w szerokosci geograficznej na polnoc o okolo 12m a w dlugosci geograficznej na wschod o okolo 120m
Takie wartosci nie mialy najmniejszego wplywu na poprawna trajektorie a ta wartosc 116 m w kierunku poludniowym jest wartoscia "wyssana z brudnego palucha" przez KBWL LP.
Teraz schemat z punktem XUBS
Jak widzimy to przesuniecie punktu XUBS od przeliczonego do nieprzeliczonego wynosilo okolo 116m ale w kierunku wschodnim, prawie rownoleglym do kierunku osi pasa.
10 Lat ten blad (oszustwo) KBWL LP nie zostalo przez nich poprawione.
Komentarze