kerimad64 kerimad64
640
BLOG

Czy prokuratura mataczy w sprawie nagrania z Jaka-40 ?

kerimad64 kerimad64 Rozmaitości Obserwuj notkę 13

Informacja o aktualnym stanie śledztwa dotyczącego katastrofy samolotu Tu-154 M nr 101

04.04.2013

W dalszym ciągu Wojskowa Prokuratura Okręgowa w Warszawie oczekuje na przekazanie - w ramach międzynarodowej pomocy prawnej - przez Władze Federacji Rosyjskiej, między innymi:...
3. materiałów z zapisu video obiektywnej kontroli pracy Grupy Kierowania Lotami;

Zagadnienia najczęściej poruszane w pytaniach kierowanych do rzecznika prasowego NPW:...

Postanowieniem z dnia 26 maja 2011 r. zasięgnięto opinii Instytutu Ekspertyz Sądowych im. prof. dr. Jana Sehna w Krakowie celem sporządzenia przez tę instytucję, w oparciu o zapisy pokładowego rejestratora lotów samolotu Jak- 40 oraz o zapisy urządzeń obiektywnej kontroli pracy Grupy Kierowania Lotami lotniska Smoleńsk – „Siewiernyj”

Biegli nie mogli rozpocząć opracowywania przedmiotowej opinii bez uzyskania od Strony Rosyjskiej wskazanych poniżej materiałów:
– urządzeń dokumentujących zapis Obiektywnej Kontroli Lotów lotniska Smoleńsk „Siewiernyj” (o które Wojskowa Prokuratura Okręgowa w Warszawie zwracała się w uzupełniających wnioskach o pomoc prawną z dnia 20 kwietnia i 9 czerwca 2010 r.), a które Komitet Śledczy Federacji Rosyjskiej przekazał w dniu 4 maja 2012 r.;


- Czy materiały z zapisu video obiektywnej kontroli pracy Grupy Kierowania Lotami a urządzenia (video?) dokumentujące zapis Obiektywnej Kontroli Lotów, to jest to samo, czy nie ?

http://www.npw.gov.pl/491-Prezentacjanewsa-44944-p_3.htmInformacja o aktualnym stanie śledztwa dotyczącego katastrofy samolotu Tu-154 M nr 101

Nagranie trwa aż pięć godzin, podczas gdy zapis z czarnej skrzynki obejmuje zaledwie pół godziny.apis magnetofonu Jaka został zabezpieczony natychmiast po powrocie samolotu do Warszawy, w kilka godzin po katastrofie.

Technik pokładowy chorąży Remigiusz Muś i pilot-dowódca jaka porucznik Artur Wosztyl, informowali, że przed lądowaniem, tak oni, jak załogi podchodzących do lądowania rosyjskiego Iła-76 i prezydenckiego tupolewa otrzymały od kontrolerów komendy schodzenia nie na 100, ale na niedopuszczalną na tym lotnisku wysokość 50 metrów, a dopiero potem odchodzenia na drugi krąg.

Fakt ten stoi w sprzeczności ze wszystkimi znanymi dotychczas zapisami korespondencji radiowej, które oparte zostały na zapisie przechowywanego w Moskwie rejestratora Tu-154 (Polska otrzymała tylko kopię zapisu) i źródłach rosyjskich. Wszystkie one zawierają zdanie kontrolera:

"A, polski sto jeden, i od stu metrów być przygotowanym do odejścia na drugi krąg."

http://wpolityce.pl/wydarzenia/22578-eskperci-badaja-zapis-dzwiekowy-z-jaka-40-nagranie-moze-podwazyc-wszystkie-dotychczasowe-ustalenia-dot-katastrofy-smolenskiej

 

 

 

 

 

kerimad64
O mnie kerimad64

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości