Zygmunt Jan  Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
48
BLOG

Niebieski blues - Część IX

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Kultura Obserwuj notkę 1

NIEBIESKI BLUES - część dziewiąta
Dział: Kultura Temat: Literatura


Zygmunt Jan Prusiński


CAŁOWANIE KOBIETY

Gabrieli Joannie


Motto: Całowanie kobiety jest sztuką.

Nie idę z prądem wiatru, nie idę,
bo mnie oszuka - może zmienić kierunek.

Kobieta podobna do wiatru,
może skrzywdzić mężczyznę.

Nie wszystko słucham co mówi,
bo może mówić (pod włos).

A mało to przeżyłem jej sprytu -
a niby to kobieta jest jak puch marny.

Prędzej wyrachowaną maskotką,
która się daje bawić do czasu. -

Jak napisałem w którymś wierszu -
wąż anakonda przy niej to orzeszek.

Ale miałem pisać o całowaniu,
zatem zacałowuję ciebie całą

w niczym chyba nie ryzykując,
nawet kiedy prądy się zmieniają.

Gabrielo! Jesteś w moich ustach!


13.10.2010 - Ustka
Środa 23:30




POETKA I BRZOZA

Agnieszce Śmiałek


Śmiało patrzy przez życie,
choć woli w przyrodzie
w lustrze się przeglądać,
poetka o figurze podobnej
do drzewa.

Starannie oprowadza myśli,
szuka pozytywnych zaklęć
(w poezji miłosnej) -
to jej sztandar!

Nie wątpię w jej dobroć,
przecież pisze wiersze.

Oswobadza się przy mnie -
jest dla mnie świętą figurką
przy moim szlaku,
dokąd podążam miłością
w jej stronę...


14.10.2010 - Ustka
Czwartek 8:35




NATENCZAS ZBIERAM SIŁY DO KOCHANIA

Ballada Erotyczna


Pozwól Katarzyno bym mógł ogłosić światu,
miłość pomiędzy nami, gdzie tylko w szczelinach
wiatr pogwizduje na przestrzał kolorowy.

Pozwól Katarzyno nacieszyć się tobą,
szary dzisiaj dzień nastał - szare są strofy,
przytulę twoją dobroć do mojego wiersza.

Pozwól Katarzyno nie zwątpić w tym czasie,
jestem malarzem od przypadku - jednak wolę
być rzeźbiarzem, ciało twe masować ostrożnie,

by nie skaleczyć nawet wiersza w twoim sercu.


14.10.2010 - Ustka
Czwartek 9:58




WOBEC PRAWDY MILCZĄ TRAWY

Katarzynie Białas


Wyznanie poety to jak deszcz.
Kamyki zbiera na brzegu morza
sam nie wie po co mu potrzebne.

Może te piwne oczy są na niebie,
choć stara się zaprzyjaźnić ze słowem.
Aparycja kobiety ze świętym krzyżykiem.

Unoszę się Katarzyno lekkim żalem.
Wrzosy w lesie milczą i ulubione drzewa;
pożądanie miast wskrzeszać pada liściem.

To klonowy koncert na wietrze.
Uparcie patrzę na twe zdjęcie -
trudno mówić o pięknie wiersza.

Uśmiechasz się z daleka - bojaźliwie
wychodzę z tego światła - zapach
twój mnie wzmacnia na drogę.

Ja wędrowiec z wiersza do wiersza,
akcentuję kształt ciała jak modlitwę.
Bo zabiegam o te chwile razem.

Ty - ja - i erotyka subtelna,
i nic poza tym - dotyk rąk ważny
jak dla orkiestry batuta dyrygenta.


14.10.2010 - Ustka
Czwartek 15:53




A TA MIŁOŚĆ, A TE WZGLĘDY...

Katarzynie Białas


Tysiące wierszy dla ciebie napiszę,
może i książkę wydam o naszej miłości,
niech ludzie czytają bo mają prawo -
Pan Bóg dawno wie i się troszczy!

Słodka Katarzyno w potędze wiary,
przebijam słowem w górach skały,
łomoce Sztandar Miłości nad głowami -
tylko ty mnie rozumiesz nikt więcej!

Zbiorę te plony wedle pieśni wschodu,
pójdziemy tam gdzie jarzębiny rosną,
znasz mnie jaki jestem rycerski i płodny -
w szuwarach uszczęśliwię cię miłością!


14.10.2010 - Ustka
Czwartek 16:25




Z TOBĄ W NOC ŚWIĘTOJAŃSKĄ

Aleksandrze Paluch


To dla mnie ta nagroda,
to jak wybite szyby ze szczęścia.

Leżysz Aleksandro na podłodze
przykryta zielonym ręcznikiem,
jesteś piękna w tym ułożeniu
a włosy w kolorze do oczu,
uwolnione jak kwiaty na łące.

Uwalniam się ze spowiedzi,
tu nie wolno tracić czasu.
Jestem częścią szarańczy -
niczym głodny niedźwiedź.

Otwierasz mi baśń o miłości,
tak sobą przejęty jak nigdy
rozkochuję każdy milimetr ciała,
jakbym zdawał egzamin dojrzałości.

To nic że obok pająk
buduje zasadzkę na muchy,
a wróble skaczą za szybą okna.
Nie przeszkadza mi ta sceneria...

Świeci pożądanie w oczach,
padają w ukłonach aniołowie spóźnieni.
Całuję piersi schodząc w dół,
zatrzymuję się jak na stacji w podróży.

Purpurowe łono iskrzy. -
Jesteśmy wyżej niż tęcza,
jesteśmy fragmentem melodii
zapisanej w księdze Biblii.

Otwierasz swój ogród,
wchodzę nagrzany jak nigdy.
Trwam w tobie przez całą noc,
tę jedną w roku w noc świętojańską!


15.10.2010 - Ustka
Piątek 20:07




DELIKATNA W MGLE MOJEJ

Agnieszce Tarpacz


Muchy brzęczą jakby kontrakt miały podpisany
z samym Diabłem - a ja mam inne sprawy,
chcę dotrzeć wierszem do dziewczyny.

Otaczam cenne słowa różami, staram się
być łagodny w jej granicy ciała -
to nie jest łatwo przejść zasieki na polu.

Agnieszka znika i powraca, lot ulotnej aplikacji,
kobieca - wyrywa mi myśli z wiersza napisanego.
Więc piszę od nowa - kształty jej poprawiam.

Ale jeśli powiem głośno w lesie o niej,
jaka gwarancja że przyjdzie tam radosna?
Mam swoje tajemnice i drzewa je znają.

Przytul dziewczyno ten Erotyk - deszcz nie pada,
nie plotkują także wiedźmy i demony.
Jest czas miłości - jest czas zatrzymać czas!


15.10.2010 - Ustka
Piątek 21:00




PRÓBY UCZUĆ W NASZYCH SERCACH

Motto: "Jesteś cudowny - jakiego jeszcze
w swoim młodym życiu nie spotkałam
"
- Katarzyna Lisek -


Nie okrążaj mnie
po to by sprawdzić moją doskonałość.

Jestem poukładany z przyrodą -
jestem książką w bibliotece.

Zapach twoich ramion prowadzi mnie,
to ukochany drogowskaz.

Nawet ból twój czuję -
słyszę czesanie włosów z rana,
widzę jak biegniesz na uczelnię
uszczęśliwiona że poeta napisał wiersz.

Wiem też że jestem kochany,
tak prawdziwie kochany przez ciebie.

Ta miłość będzie zapisana w książkach,
wiesz o tym Katarzyno?

Gdybym miał zliczyć pocałunki,
w tysiącach przekazanych.

To stada gołębi - pocztowców
wysyłam tam do twej sypialni.

Przyjmij od nich każdy znak,
każdy ode mnie list miłosny.


15.10.2010 - Ustka
Piątek 22:06




Zobacz galerię zdjęć:

Zygmunt Jan  Prusiński
Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura