Zygmunt Jan  Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
54
BLOG

Niebieski blues - Część III

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Kultura Obserwuj notkę 3

NIEBIESKI BLUES - część trzecia
Dział: Kultura Temat: Literatura


Zygmunt Jan Prusiński


DO NIEJ MAM KILKA KROKÓW W WIERSZU

Nataszy Koźlikowskiej


Wrzesień się kończy;
za pięć dni
urodziny moje zawsze ciche,
jak pieśń w korze.

Nie skarżę się że fale
płyną w innym kierunku,
chodzę wieczorami po plaży
wchłaniam garstkę jodu.

Nataszo, z drzew zaklęcia,
uczyń we mnie
całe zalesienie miłości -
wiewiórki ci będą wdzięczne.

Posucha wtapia się w moje rymy,
powtarzam czasem
tę samą myśl o kobiecie -
jest mi chwilowo ciasno...

Każdego ranka zapukaj do mnie,
obsypię ciebie złotymi liśćmi.


25.09.2010 - Ustka
Sobota 21:22


 Hati Sławek    2020.11.22; 12:05:28
'Nataszo, z drzew zaklęcia,
uczyń we mnie
całe zalesienie miłości -
wiewiórki ci będą wdzięczne.' - tak lirycznie brzmi zapowiedź owej radości z gąszczu spełnienia... pięknie!




GDZIEŚ POMIĘDZY NAMI RODZĄ SIĘ DŹWIĘKI

(Martynie, jakby w Teatrze -
część trzecia z noweli "Bluszczowy Blues")


Nasz Teatr Rozmaitości
w każdej ilości scen erotycznych
zasypuje scenę słowami poety.

Uczymy się na pamięć kochać
instynkty łączące paciorki z kryształu,
oblewamy się potem sokami z drzew.

Rozmaitość polega na wiedzy -
nie wolno przeszkadzać kiedy ujmująco
całuję wybrane miejsca przez los...

Poddana na nucie musisz Martyno
odbierać szmer robaczka świętojańskiego,
który ci daje światło miłości.

Wtem rozpalam cię z tajemnicy groty,
gdzie przed nami przodkowie
z okresu kamienia łupanego robili to samo!


25.09.2010 - Ustka
Sobota 19:48




PRAWDA CIAŁA KOBIETY

Katarzynie Domagale


Obezwładnij mnie na dziesięć minut,
zawiąż mój początek i koniec
w czeluści sławy pod chmurami bujnymi,
jak zaprzyjaźnione kwiaty,
gdzie nie ma sporu
wobec żadnej iskry serca,
a początek to jak motyl,
a koniec to jak wodospad...

Naucz mnie Katarzyno uwierzyć
w potęgę dotyku drzew milczących,
tam bywam samotny i piszę
o rzeczach nietkniętych,
a wodorosty wtórują swoją muzyką
z zaprzyjaźnionym wiatrem,
czuję że tam rosnę
niewidocznym kształtem
zatrzymania...

Twoje ciało to elementarz...,
uczę się lekcji w męskich tonach dźwięku
i zapachu na tej przestrzeni,
gdzie akurat odpoczywasz nad rzeką
w niebieskiej sukience,
jak prawdziwa kobieta uwolniona od zegara,
bo czas ten jest nasz. -

Czy czujesz pocałunki - zbliżam się białym ptakiem!


23.09.2010 Ustka
Czwartek 8:34




ZASKARBIONA TRZEŹWOŚĆ WOKÓŁ MYŚLI

Alicji Rzeczek


Z nieba powstałaś,
i ptakiem wróciłaś na ziemię.
Po to by spotkać się z poetą,
ma niebiesko-szare oczy
i czuły jest na piękno.

Pali fajkę jak bosman
na morzu, rozpoznaje czułe
miejsca ziemi.
Podnosi z ulicy dżdżownice
na deszczu, zraniony kwiat
przyniesie do domu.

Taki jest poeta w dziwnych
czasach, że zapomina kim
mogłaby być kobieta
w jego wierszu - wciąż otwarta
jak książka napisana
w minionym wieku.

Alicjo jednej nocy,
choć posłuchać róże i osty.
Akurat śpiewają o miłości
w niczyich ogrodach. -
Zabrzmij tonem piękna!


31.07.2010 - Ustka
Sobota 8:14




A JEDNAK EROTYKI O TOBIE SĄ WE MNIE

Gabrieli Sieradzkiej


Motto: "Czy pamięć o mnie szła na wysokości
z tobą ku ciszy węża, gdzie go siła
świerszczy pojmała i półcieni pościg"?
- Federico García Lorca;
przełożyła Irena Kuran-Bogucka


Federico jest dobrym poetą -
zna się na Pieśni Słów do kobiety.

Ja mam swoją muzę w gąszczu myśli -
tulę się do niej w soczystej aprobacji.

Idę po schodach Gabrielo z wierszami.

Wedle nut śpiewam polityczne pieśni,
tyle jest niedomówień pośród drzew.

Tylko miłość się w Polsce liczy -
nie ma innych pacierzy żywych...

Rano zamówię u anioła bez imienia
pęk róż - niech ci dostarczy do domu.

A ja otulony wierszami które napiszę,
każdą minutę zaszczepię - niech kwitną.

Federico jest dobrym poetą -
ja rycerzem osiągniętej chwili.

Idę, wciąż idę schodami do ciebie!


31.07.2010 - Ustka
Sobota 23-29


 Hati Sławek    2020.11.19; 00:02:15
'Wśród mych żeber szukałem dla ciebie
liter ciętych z kości w słowo zawsze,' - z Federicem pod pachą, podążać śladem cienia róż zakwitłych Twoim słowem, to przyjemność i wyzwanie.





KOBIETA W CIENIU DRZEWA

Katarzynie Domagale


Kobieta w niedzielnej oprawie,
szuka mnie na ziemi.
Jestem tam, akurat dotknęła
moją rękę - znaczący dowód.

Uwielbiam kobietę w sukience. -
Kupię ci więcej i kolorowe,
jak moja Poezja ukryta w lesie.

Pozwól w tym miejscu zatańczyć.
Obejmę świat inny - wedle metrum
grających w orkiestrze aniołów.

Zburzę miłością twój zamęt serca,
ułożę cię na trawie jak dobre karty.
Rozpoznam w tobie spoiwo przyjaźni.

Całuj mnie otwarcie i szczerze.
Wyrosnę mocnym drzewem na pamiątkę -
może kiedyś przyjdą tu moje dzieci...

Katarzyno z pragnienia leśnej rosy;
zaśpiewaj naga "Niebieski Blues"!


1.08.2010 - Ustka
Niedziela 9:11




KOBIETA NA PIASKU...

Katarzynie Drobińskiej - Kędzierskiej


Namalowana w czerwonej sukience,
spoczywa kobieta na piasku,
patrzy w niebo.

O czym myśli tak daleko,
szum morskiej fali zbliża się i oddala,
kobieta leży na piasku.

To ładny obrazek - przecież żywy.
Odważyłem się zbliżyć - złożyć ukłon,
uśmiech pozostał na jej ustach.

Kobieta leży i pragnie -
czy mam jej pomóc wzmocnić ją
skrzydłami ptaka?

Kobieta leży na piasku -
a ja nad nią rozpieszczam świat.

Ta kobieta uwolniła się -
przylgnęła do mego ciała - rośnie!

- Jako para ptasia - odfrunęliśmy...


1.08.2010 - Ustka
Niedziela 10:01




W TEJ BAŚNI Z JEDNEJ KSIĄŻKI

Karolinie Karulskiej


Pobiegłaś w pola, jak jaskółka.

Zauważyłem piękno w tym miejscu,
motyle polne pozdrawiają.

W trawie kołysze się tajemnica.

Obejrzyj się za siebie Karolino,
w tych drzewach odpoczywam.

Piszę Erotyk zielony.

Przyciągam cię słowami z szelestu,
lusterkiem w ręku błyszczę.

Jastrzębie wracają do gniazd.

Zrób krok w tamtą stronę - pobiegnij,
ucałuj poetę za wiersz.

W nim jest tyle miłości...


3.08.2010 - Ustka
Wtorek 14:07


 Hati  Sławek   2020.11.15; 13:10:09
'Przyciągam cię słowami z szelestu,
lusterkiem w ręku błyszczę.' - ach ten erotyk zielony, co niknie w jaskółczym skrzydle...







Zobacz galerię zdjęć:

Zygmunt Jan  Prusiński
Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura