Arecki1 Arecki1
87
BLOG

wrzesień

Arecki1 Arecki1 Polityka Obserwuj notkę 0

 Do dzisiaj pamiętam jak ktoś zwrócił mi uwagę na białe kamyki na ścieżce w Oświęcimiu jak tam pierwszy raz byłem, że to kości spalonych, kroku dalszego nie mogłem zrobić, nogi mi zaczęło parzyć. Do dzisiaj nie rozumiem dlaczego tam nie ma ścieżek ponad gruntem, na palach czy coś takiego, z szacunku dla tej ziemi co taki ciężki ładunek do dzisiaj niesie.

Co do dwóch miejsc w Stanach, tak jak relacjonowałem wcześniej byłem pod pomnikiem (raczej instalacją medytacyjną) przy Pentagonie, takie to sztucznie, tandetnie, medytacyjne to to jest (podświetlane ciurkające strumyczki” z „ryngrafami”) że jest kompletnie puste emocjonalnie. Raczej K-mart-oska tandeta memoriałowa. No i że to zaraz obok tej ponurej twierdzy imperialnej.

Instalacja medytacyjna w NYC zaś wygląda znacznie ciekawiej przynajmniej na wizualizacjach, jest w niej pewna klasa, pewne dostojeństwo dużej tragedii, co rzadkie w Stanach, t.j dostojeństwo a nie tragedie. Kiedyś się przemogę pojadę zobaczyć osobiście i zrelacjonuję państwu. Przemożenie będzie trudne do jechać do NYC dzisiaj to tak jak do Warszawy pod okupacją niemiecką, ciekawe, ale ta atmosfera i te pałętające się wszędzie uzbrojone po zęby ponure typiska.

Re szumowiny europejskie, po części gościa rozumiem, kupa ludzi z Europy przyjeżdża to oglądać z mało ukrywaną satysfakcją typu schadenfrunde, „couldn’t happened to a more deserving people”, co oczywiście nas tubylców zdrowo wkurza.

I na koniec Oświęcim to to nie jest, żadnej najmniej kosteczki tam nie pozostawiono by ją turyści deptali jak w Oświęcimiu do dzisiaj.

Inna sprawa, czy za sto lat ludzie bedą myśleli o  11 września jako o wielkim terrorystycznym ataku, czy atak 9/11 bedzie dla nich  pieknym przykladem walki Davida z Goliatem. Gdzie kilku heroicznych bojowcow partyzantki miejskiej w USA udowodnilo, ze sama sila militarna nie obroni mocarstw przed zemsta ludów podbitych. Dotyczy to zreszta takze Rosji, ktora podobnie przegrywa na froncie walki z machometanskimi fundamentalistami. Ameryka to kraj wyznawcow zlotego cielca. Taki zamach moze być praktyczną realizacją kary bożej za liczne przewiny a zwlaszcza za bezboznosc i chciwość  tego narodu.

Arecki1
O mnie Arecki1

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka