Dynamikę wzrostu globalnej floty statków zasilanych skroplonym gazem najlepiej pokazują liczby. Tylko w maju br. armatorzy zamówili w przemyśle stoczniowym 15 nowych jednostek na LNG. W marcu br. zakontraktowali 21 statków, a w kwietniu br. padł rekord. Wówczas do spółek stoczniowych trafiły zamówienia na budowę 31 jednostek na LNG.
Wymienione powyżej zamówienia dotyczą jednostek różnych klas. To m.in. kontenerowce, holowniki, masowce, tankowce i metanowce.
Jak wspomniano powyżej, obecnie w eksploatacji znajduje się już 200 różnych jednostek napędzanych LNG, a na budowę kolejnych 300 już podpisano umowy. Oznacza to, że po realizacji aktualnego portfela zamówień, po morzach i oceanach będzie pływać w sumie 500 statków wyposażonych w napęd na skroplony gaz.
Ze statystyk prowadzonych przez towarzystwo klasyfikacyjne DNV wynika, że w zakresie eksploatacji statków napędzanych LNG przodują armatorzy wycieczkowi. Dzisiaj wykorzystują oni już 43 takie jednostki.
Jeżeli zaś chodzi o nowe, dopiero zakontraktowane jednostki, to największą grupę wśród nich stanowią kontenerowce (57 jednostek w globalnym portfelu zamówień).
Więcej informacji na temat branży LNG - lngpoland.pl.
Branżowy serwis internetowy dotyczący problematyki skroplonego gazu ziemnego LNG.
https://lngpoland.pl/
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Gospodarka