Lubicz Lubicz
789
BLOG

Zdolność kredytowa czyli jak zostać królem deweloperów

Lubicz Lubicz Ekonomia Obserwuj temat Obserwuj notkę 83

… Przez zdolność kredytową rozumie się zdolność do spłaty zaciągniętego kredytu wraz z odsetkami w terminach określonych w umowie. ... 

Załóżmy, czysto teoretycznie oczywiście i dla ułatwienia w ogromnym skrócie, że mam nieodpartą potrzebę (kaprys taki) aby zostać wielkim deweloperem i że mam spółkę z o.o. z kapitałem w wysokości ok. 10 mln PLN oraz rocznymi obrotami w wysokości, dajmy na to 3 mln PLN i udaję się do banku w celu uzyskania kredytu na sumę netto 1.3 mld PLN czyli ponad 100-krotnej wysokości całego majątku i dochodów spółki. Jak sądzicie Drodzy Państwo, miałbym szansę na kredyt, czy nie? Mówimy w końcu o sumie stanowiącej, bagatelka, plus/minus 5 procent aktywów samego banku.

Oczywiście to tylko jedna z dróg, bo może być i tak, znowu czysto teoretycznie, że dyrektor banku to mój kumpel, lub kumpel kumpla, lub jeszcze lepiej, człowiek który swoją posadę zawdzięcza mnie osobiście. Czy wtedy, zamiast bawić się papierkami i odpowiadać na niekoniecznie przyjemne, osobiste pytania (na przykład o stan prywatnego konta) nie byłoby łatwiej, przyjemniej i szybciej siegnać po telefon i przypomnieć dyrektorowi banku o naszej, zbudowanej na jakże oczywistych zależnościach, znajomości?  

PS. Oczywiście pytam wyłącznie teoretycznie i przez ciekawość, bo niestety nie dane mi było w odpowiednim momencie na nikim, ani na niczym się uwłaszczyć i w związku z tym nie dysponuję odpowiednim kapitałem, ważną politycznie osobą też nie byłem, nie jestem i nie będę a jedyny dyrektor wielkiego banku jakiego w życiu osobiście poznałem, też niestety zmarł już kilka ładnych lat temu. Budować się, pomijając drobny remont jednego z rodzinnych grobów na Powązkach, też w najbliższym czasie nie planunję.

Ktoś, coś w temacie?

Lubicz
O mnie Lubicz

If I could stick my pen in my heart I'd spill it all over the stage Would it satisfy ya or would slide on by ya? Or would you think this boy is strange? Ain't he strayayange? If I could win you, if I could sing you a love song so divine. Would it be enough for your cheating heart If I broke down and cried? – If I criyiyied. I said I know it's only rock and roll But I like it. Ludzie do mie pisza :) Czy ty Lubicz złamany ch..u nie powinieneś trzymać fason jak prawdziwy komuch? Twoje agenturalne teksty (z których jesteś znany) dawno wystawiły ci świadectwo.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka