Zygmunt Jan  Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
54
BLOG

Przeszedłem tę przełęcz - Część I

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Kultura Obserwuj notkę 1

PRZESZEDŁEM TĘ PRZEŁĘCZ - część pierwsza
Dział: Kultura Temat: Literatura


Posłowie


Pieczenie na ogniu człowieka


Przeszedłem coś co można powiedzieć o tym; (Pieczenie na Ogniu Człowieka)

Wróciłem ze szpitala ze Słupska (26.08. – 3.09.2020) z Kardiologii… I jeśli moi bogowie słowiańscy pozwolą napiszę książkę (60) pt. PRZESZEDŁEM TĘ PRZEŁĘCZ

Pozdrawiam Serdecznie Czytelników


Zygmunt Jan Prusiński


W PODOBNY SPOSÓB CO W ZESZŁYM


Nic podobnego
mieć urodziny dzisiaj
to wędkowanie na kanale
akurat przyjechał brat Andrzej
już tam stoi lub kręci się i łowi ryby
posprzątam trochę mieszkanie
po południu usiądziemy do kawy
roześmiać te moje poważne urodziny
nie czuję ale jak się żyje to niech będą
poprawię uczesanie ładnie się ubiorę
zanotuję kilka metafor niech się wierci życie
wezmę dzienne lekarstwa na serce i wymknę się
z nowymi myślami do nowej książki -

przecież miałem przerwę po zawale...


30.09.2020 - Ustka
Środa 9:58


Czytelnik pisze...


Hati  Sławek   2020.09.30; 12:12:43

'Nic podobnego mieć urodziny dzisiaj' - 'roześmiać te moje poważne urodziny' - 'przecież miałem przerwę po zawale...' i jako lekarstwo: 'zanotuję kilka metafor niech się wierci życie'. Dla mnie genialne!




ROZKRĘCAM SIĘ JAK KARUZELA


Przyznam że minąłem się
witać gości w domu - nic nie chcieli
zatem dobry brat Jędrek i jego kobieta
poszliśmy do baru i w czułym miejscu
kupiłem jedno piwo kanclerza i jednego loda
i na podwórku urodziny lśniły jak promienie słońca.

Wyrozumiałość doceniam
że rany są świeże więc luz otwarty
po południu odwiedził mnie poeta
Zenon Marian Lasoń ze Słupska wraz
ze swoją kobietą - imienia nie pamiętam
(niech w mojej literaturze kobiety
nie mają imion) wystarczy podać płeć.

A wieczorem odwiedził mnie syn Konrad
nie wiedział że ojciec ma urodziny -

zresztą po co wiedzieć są inne ważniejsze sprawy!


1.10.2020 - Ustka
Czwartek 9:06




JESTEM JESZCZE CAŁY...


Magister w aptece "Dbam o zdrowie"
na Żeromskiego w Ustce rzekł wczoraj
(no to jesteś pan zdrowy jeśli serce
wytrzymało dwa dni inny by wykitował)
i ja też się dziwiłem zresztą nie podejrzewałem
że to jest zawał - z tym zawałem poszedłem spać
nazajutrz ponowny atak a dzień słoneczny
i radość we mnie krążyła jak wiosenna mgła -
jak zrozumiałem zawał może nadejść w najlepszej chwili
na razie nie dotykam kobiety
choć narastają chęci - Margot zabrania
nawet ostatnio śpi w majtkach
nie wierzy mi ale za dwa tygodnie zabiorę się
w układanki według mojego wzoru
na pewno będzie inna -

przecież muszę powrócić do erotycznych zapisów
w których się dobrze czuję tak wiosennie...


2.10.2020 - Ustka
Piątek 9:48




JAKOŚ DO PRZODU


Rywalizować z nikim nie muszę
przybliżam się do zakończenia pisania
tylko to co zostanie i co warte...

"Przeszedłem tę przełęcz" to
sześćdziesiąta książka -
wystarczy z mojej strony
za bardzo się zaangażowałem
w tej sztuce i kulturze
- czy warto było pewnie nie
Polska nie potrzebuje idiotów
a nim byłem i jestem
poświęciłem się dla świńskich ogonów!

Dziś doceniam spacery
z dala od ludzi wiążę się z przyrodą
i powiem tak jeszcze nie zawiodłem jej
w tej przyjaźni deklamuję wiersze.


3.10.2020 - Ustka
Sobota 10:55




PRZYJEMNY NADZÓR NAD NICZYM


I co z tego drogi czytelniku
że różnie to pisałem - przez poezję
szukałem przyjaciół nie dostąpiłem prędzej
odczuwałem sztuczne skrzydła
bieliłem akcenty jaki to człowiek namiętny
stara się odpowiadać jakby zachęcić
rysowników do malowania portretów
w nocnych zgliszczach - i co z tego
że starałeś się jeden z drugim
upiększać to co upiększone
zbyteczna forma prawie niezauważalna.

Onegdaj piłem sam
pół litra wódki to była porcja
wówczas pisanie było szlachetne
tak mi się zdawało - zapominając
że kobiety po to są by je ruchać
nie pytając się o imię - zasnąć potem
żeby nabrać sił do świtu w ramionach poezji.


4.10.2020 - Ustka
Niedziela 10:36




SŁOŃCA NIE MA ALE WODY NADAL PŁYNĄ

Moto: - Poświęcając się Literaturze - poezji,
nie żyłem dostatnio, ale (świńskie ogony) są smaczne!


Nie bez kozery wspominam świńskie ogony
jako pierwowzór uczciwości - zresztą
za szynką nie przepadałem wolałem podroby
żyłem jako to mieszczuch nawet na pokaz
nie mając samochodów bo i po co -
zresztą czy stać z pisania wierszy na auto?

W przyrodzie się przeglądałem - w przyrodzie
poznawałem kobiety i te słuszne i mniej
ciekawe na wskroś udające iż nimi są
bez pożytku na słońce - więc żyłem z cieniami
i słusznie takie mi się należały za karę
za naiwność trzeba płacić życiem...!

Dziś przede mną drogi puste
obnażam się niczym na piasku
w Świdrach Wielkich - jam nie doszły
romantyk z kryształowego sadu...


5.10.2020 - Ustka
Poniedziałek 10:36




DRUGIE ŻYCIE


Można powiedzieć że żyję w drugim przebraniu
trzeciego nie będzie to wiem
nie staram się rozumieć dlaczego przeżyłem
w ogóle nie interesuje mnie nic
tylko wiatr jest mi bliski i drzewa.

Dziewczyny to jak pokrzywy
nie nastrajają – dziewczyny to przeszłość
zostałem na wydmach by resztę dopisać
że istotnie sztuka ta czy inna
jest mi zupełnie obojętna –
rodzi się nowy krzyk dziecka…

Odchodzę z książkami do swojej krainy
poukładam według alfabetu nie dat
zostaną w głębi mrocznego tła
może kto kochany wróci i poczyta.


7.10.2020 - Ustka
Środa 17:33




MROCZNIA CZĘSTO PRZYCHODZI

Motto: Odchodzę z książkami do swojej krainy
poukładam według alfabetu nie dat
zostaną w głębi mrocznego tła


Od dwóch dni chodzę na rehabilitację
staram się sprostać tym wydarzeniom
nic nowego nie wymyślę bo nie ma z kim
powrócić i powspominać com przeżył
w minionej epoce - szkoda że odeszli...

A ci współcześni ciągle się spieszą
o przyjacielu zapomnij a o kumpla trudno
dlatego w przyrodzie jestem otwarty
wręcz ufam w tych miejscach i śpiewam
chóralne zgranie unoszę w wierszach.

Na wieczór czeka na mnie powieść
"Dzieci północy" Salman'a Rushdie'a.

- Jeśli przeczytam powrócę do was!


10.10.2020 - Ustka
Sobota 10:52



Zobacz galerię zdjęć:

Zygmunt Jan  Prusiński
Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura