Kirk Kirk
170
BLOG

Nie ten sam kraj.

Kirk Kirk Polityka Obserwuj notkę 3

Ponad miesiąc nic nie pisałem. Studia zabierają czas straszliwie. Ale teraz znalazłem chwilkę by skrobnąć krótko o wyborach.

Więc tak: według exit pools, wygrywa Prawo i Sprawiedliwość. Spodziewałem się tego, choć myślałem że raczej nie będą mieli zdolności do samodzielnych rządów. Sądziłem że potrzebna będzie dodatkowa siła. Choć ona i tak będzie niezbędna do zmian konstytucyjnych. Nie wchodzi Lewica. Po raz pierwszy od upadku komuny nie będzie formacji lewicowej w parlamencie. Rewolucja nastąpiła. Według sondażu nie wchodzi też KORWiN, ale tutaj jest to ciut ciut pod progiem (4,9%), więc myślę że jednak wejdzie. Tak jak obstawiało 99%, nie wchodzi także partia Razem, z debatowym pistoleciarzem Adrianem Zanbergiem. Choć i tak wynik tej nowej formacji jest dobry. Zaskakuje dość dobry rezultat Petru i Kukiza. Czyli mamy aż 2 nowe partie w Sejmie, a może i 3, jeśli korwinowcy coś załapią.

Wiadomym jest że premierem zostanie Jarosław Kaczyńsk... przepraszam bardzo, Beata Szydło. Ale Kaczyński ma teraz pełnię wpływów. Prezydent z PiS, teraz premier i rząd z PiS. Jak wykorzysta to prezes? Czy zdoła poprawić sytuację? A może jednak - czego się obawiam - znowu zacznie się szopka podobna do tej z lat 2005-07, uzupełniona o martylologię Smoleńską? Prezes mówił wieczorem o tym że nie będzie rozliczeń i zemsty. O ile mnie pamięć nie myli, to chyba PiS nawoływał do postawienia Komorowskiego i Tuska przed Trybunał Stanu. Teraz mają ku temu możliwości techniczne. Czy je wykorzystają? Zobaczymy.

 

Jedno jest pewne. To już nie jest ta sama Polska, w której budziliśmy się 25 października rano.

Kirk
O mnie Kirk

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka