Karlus Karlus
1744
BLOG

O czym mowia wybrzuszenia na krawedzi lotki lewego skrzydla 101-ki ? Update

Karlus Karlus Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 6

Bardzo ciekawie przedstawiaja sie slady kolizji lotki lewego skrzydla z pniami drzewek o prawie 15 centymetrowej srednicy.

O tym za chwile. Najpierw przedstawie schemat hydraulicznego napedu lotki, ktory pozwala jej na wychylenie 20° w gore i 20° w dol:

image

https://lh3.googleusercontent.com/3SqygxTuSskTxHaSrX1-gjqrSKEga2RstijiBNGq4RqoHDGIt7mewkQpD9NV3bwK2McjfoYhZ8ZbsIQ8ZA=w1920-h1050


Mamy zatem hydrauliczny naped i zarazem opor lotki!

Teraz przedstawie wybrzuszenia tylnej krawedzi lotki lewego skrzydla:

image

https://lh3.googleusercontent.com/Dok6feSifMBwybmRKNPe8GxKWRYcO_c8LcmWQYD88VBvlN-fXFF2hrh6p-MGEvLyHK_Zt7pDVjRhxuVEtg=w1920-h3150


Wybrzuszenia krawedzi do gory sa dobrze widoczne na powiekszeniach.

Pierwsze drzewo o ktore uderzylo lewe skrzydlo lotka to to:

image

https://lh3.googleusercontent.com/EvQ-kGnQN9adHrNUWRoHrxL9uvx3OtaFZcSrJNJQ9fLmAnB5xsvU4dZPXwN0_TmEHEijiP8ftWPuKtRnSg=w576-h1024


Na mapce GE to drzewo rosnie okolo 14m na poludnie od linii trajektorii anteny GPS1.

Najpierw jednak wykresy parametrow z Raportu MAK:

image

https://lh3.googleusercontent.com/g44I2cuq063KqL5hWXwt_Nz5IRgtZwWu6MXEY9VuO70KdR168sVkgLwm0CzobFITHFRTAdSk_j2CHIwAyw=w1920-h2100


Zwracam uwage na to, ze parametry kata odchylenia prawej lotki, prawego spojlera-lotki i lewego spojlera-lotki sa mierzone i zapisywane jako prawie ostatnie parametry w kazdym kadrze.

Teraz polozenie drzewka i trajektoria anteny GPS1 opisana rowniez czasowo na schemacie:

image

https://lh3.googleusercontent.com/keMCAi_ilYcOOJqRCUPXo3WV62uElgf4QogTVp2Mr3QaZcBHAFceo5VVsFn6nxByhXQu9aZNYScObnL42A=w1920-h2100


Jak widzimy ze schematow, to o czasie 10:40:59,98 lewy spojler lotki mial kat zero, a prawa lotka miala kat -3° czyli do gory i z tego mozemy wywnioskowac, ze lewa lotka maila rowniez kat -3° czyli w dol, Kat pochylenia wynosil o tym czasie okolo +15°, a kat natarcia byl prawie taki sam, czyli dziob do gory.

Odchylony uderzeniem slotu zlamany w 2 miejscach pien tego drzewka swoim sprezynujacym impetem uderza w koncowke lewej lotki podbijajac ja do gory (pneumatyka) gdzies do kata +3° a to uruchamia differencjal-naped lewego spojlera-lotki do wartosci okolo +4° do gory !!

I to wyjasnia problem jednoczesnego odchylenia spojlerow-lotek do gory. Dopiero gdzies 1,15s po tym nastopilo na pniu feralnej brzozy oderwanie koncowki z lotka lewego skrzydla !

Tak wiec zarowno eksperci ATM-QAR, biegli PW jak i czlonkowie podkomisji A.Macierewicza blednie ocenili przyczyne tej anomalii !


Update 20.06.2022 12:02

"Dodaje slady po zlamanych pienkach drzew na koncowce lewego skrzydla na dolnej powierzchni i przedluzenie sladow z wybrzuszeniami na krawedzi lotki zainteresowany znajdzie na tym znanym foto:

image

https://lh3.googleusercontent.com/dRiPcYtLCKJo59NafOaxBLax-oK1EfkQ3HxfJ5cempcCxAUB9AE5nj_Z1FShPsdZkAIgY8iYPnkTXArqs_SeVYzfYLhtLuP3kcGuFD_Gqw=w3872-h2592


Zielone slady sokow drzewnych sa tam rowniez golym okiem widoczne "


Administracje S24 uprzejmie prosze o umieszczenie tej notki w temacie Katastrofa smolenska. Dziekuje

Karlus
O mnie Karlus

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka