Zygmunt Jan  Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
108
BLOG

Ewa w Wenecji

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Kultura Obserwuj notkę 1

Cykl wierszy pt. Ewa w Wenecji

Wiersze z książki "Zbudzisz we mnie rozkwit dźwięków"


Dział: Kultura Temat: Literatura


Zygmunt Jan Prusiński


WENECKA BAŚŃ I


Twoje usta w liściach wiśni
tak mi się śniłaś
zapamiętałem równinę
i ścieżkę pośród stawów
to ona zaprowadziła
mnie do ciebie.

Tam nigdy nie ma zimy
czasem wkracza
ale na krótko.

Co dzień jesteś krwistym
owocem miłości.

Zakładam ci kapelusz
kiedy wychodzisz na spacer
a pantofle zdejmuję kiedy
ze spaceru wracasz.

Gdzie dzisiaj byłaś
poza snem zerwanym
z drzewa wiśni?

Gondole płyną
jak moje wiersze
jest w tym udział
uroczystej biesiady
ukrywam się w twoim śnie
w nieznanej balladzie
w brzmieniu gitar i mandolin.

Więc skradam te melodie
by powrócić z nimi
poznaną ścieżką snu.


1.11.2014 Kluczewo - Stargard
Sobota 3:44




WENECKA BAŚŃ II


Odrywam cię od rzeczywistości
by zbliżyć się do twego ciała
kiedy w nagich taktach
wzbogacałem te chwile w miłości.

Byłaś nocną różą -
mogłem w tobie płynąć żaglami -
pieściłem czułe fragmenty
w zatoce ud.

To był szczyt otwarcia przestrzeni
zamoczyłem usta w twym łonie
a mój Wojownik jakby wszedł
do ogrodu - zaspokoić różę...


1.11.2014 Kluczewo - Stargard
Sobota 4:17




WENECKA BAŚŃ III


Dzisiaj będę cię kochał
pod nagim drzewem jesieni.
Rozbudzę namiętność
niech iskrzą czułe dotyki.

Stań w tym lustrze uwolniona
zatańczymy przyziemski splot.
Rozgrzany czułą aprobatą
przyjmiesz mnie w gościnę.

Zadrżysz po kilku pocałunkach
poczujesz pieśń kochanka.
Sekundy zamienią się w minuty
a nasze ręce uniosą rytm.

Obejmij mnie Ewo - na twym wzgórzu
wyrośnie pomnik kochanków!


1.11.2014 Kluczewo - Stargard
Sobota 5:05




WENECKA BAŚŃ IV


Karmisz ciałem
bym mógł pożywić oczy
oglądasz i ty co mam dla ciebie
dotykasz ręką
wytwarzasz wstąpienie
cielesne przywitanie
okoliczności sprzyjają.

Klonowy liść zerwałem
przykryłem nim twe łono.
Szeleścisz podniecona -
wilgotność rozpala płomień w tobie
krzyżują się nasze oczy
dotykamy się źrenicami.

A tam na wysokość bioder
odbywa się fizyczna modlitwa.
To co dajemy i odczuwamy
do samego końca...


1.11.2014 Kluczewo - Stargard
Sobota 7:20




WENECKA BAŚŃ V


Ten szept z twoich ust
ma coś z dysonansu.
Podpierasz elementy złączeń
krążysz pomiędzy warstwami
niezdecydowania a ukojeń.
Po trosze ładunek emocjonalny
ma zasięg utkanego wzoru
wątpienia - a jednak instynkt
układa dźwięki w partyturze
że nie można unikać zbioru
z mojego drzewa.

Pod weneckim słońcem
piszesz wiersze
przechodzisz przez most
nad kanałem - zatrzymał
cię szczegół
że jednak istnieję naprawdę
wymyślony w całej okazałości
że rysując ołówkiem portret
to ta twarz - idealnie podobna
do mojej twarzy.

Dzięki tobie żyję w poezji
ograniczam dostęp obcym
bo nie muszą wiedzieć
co czynisz ze mną w nocy -
układając sny w kształcie
piramidy zasiejesz wkoło trawy
i rajską jabłoń bym mógł
pod nią spoczywać
na wieczny odbiór
powracających ech.


2.11.2014 Kluczewo - Stargard
Niedziela 24:32




NA WESOŁO WKOŁO...


Jeszcze nie wystąpiły burze
choć zapowiadali meteorolodzy.
Otwieram weneckie okno
zapraszam świeże powietrze do domu.

Alternatywa bywa najczęściej w teorii
na mojej częstotliwości
wyrównuje się spowiedź
głuchego ze ślepym
a jeszcze do tego ktoś
rozjaśnia paletę
na swój sposób cienie
prowokują kolory.

Powstaje intonacja
choć ten drugi ktoś przeczy
że to innowacja -
mnie jest wszystko jedno
czy w sałatce cebula jest
ważniejsza od pomidora
czy pomidor od cebuli
chociaż sól z pieprzem
w zgodzie żyją.

Moje ważne strony w książce
to Ewa we środę z Wenecji wraca
kilka pierwszych nocy będzie opowiadać
jak ją opaleni faceci podrywali - chyba tak
może doda coś więcej
jeśli odwaga w niej nie wystygnie -
i tak powoli kończy się
przygoda w rozdziale "Ewa w Wenecji"...


2.11.2014 Kluczewo - Stargard
Niedziela 2:51




EWA WRACA Z WENECJI

Motto: - Jaka wróci?
Czy będzie podobna do mojej Ewy?


Ma być taka jaka wyjechała
i z charakterem i z urodą i z sercem.

Przyzwyczaiłem się do jej oczu
do jej uśmiechu do jej chodu.

A jaki rosołek gotuje
po smaku bym poznał
że to jakaś inna...

Po pocałunkach bym rozpoznał
że to nie te usta...

Moja dziewczyna jest idealna
ma pieprzyk - nie powiem gdzie
i styl niczym modelka.

Lubię na nią patrzeć z tyłu
jak idzie przede mną -
specjalnie robi takie ruchy
że we mnie budzi męskość.

Bezgranicznie oddana
skupia na sobie
moje spojrzenia
od rana do wieczora.

A w nocy przytulam się do niej
i kradnę jej sny -
taki ze mnie jest kochany romantyk.


5.11.2014 - Ustka
Środa 13:57

Zobacz galerię zdjęć:

Ewa Bednarz - Kolasińska
Ewa Bednarz - Kolasińska Zygmunt Jan  Prusiński Ewa Bednarz - Kolasińska Zygmunt Jan  Prusiński Ewa Bednarz - Kolasińska

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura