Zygmunt Jan Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
42
BLOG

Różowe kamienie - Część II

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Kultura Obserwuj notkę 1

RÓŻOWE KAMIENIE - część druga

Dział: Kultura Temat: Literatura


Książka „Różowe kamienie” - napisana dla Ewy Jolanty Kolasińskiej - Bednarz...



Zygmunt Jan Prusiński


PODNIECONY TOBĄ


Może ukryjemy się na jedną
minutę by w sobie uściślić małe
piekiełko rozmnażania czułości.

Drgasz we mnie wślizguję się
jak węgorz o świcie.

Obejmujesz rękoma otoczenie
starasz się być mokrą kobietą
wilgotność jest ważna.

Usta na wpół otwarte całuję
dolną wargę - szepczesz
szmerem trawy.

Leżysz przede mną naga
bym mógł znowu zasilić
w tobie intymne światło.

Nic nie mów - nic nie mów...



OGRZEJ MNIE TYMI KOLORAMI


- Mamy tu wszystko na tym obrazie
żywym i piekielne moce sztuki.

Wyzbywam się akcentów niepokoju,
jestem odbiorcą co widzę na zdjęciu.

Przywołałaś Vincentego van Gogha,
akurat leży w trawie - całą butelkę
wina wypił przy słonecznikach.

Grzeją one jakby się same paliły...

Poetka Magda Chalimoniuk krzyczy
w wierszu: "Przyjdź i ogrzej mnie"!

Więc zostawiam książki i tę werandę,
biegnę przez łąki i pola, o mało
nie przewróciłem się przez malarza,
w ręku twardo pędzel trzymał,
ten ostatni żółty.

Do dzisiaj biegnę i szukam
zagubionych obrazów miłości.

Kilka wierszy zawiesiłem na samotnych
drzewach, może przejdzie tędy
wędrowiec i jak owoc zerwie mój erotyk.



W TEJ GRANICY ROZKOSZY POD TĘCZĄ


Mimochodem jesteś ukryta,
jak dobra karta w talii.

Po swojemu cię dotykam,
znam się na tym...

W całowaniu nie przeszkadzaj
dojść pomiędzy granicami.

Twoje piersi dorodne -
skupiam się na nich.

A dalej to jak strumyk poobija
dwa brzegi ciała.

Więc nuć ze mną melodię,
którą sami układamy...

Będąc już poza światłem!



CIAŁO W BIAŁEJ SUKIENCE


Zapiszę ci kobiecość w wierszu.

Ale najpierw będę układał karty,
choć nie wierzę w żadne wróżenie z kart.

Wolę przysiąść przy ognisku,
opowiedzieć kilka nowel o miłości.

Kobieto w białej sukience - zadrgaj,
twa rzeźba pieści moją nadwrażliwość.

Soki z drzew owocowych spływają w sadzie,
gęstnieje moja uwaga na ciało otwarte
rozłożysta nocna piwonia.

Jesteś boginią w tej intymnej scenerii,
zbieram okruszyny prawdy w krótkim
akcie spełnienia.

Poszybuj nade mną jak gwiazda i
spadnij blisko mnie...



W OPRAWIE SENSU LIŚCI...


Nie musisz zakładać skrzydeł
by udowodnić anioła w miłości.

Grają fortepiany w dalekiej krainie
a ja w zatoczce odsłonecznego blasku
skupiam się nad wierszem
w morskiej tajemnicy...

Jestem mężczyzną z grzechu choć
nie grzeszę ni w trawach ni w ogrodach
ni w zagajnikach - co najwyżej piszę
o kobiecie jak bajki pisze powieściopisarz.

Stevie Wonder na organkach gra a ty
niczym Marilyn Monroe skupiasz moją
uwagę w akacjowym lesie by zbliżyć
lirykę słów do dalekich ust
rozpoczynając taniec węża.

I na tym się skup - obok mlecze kokietują.



PIEŚNI NA WRZOSOWISKACH


Ze snu wyszedłem na białą polanę
ale sny są różne i zależne od wiatru.

Dotykam nutek kwiatów niewinne
wobec ręki człowieka.

Po to tam jestem bo i ty jesteś
w białej sukience jak niebo.

Twoje ciało rozwija się potęgą
jak pieśni na wrzosowiskach.

Białe gołębie mają gniazdo obok
czuję jak biała miłość zakwita.

Moja ręka to gałązka z krzewu
i sięga twych nóg by spoczęły...



LAS JEST KSIĄŻKĄ


Zgrabnie przechodzisz koło akacji
nie zrywasz łodyżek z listkami by
powróżyć czy jesteś kochana.

Ta rzeka płynąca koło mnie
temperament zgasiła w południe
uderzają się kutry o siebie leniwie
spoglądają na port.

Kwieciście wyglądasz w oknie
bezpiecznie przeglądasz lot mew
dźwięki pragnienia wchodzą w ciało.

Kochanie w kochaniu kochanego
narasta brzmienie gór za lasem
otwierasz się jak książka...

Póki gwiazda twoja śpi
zamocz stopy w rzece.




Wiersz z książki „Różowe kamienie”







Zobacz galerię zdjęć:

Muza Ewa Prusińska - Bednarz
Muza Ewa Prusińska - Bednarz Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura