Margot Bene
Margot Bene
Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
42
BLOG

Świry - Część III

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Kultura Obserwuj notkę 0

ŚWIRY - część trzecia

Dział: Kultura Temat: Literatura



Zygmunt Jan Prusiński



Zasięg rąk są słuszne


Zawsze do celu dążymy
szkło rumieni się w słońcu
jest akceptacja dźwięku
palą się poniektóre lampy
na mojej ulicy nocą.

Ale jest drzazga i uwiera w człowieku
głośno mówią że się starzeją
mówię do obcych ludzi że mam
73 a może 74 lata a okazuje się
matematycznie że mam 72 -
czy rok w te czy inną stronę
ma jakieś znaczenie - a kto nad
tym się będzie zastanawiał
bolą mnie nogi kurcz siedzi
w prawej łydce i śpiewa bluesa
ból doskwiera - jest tak dynamiczny
i diabelski że śpi ze mną we mnie.

Obezwładniony włącznie z kiszką
stolcową - jelita tworzą rewolucję
zbroją się wedle zasady -
kto jest najważniejszy.

Ach niech się spierają niech włączają
syreny mam to w dupie -
szerzy się małostkowość
idę oglądać młyny idę oglądać
Wenecką Ścianę - no coś trzeba
robić w tym życiu.

A Panna M. - fruwająca ptaszyna
planuje dzisiaj przygotować na obiad
naleśniki z białym serem i jabłkami
i śliwkami - i to się liczy w miłości.

Za trzy dni wracam do Ustki
trochę mądrzejszy bo jej wiedza
zostaje we mnie jak płomienne
gwiazdy w kwietniowej aparycji.

- Wsiąka oddech żonkili...


22.04.2022 - Bydgoszcz
Piątek 6:38



Autonomia zrzeszona na opak i cylinder iluzjonisty


Jestem przy Margot bogaty
a kiedy jestem sam bez niej
bidulek ze mnie taki ołowiany
wymachuję ramionami jak sztandarami.

Za miedzą graniczną wojna
na ukraińskiej ziemi -
część wschodnia Ukrainy
byłą polską własnością
Lwów z polską kulturą i sztuką
był ważną okrasą.

Słucham incydenty z pola walki
i te obrzydliwe dokonane
przez Rosjan - jak można gwałcić
dzieci a potem mordować.

Szaleństwo w tej epoce
ma korzenie z ubiegłego wieku
świry z karabinami i umierające
miasta - ot mądrość napędzana
przez bogów i to się dzieje
tak blisko po sąsiedzku.

To po co istnieją te szkoły te nauki
instynkt człowieka nierozpoznawalny
ziemia płonie wstydem
nawet wódka nie smakuje
radość gnije w ustach
otacza się garb zatruta powierzchowność
a ruskie pachołki wiszą na drzewach
jak choinkowe bombki ozdobione zbrodnią.

- Czy ktoś będzie osądzony
wątpię bo sądów nie ma
bo zgody nie ma - a gęgać zawsze można.

Kupujcie karabiny wojna wyjmuje jęzor -
mordowanie otwarte na oścież

będzie zabawa dokończyć dzieła.


22.04.2022 - Bydgoszcz
Piątek 7:03



Odmienność i zasadniczość


Przestałem się interesować
sprawami społecznymi
onegdaj byłem liderem i broniłem
ludzi na słynnych manifestacjach PPB
w Słupsku wraz z Jerzym Izdebskim
i Grzegorzem Kundą - Polska
Partia Biednych to mój wymysł
(1 kwietnia 1999 roku)...

Na takiej manifestacji zebrało się
i tysiąc ludzi na Placu Zwycięstwa -
ja zmieniłem tę nazwę na Plac
Nędzników.

Cóż to była za rozkosz
dokopanie urzędnikom w temacie
ogólnym - Malwersacja Korupcja
Złodziejstwo - wówczas rządziła SLD i PSL.

Ta agonia dokopania urzędnikom
trwała trzy lata - byliśmy na ustach
wszystkich przegranych
w każdą środę - miasto było w rękach
ludu i były polskie sztandary i polski hymn
i telewizje i rozgłośnie radiowe i
reprezentacja gazet które o tym pisały -
czuliśmy się taką rodziną na koronach drzew
urzędnicy bali się tych spotkań - i tak
powinno być.

- Czy dzisiaj się coś zmieniło
oto będąc w Bydgoszczy jakaś
spółdzielnia mieszkaniowa zawiesiła w blokach
obwieszczenie zakazujące palenia
papierosów na balkonach - ot mistrzowie
następni odbierania wolności i takowej
demokracji - to gdzie ma palić ów człowiek.

To może zastosować moją propozycję
(stosunki płciowe odbywać we wtorki i w piątki).

Jestem gotów pozawieszać to społecznie
w całym mieście niech świry zastosują się
do tych mądrych pomysłów...


23.04.2022 - Bydgoszcz
Sobota 6:30




Park im. Jana Kochanowskiego


Wczoraj weszła radość
jak znalazłem się w parku
urocze miejsce do poukładania
przyszłości - czy dobrze napisałem
czy faktycznie można cokolwiek
poukładać - życie to kłębowisko myśli
tli się zamiera rodzi się na nowo
i tak w kółko nawet toasty są pijane
wszystkiego nie zapamiętasz -
kobiet nie ma orkiestr nie ma
lokali dancingowych nie ma
taka fałszywa intonacja pierdzi
ale są burmistrzowie wójtowie
prezydenci - analfabetyzm się kręci
świr goni świra by oddał pieniądze
nie pożyczaj nie będziesz gonił
to mądra maksyma ale nadal
będą pożyczać i nadal będą się gonić.

Dlatego w tym parku urokliwym
złożyłem przysięgę nie wiem po co
i dlaczego - dalibóg nie wierzę
w żadną przysięgę...

Tak powie taki świr polny
że przysięgi po to są by je łamać.

Więc łamiemy przysięgi prostoduszne
nic z tego sobie nie robiąc.

Dobrze że znalazłem się w tym miejscu
dowiedziałem się z tablicy że Różański
kompozytor z kolegami też kompozytorami
utworzyli dla młodych kompozytorów
stowarzyszenie w Bydgoszczy.


23.04.2022 - Bydgoszcz
Sobota 11:40


Wiersze z książki „Świry”

Zobacz galerię zdjęć:

Zygmunt Jan Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński Margot Bene Zygmunt Jan Prusiński i Margot Bene Margot Bene Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński i moja córka Amelia Monika Prusińska Zygmunt Jan Prusiński i poetka Anna Karwowska Zygmunt Jan Prusiński

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura