Mała Mi Mała Mi
408
BLOG

Taktyczny zanik pamięci

Mała Mi Mała Mi Polityka Obserwuj notkę 9

Nie, tym razem nie będzie o wyborach, nie będzie o JKM i innych, bo po pierwsze swoje zrobiłam, w wyborach udział jednak wzięłam, a wyniki- cóż? Ponoć demokracja to racja większości, więc nie ma dyskusji. Notka będzie o Generale. No cóż, po tylu falstartach wreszcie przeszedł do historii. Każdego z nas to czeka, swoje przeżył, zrobił to jak potrafił, a ocena należy do potomnych, a i jeszcze: ciszej nad tą trumną, miał dylematy, wybrał mniejsze zło, ocalił , bla bla bla. To prawdopodobne teksty z jutszejszych internetów, jak już przebrzmią echa wyborów. Owszem, z niektórymi się zgadzam. Na pewno ciszej nad trumną, odszedł stary, schorowany człowiek, któremu należy się pogrzeb i uczciwa ocena. Tyle, że uczciwość nie oznacza relatywizmu, a cisza przemilczenia. Wbrew większości zawodowych i domorosłych historyków, nie uważam, że postać gen. Jaruzelskiego jest kontrowersyjna.

Według mnie, w przypadku zmarłego nie można mówić o jakichś dylematach na miarę Antygony, rozterkach moralnych czy wallenrodyźmie, chociaz długie lata, karmiona taką wersją wydarzeń wierzyłam , że stan wojenny uchronił nas od hekatomby. Dzisiaj wiemy juz , że było inaczej. Mimo tragicznej historii swojej rodziny, mimo krzywd ze strony ZSRR wybrał, sam , z nieprzymuszonej woli taką , a nie inną zawodową drogę. Mniejsza, jeśli dla dzisiątek ofiar wydarzeń na Wybrzeżu, czy w stanie wojennym nie okazałaby się ona tragiczna w skutkach. Jednak decyzje podejmowane przez zmarłego dla tych ludzi i dla reszty Polaków takowymi się okazały. Powinien ponieść za nie ziemską sprawiedliwość, nie poniósł.

W zamian za to mamy juz teraz próby relatywizacji, przeinaczeń, wystawiania laurek. Dokładnie jak w tytule, taktyczny zanik pamięci, bez rachunku, uczciwego krzywd i zasług. Apologeci Generała pamiętają dzisiaj tylko, że był architektem okrągłego stołu i rzekomo uchronił dziesiątki istnień, pomijając fakt, z historii najnowszej a nie gdybań, że zaangażowany w Afganistanie ZSRR, ani nie chciał, ani za bardzo nie mógłby wtedy skutecznie interweniować. Dlatego, zgoda , dzisiaj ciszej nad tą trumną, ale na michnikowe : Odp... się od Generała" zgody być nie może. Właśnie po to żeby było uczciwie...

Mała Mi
O mnie Mała Mi

Mimo wszystko wciąż umiem się jeszcze dziwić... Uploaded with ImageShack.us

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka