Zygmunt Jan Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
48
BLOG

Różowe kamienie - Część I

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Kultura Obserwuj notkę 2

RÓŻOWE KAMIENIE - część pierwsza

Dział: Kultura Temat: Literatura


Książka „Różowe kamienie” - napisana dla Ewy Jolanty Kolasińskiej - Bednarz...



Zygmunt Jan Prusiński



DZIEŃ POCAŁUNKU


Złudzenia plączą się
kobieta uczy mnie
jakim być mężczyzną.

Staram się jak cichy pomnik
spełniać te zachcianki
w nieparzystej mgle.

O świcie wybiega z domu
by w kryształowym sadzie
poszaleć po argentyńsku.

Zagryza czerwone jabłko
zostają ślady zębów -
raz mnie ugryzła w wargę.

Taka jest miłość - czasem
ponosi ją jak flaga kapryśna
rozpostarta na błękicie.

Mężczyzna musi wytrzymać
kaprysy kobiety w nocy -
wtedy grają bębny z Konga.




WIELKI LOT W MAŁYM MIEŚCIE


Jest jak napięta struna - dostojna,
dostrojona do samego wnętrza.

Otwierają się drzwi muzeum
- można wiele przeżyć...

Widzisz, tam siedzi na górze,
nie dojdziesz do niej - zniknie.

- Nie wszystko można mieć,
jej też nie będziesz miał.



DZIEWCZYNA Z BRZEGU


Rozgrzana, ma swoje tajemnice,
na samą myśl ta myśl robi się mokra.

Spadło jabłko, szara reneta, bo szara
choć pogrom intymnych rysunków
pną się w górę, do światła.

Dziewczyna z Brzegu
ma na sobie grube czerwone korale,
nie zdejmuje ich, jest przez to
czerwona, wstydzi się i płonie,
jak ognisty krzak na skale.




KOBIETA W WIEKU CHRYSTUSOWYM



Nie prosi o miłość - chce ją.
Przyciąga mnie sobą,
musiałem się cofnąć -
są takie przyciągania...

- Czy jest słodka? Wystarczy
spróbować - ściągnąć
jej szaty i całować,
ale zupełnie inaczej.

Zostań moją modelką!
Będzie to obraz jedyny, ukryty
pod skrzydłami
naszych ramion.

Moim pędzlem miłości
będę kruszył skały,
żebyś mogła przejść
na drugą stronę...




TWOJE KSZTAŁTY I TWÓJ ZAPACH



Pomiędzy nami granica -
chwilowa. Na razie
rośniesz - tak działa natura.

Na drugi rok porą spadających
papierówek,
przyniosę ci koszyk jabłek.
Ułożę z nich kształt serca.
Przez moment
podniesiesz biodra, bym zapamiętał.

Bo tylko wtedy będziesz kobietą,
tylko wtedy
zapach twój będę mógł smakować.

Jeśli zostanie więcej jabłek,
ułożę z nich twoje imię.




MIAŁAŚ PRZYJŚĆ WE ŚNIE


Czekałem na ciebie w gęstym gaju,
księżyca nie było,
poszedł dalej przez las.

Czekałem na ciebie w gęstym gaju,
kwitły kwiaty szyszkowe
i iglarki.

Byłem nastrojony i chciałem pokazać,
byś nie wątpiła
nawet na milimetr.

W zielonym gaju znalazłem miejsce -
tam pragnąłem
położyć cię na mchu.





NIECH ZOSTANIE SEN O KOBIECIE


Ostatnio nie słychać
wiatru,
spokój gitary
w kącie, wątek morza maluje
zagubiony malarz,
tylko stare drzewo blisko mego domu,
drewniany głos wydaje
w tonacji.

Politycy rozżaleni na krzywe
płoty,
jąka się cień ukryty w kamieniu,
spieszą się ptaki odśpiewać
swój hymn za miastem,
mama moja piecze drożdżowe
ciasto.

A ja zostałem w ramkach
snu;
to intymny zaciek na ścianie,
rozmyślam o niej
w każdej wersji zapisanej,
jest tam wysoka trawa,
prośba o ciszę
i dotyk ustami.



Wiersze z książki „Różowe kamienie”










Zobacz galerię zdjęć:

Muza Ewa Prusińska - Bednarz i Zygmunt Jan Prusiński
Muza Ewa Prusińska - Bednarz i Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura