Moja Mama porucznik Krystyna Kurlanda - Sowińska
Moja Mama porucznik Krystyna Kurlanda - Sowińska
Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
18
BLOG

Wiersze z książki „Dzwon w pieśni” - Część X

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Kultura Obserwuj notkę 0

WIERSZE Z KSIĄŻKI DZWON W PIEŚNI - część X

Dział: Kultura Temat: Literatura i Historia


Zygmunt Jan Prusiński


NIEBIESKIE ZAWIROWANIA

Po pogrzebie Mamy siedemnaście dni temu
nie wiem o czym pisać -
naprawdę nie wiem a mój kolega
poeta Stefan Miler tak powiedział
(że jemu temat to pół roku chodził
po głowie) - dziwiłem się temu
bo ja siadam do maszyny i dłubię
jakbym rzeźbił wiórki małe a potem
z rozpędu duże aż słońce w głowie
zaświeciło...


Podobno mam sobowtórów
kilku ich jest tylko zapomniałem
z jakich wsi pochodzą - pamiętam
jedną wieś Starowola koło Parysowa
muszę tam pojechać i spotkać się z nim
może zrobimy sobie zdjęcie wspólne.


A tak to się czuję dobrze
nikt mnie nie zaczepia za co dziękuję
niech spokój trwa niech cisza trwa
niech trwa błogosławieństwo poezji.


- Dzisiaj są imieniny Mamy Krystyny!


13.03.2023 - Ustka
Poniedziałek 24:37



IMIENINY MAMY KRYSTYNY


Po pogrzebie Mamy siedemnaście dni temu
nie wiem o czym pisać -
wiem że dzisiaj 13 Marca są imieniny Krystyny
a Ty jesteś gdzieś daleko
i nie wrócisz do żadnej stacji.


Twoja podróż może być malowana
w odpowiednich momentach
staram się domalować akcenty z dawnych
czasów kiedy byłaś młodą i ładną
kobietą - oglądam fotografie
bo tylko to mi zostało na pamiątkę.


Gdybyś zjawiła się w domu
wiem że byś upiekła ciasto imieninowe
uśmiechałabyś się do mnie cały dzień
a ja bym całował Twoje ręce
zawsze to robiłem z szacunku i miłości.


- Jak można oswajać się że Ciebie nie ma
to jest trudne zjawisko poniekąd
i jakiej łaski otrzymać od Stwórcy
przecież on nie słyszy mojej prośby.


Mamo wszystko zastyga zostało milczenie!


13.03.2023 - Ustka
Poniedziałek 12:53



POWINIENEM OTRZYMAĆ LIST Z NIEBA


Po pogrzebie Mamy osiemnaście dni temu
nie wiem o czym pisać -
Twoje imieniny minęły po cichu
nikt o nich nie mówił nikt nie zadzwonił
w tej sprawie - zresztą po co
wiedzą to co wiedzieć powinni -
a ja ciągle nie mogę się z tym zgodzić.


Wszystko runęło w ciemną otchłań
jestem bo jestem ale co robić
jakie plany i co to jest przyszłość
w jaką stronę spojrzeć i patrzyć
(jestem odejściem) wcześniej czy później
- być w tłumie cieniem ale czyim?


Kto mnie pochowa oglądam się i nie ma
nikogo - rodzina to suche słowo
choć mam troje dzieci to żyją w innych
krajach - córka w Niemczech - syn
w Austrii - drugi syn w Polsce
ale jest narkomanem - kto mnie w trumnie
pochowa - kto się pomodli prostą modlitwą?


Nic nie osiągnąłem w życiu
to że napisałem (66 książek) a teraz
piszę następną - to komu?


Dzieci moje nie czytają książek -
po co im książki pisane przez ich ojca?


14.03.2023 - Ustka
Wtorek 3:39



OSTATNI SŁOICZEK BURAKÓW

Po pogrzebie Mamy dziewiętnaście dni temu
nie wiem o czym pisać -
do obiadu się szykowałem w planie
biały ryż i mięso z karkówki usmażony
a w lodówce znalazłem słoiczek buraków
to ostatni zapas po Mamie - nie skorzystałem
z powrotem buraczki wróciły do lodówki
taki jestem że co święte to święte...

Chyba wiosna się doskonali wiaterek ciepły
jak w dobrej piosence - wybieram się
rowerem na wycieczkę w okolicach wydm
tam wiele napisałem wierszy - lubię
samotność na tej krainie.

Rozmawiam z naturą czasem zaśpiewam
dawne piosenki z okresu PRL
te dzisiejsze mnie nie bujają a i teksty
nie są z górnego lotu to na pewno.

Zastanawiam się że tak mało ptaków
podśpiewuje - pewnie szybują
i wracają do Polski - niedługo odbędą się
koncerty - jeszcze chwile za kilka
dni będzie głośniej przy mojej aprobacie.


14.03.2023 - Ustka
Wtorek 11:39



Wiersze z z książki "Dzwon w pieśni"


_________________________________________________________________

Zobacz galerię zdjęć:

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura