Mała Mi Mała Mi
2033
BLOG

Dyplomata Sikorski

Mała Mi Mała Mi Polityka Obserwuj notkę 42

Okazuje się, że wizyta Sylwestra Latkowskiego w prokuraturze i niesławna wizyta abwerowców w redakcji "Wprostu", wcale nie zahamowała publikacji kolejnych taśm, na co liczyli co poniektórzy. Przeciwnie, oto kolejne fragmenty zostały puszczone w eter z dość niespodziewanych źródeł. Czyli trzęsienie ziemi trwa i bynajmniej nie są to wstrząsy wtórne. Pozostaje się przyglądać co jeszcze przyniosą, czy rozejdą się po medialnych kościach, czy jednak będzie jak u Hitchcocka? Zobaczymy, ale do meritum...Z ujawnionych dzisiaj nowych fragmentów dowiedzieliśmy się właśnie , co oznacza termin: "autorska dyplomacja".

Do tej pory sądziłam, że ta może być skuteczna bądź nie. Proste, ale jak się okazuje zbyt proste. Kto by się bowiem przejmował nomen omen dyplomatycznym językiem, jeśli idzie o dyplomację. Prawda? Minister też człowiek, a przy wódeczce język każdemu się może poluzować , jak krawat na przykład. Na czym zatem ta "autorska dyplomacja" w wykonaniu polskiego szefa MSZ wygląda? A no trzeba przyznać, że wygląda dość osobliwie i z pewnością będzie, a przynajmniej powinna być, bardzo skuteczna...w natychmiastowym zwolnieniu stanowiska w resorcie/ Oto szef dyplomacji sporego unijnego kraju, którego bezpieczeństwo , przynajmniej teoretycznie oparte jest o uczestnictwo w NATO, czyli jego gwarantem jest de facto armia amerykańska pozwala sobie na dość rubaszne żarty z owego sojuszu i samych sojuszników.

Byłoby to nawet śmieszne, zwłaszcza w obliczu słabości amerykańskiej administracji i jej słabego zaangażowania w Europie, którego to wrażenia nie zmieniła nawet ostatnia wizyta prezydenta Obamy w Polsce. Jest jednak nie tylko mało śmieszne, ale wręcz żałosne i niebezpieczne, szczególnie biorąc pod uwagę ofensywną politykę Putina. Pomijam już język, bo jak się okazuje, wśród rządowych "elit" to standard. Cóż, jaki rząd  takie standardy. Ważniejszy jest ten komunikat, który poszedł w świat, a zwłaszcza za wschodnią granicę. Polska ma gdzieś swoje sojusze, a do samej siebie nie ma za grosz szacunku. Mleko się rozlało i nawet żałosne próby ministra, zaprzeczające prawdziwości nagrania tego nie zmienią. A swoją drogą to ta reakcja Sikorskiego tylko potwierdza, że dyplomata z niego żaden i stanowisko zwolnić powinien tak czy siak. Ot taka "murzyńskość" standardów Dyplomaty Radosława S.

Mała Mi
O mnie Mała Mi

Mimo wszystko wciąż umiem się jeszcze dziwić... Uploaded with ImageShack.us

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka