MarketNews24
MarketNews24
MarketNews MarketNews
163
BLOG

O co chodzi w wojnie cenowej pomiędzy Lidlem i Biedronką?

MarketNews MarketNews Gospodarka Obserwuj notkę 2
Lidl i Biedronka rywalizowały ze sobą obniżając ceny i promując się przez ich porównywanie. Prowadzenie wojny cenowej uważane jest za bardzo kosztowne i zwykle prowadzi do osłabienia bądź zniszczenia konkurenta.

Biedronka w 2023 r. miała 90 mld zł obrotu i sieć ponad 3,5 tys. sklepów. Lidl miał obroty 33 mld zł i sieć na poziomie 900 sklepów. Nakłady marketingowe Lidla to 803 mln zł, a Biedronki – 423 mln zł, czyli Lidl wydaje prawie dwa razy więcej na reklamę.


- Biedronka ma znacznie większe zagęszczenie sklepów, a więc znajduje się bliżej klientów. W dużych miastach można łatwo dotrzeć na piechotę do jej sklepów - mówi w rozmowie z MarketNews24 Grzegorz Mroczek, wiceprezes agencji doradczej Cream Property Advisors. – Natomiast Lidl ma bardziej centralne lokalizacje, ale ma ich znacznie mniej, a więc jest mniej dostępny.

Wszystko to dzieje się na dojrzałym rynku, na którym pozostało mało ciekawych lokalizacji, tym bardziej, że w szybkim tempie zwiększa się liczba parków handlowych. Zgodnie z definicją, park handlowy jest to obiekt składający się głównie ze średniej i dużej wielkości wyspecjalizowanych sklepów, najczęściej pozbawionych części wspólnych, z wejściem bezpośrednio od strony parkingu i o minimalnej powierzchni najmu 5 000 m kw.

- Biedronka i Lidl podjęły próbę zabrania klientów swojemu konkurentowi - komentuje Grzegorz Mroczek z Cream Property Advisors.

To odmienne lokalizacje sieci Biedronki i Lidla powodują, że Lidl szukał sposobu na pozyskanie klientów, o zdobycie których łatwiej było Biedronce.

MarketNews
O mnie MarketNews

W MarketNews24 codziennie emitujemy depesze z najważniejszymi informacjami z rynku, które można obejrzeć, przeczytać i usłyszeć. Pracuje dla nas zespół doświadczonych reporterów i dziennikarzy.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka