Magda Zena Sadurska Magda Zena Sadurska
72
BLOG

Przeprosiny raz jeszcze

Magda Zena Sadurska Magda Zena Sadurska Polityka Obserwuj notkę 17

 

 


Ten niezwykły dzień. Wspomnienia. Nie wiem, jak rozumieć tamten czas. Miałam za sobą na świeżo przyjście na świat i nie pamiętam nic, a inni wspominają to jak wczoraj. Widzę, że dla nich jest to doświadczenie, które ukształtowało ich życie, a ja w tych opowieściach nie odnajduję siebie. Nikt nie próbuje przekazać tego w sposób, który budowałby też moją tożsamość. Historia jest ważna, bo definiuje to, jak chcemy się postrzegać dziś i jutro, ale historia nie może zastąpić teraźniejszości i przyszłości. To dlatego młodzi ludzie nie interesują się polityką. Między moim pokoleniem a pokoleniem “S” powstaje luka. Dla mnie nadmiar MO jest mniej realny niż nadmiar CO2. Ja nie żyję w państwie ufundowanym na tradycji “Solidarności” tylko w państwie, w którym dwóch jego przywódców jest zbyt wielkich, by zmieścić się do jednego samolotu. Sprawiedliwość jest ważna, ale o winie powinny rozstrzygać sądy, a nie sondaże. Poza tym win nie wystarczy rozliczyć - winy jeszcze trzeba wybaczyć, bo nie da się budować czegokolwiek na wiecznych żalach i oskarżeniach. Przeglądałam salon24 i natrafiłam tam na powyborcze przeprosiny Romana Kurkiewicza. Pomyślałam, że ja również mogłabym przeprosić, jeśli tak wiele jest do wybaczenia. Wybacz mi więc Narodzie, co możesz, jeśli nie możesz wybaczyć innym. Bo bez wybaczenia oni nie żyją w spokoju, ale ja również nie:


przepraszam

przepraszam za wszystko


za stan rządowych samolotów

i za resztę rządowego wyposażenia


przepraszam za nasze położenie geopolityczne

i za ciężki stan służby zdrowia


przepraszam za I i II Wojnę Światową


przepraszam za III i IV RP

za V też przeprosić chcę


przepraszam za samoobronę

za tarczę nie starczę i na-tarczę


przepraszam za poziom języka

polityka

języka angielskiego oczywiście


przepraszam za PRL


przepraszam za wyniki naszej drużyny narodowej

na Mistrzostwach Świata i Mistrzostwach Europy w piłce nożnej


przepraszam za załamania nerwowe

wszystkich osób

które próbowały prowadzić działalność gospodarczą


przepraszam za polskich naukowców pracujących w Stanach Zjednoczonych

i za polskich lekarzy pracujących w Wielkiej Brytanii


przepraszam za to

że Adam Małysz się starzeje


przepraszam za ceny mieszkań

i za zatrucie Bałtyku


przepraszam za wszystkich współpracujących i niewspółpracujących z SB

i przepraszam za tych, którzy próbują rozróżnić jednych od drugich

ja już się pogubiłam


przepraszam za wszystkich rodaków, którzy nie chodzą w niedzielę do kościoła


przepraszam za gejów i feministki


przepraszam za gorące źródła

i za zimne spojrzenia


przepraszam za rozbiory i za dziadka Mieszka I

który prawdopodobnie służył w obcym wojsku


przepraszam za zepsute zdrowie Józefa Piłsudskiego


przepraszam za Rosjan i Niemców,

którzy nie dorośli jeszcze do prawdziwego polskiego patriotyzmu


przepraszam za to że w Wiśle nie ma już syren

a złote rybki nie spełniają życzeń

za to krasnale ciągle sikają do mleka


i przepraszam w końcu za młodych ludzi

takich jak ja

którzy nie angażują się w sprawy Polski

tylko klikają sobie beztrosko

z nadzieją

że w Second Lifie

nie będzie IPNu

Starzeję się pogodnie. Nabieram dystansu do siebie. Dopisuje mi humor. Ubieram się ciepło:)

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka