Zygmunt Jan  Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
42
BLOG

Erotyki pod jarzębiną - Część II

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Kultura Obserwuj notkę 0

EROTYKI POD JARZĘBINĄ - część druga

Dział: Kultura Temat: Literatura



Zygmunt Jan Prusiński


TA ZGRABNA KOBIETA

Jakby ją Bóg rzeźbił -
idealna figura kobiety.

Zapraszam cię do wiersza,
tam odnajdziesz siebie...

Będę codziennie grał i śpiewał,
rozkocham w tobie jarzmo piękna.

Kobieto miłości w obrazach świata,
pozwól miłować twoje ciało.

Jam nieprzytomny poeta - wiem,
ile mogę źródeł światła obnażyć.


24.1.2012 - Ustka
Wtorek 15:36



KOBIETA W CIENIU SKARŻY SIĘ...

- erotyk pierwszy -

Chciałaby mieć wszystkie drzewa,
by tam schować nagie ciało.

Ciało przygotowane na smak
owocu które w niej zawsze rośnie,
soczyste wedle nowej pieśni.

Kobieta ma swoje laboratorium
szczęścia - umie rozłożyć się
jak kocica na wybranym drzewie.

Jej drapieżność wychodzi tylko
z natury samej - po krawędzi
uchwycenia krzyku w środku.


11.06.2008 – Ustka



KOBIETA W CIENIU SKARŻY SIĘ...

- erotyk drugi -


Kobieta myśli jak ofiara w pajęczynie,
nie ma dla niej pustych wymiarów
rysowanych w pustym orzechu.

Chowa swe piękno mocnymi nogami,
ściera się kolorami - nie wątpi nigdy
w ślepe przeznaczenie dotyku nocy.

W jej ciele jest film dojrzały - krzak
z żółtymi liśćmi wyciąga się leniwie.

Kobieta wybiegła do mgły nago,
przedziera się przez gęstą trawę.

Chce osiągnąć pieszczotliwy dźwięk
ptaka powracającego do gniazda.

Niedługo zgaśnie gorąca -
jak płomień ogniska na polu.


11.06.2008 – Ustka



APELACJA MIŁOŚCI

Stworzyłem ciebie
nazbyt erotyczną w poezji
to taka moja eskapada w zieleni

w ogóle nieskąpa by nadążać
poznawania intymnej literatury
która przepływa szeptem
pomiędzy cieniami
tam gdzie zapach brzóz
jest znośny i trwały.

To nic że rozpocznę inaczej
rozpieszczać twoje ciało
na pozór te same ręce

wciąż rozwarta innowacja
przebiega byś odbierała mnie
pod tą samotną jarzębiną
a efekt doraźny
przy kurtynie otwartej


tylko widzisz przed sobą
moją twarz na tle nieba...


12.5.2017 - Ustka
Piątek 18:29



SŁOWA ODE MNIE...

Słowa ode mnie przepływają jak listek
pomiędzy kałużami
jak jest przerwa
przeskoczy jakby miał nogi -

listkowy egzemplarz
podobny do mnie
ja przeskakuję płoty by kwiaty ukraść
dla ciebie.

Przeskakujemy -
przeskakujemy to życie po kawałku
czasem rozrywamy mury
by dostać się do miłości

głód czyni takowe zachowania
spiętrza się w człowieku burza
huragany wyją
a koliber nic sobie z tego nie robi
spija nektary.

Och być takim kolibrem
i spijać nektar z twego kwiatu!


29.4.2017 - Ustka
Sobota 9:48



POKOCHAJ MNIE KOBIETO

Pokochaj mnie kobieto
inaczej niż inne się starały
stań przede mną nago
niech widzę cię bez tuszowania
piękna w tobie.

Nie skrzywdzę słowem
ani dotknięciem wszak innej
melodii
to będzie szmer
w doborze kolorów
byś poczuła wtapianie
drogocennych źródeł ze mnie.

Bądź nie tylko poetką
ale kobietą zupełnie inną

- pozwól mi docenić twoje ciało!


28.4.2017 - Ustka
Piątek 13:13



TYM ŁADNYM KOBIETOM, POETA...

Tym ładnym kobietom
poeta się kłania.
Opiekuję się waszym pięknem
patrząc na was z siwej mgły.

Całe moje życie było poszarpane,
a wystarczyło delikatnie
dotknąć mojej naturalnej liryki.

Człowiek to rzeźba, tak jak drzewo -
czasem ugnie się nie z własnej woli
od źródeł, od dotyku powiekami,
od powiedzenia tyle
a jakby wyrwany
w gonitwie za niczym.

- Za dużo polityki jest w drzewie,
za dużo polityki jest we mnie,
wyrastam w niej na manowce.

A tu stoją posągi,
cały mój ogród pięknieje kobietami.
I to nazywam szczęściem.

- Zaraz napiszę List do Nieba!


31.03.2009 - Ustka



Wiersze z książki "Erotyki pod jarzębiną"


______________________________________________________________


Czytelnik pisze:

Fajans z Zacisza 2021.08.24; 16:53:40

Czytam Twoje wiersze. Podziwiam autopromocję.
Masz moc determinacji! Życzę powodzenia...


Odpowiedź

Ponad tysiąc wierszy straciłem bezpowrotnie, to zamknięcie portalu Nasza Klasa, miałem tam 416 stron i w Ustce Urząd Miasta zamknął Forum Mieszkańców - gdzie w dziale Kultura miałem tam 45 stron autorskich. Niestety nie zdążyłem skopiować, w ostatniej chwili otrzymałem tę informację o likwidacji. Dziesięć lat pracy poszło na marne! Wiele też moich książek do druku...

Dziękuję że czytasz moje wiersze - moje fragmenty książek...

autor - Zygmunt Jan Prusiński






Zobacz galerię zdjęć:

Zygmunt Jan  Prusiński
Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura