Marek Dąbrowski Marek Dąbrowski
2659
BLOG

OKNO CZASOWE TAWS#38 W RAPORCIE MILLERA

Marek Dąbrowski Marek Dąbrowski Polityka Obserwuj notkę 30

WAŻNE

http://stanzag.salon24.pl/400923,przyjmijcie-do-swojego-grona-w-roli-eksperta-dr-badena

 

Na podstawie danych TAWS i KBWL LP naniesiono na wykresy parametrów lotu okno czasowe TAWS#38.

Metodologia:

1- obliczono różnice czasowe między Zał.1 do Raportu KBWL LP i Rys.15 i 17 z Zał.4 do Raportu. Porównując podany w obu źródłach czas uderzenia w brzozę stwierdzono że opóźnienie czasowe Zał.1 (trajektoria lotu) względem wykresów Rys.15 i 17 z Zał. 4 wynosi 3,4 sekundy;

2- na podstawie czasu TAWS#37 wg Zał.1 do Raportu KBWL LP oraz raportu UA wyznaczono przesunięcie czasowe pomiędzy czasami TAWS a KBWL LP. Korzystając z tego przesunięcia uzupełniono wykresy KBWL LP o okno czasowe TAWS#38 o długości 1 pełnej sekundy.

3- porównano otrzymany wynik z parametrem dyskretnym PH1VZBLIZ (*) z Rys.17. W Zał. 1 sprawdzono, że ostatni zapis PH1VZBLIZ nie jest związany z wcześniejszym alertem „Pull Up!”.

4- korzystając z wyznaczonej przez prof. K.Nowaczyka lokalizacji TAWS#38 oraz zmierzonej przez autora odległości anten GPS i lewego skrzydła pomiędzy brzozą a TAWS#38 oraz prędkości samolotu w TAWS#38 określono lokalizację TAWS#38 na wykresach z Załącznika 4.

Pełne postępowanie zawarto w poniższym pliku.

docs.google.com/open

Wnioski:

1- Po obliczeniu odstępu czasowego od podanego przez komisję czasu uderzenia w brzozę do znajdującego się na Rys.17 z Zał.4 ostatniego zapisu PH1VZBLIZ (oznaczającego TAWS#38) stwierdzono, iż ten zapis PH1VZBLIZ miał wystąpić wg komisji 3,12 sek.po uderzeniu w brzozę, co oznacza, że samolot na odcinku od brzozy do TAWS#38 musiałby poruszać się z nierealistycznie małą prędkością postępową 38,78 m/sek. Jest to nie tylko niezgodne z danymi z TAWS#38, ale i z prawami fizyki. Dlatego z powyższego można wnioskować, iż ostatni wykres PH1VZBLIZ został w sposób nieuprawniony przesunięty przez komisję względem innych parametrów lotu o min. 0,5 sekundy(widać to porównując jego położenie z położeniem „okna czasowego” TAWS#38).To zaś rodzi wątpliwości co do prawidłowej koordynacji czasowej pozostałych wykresów opublikowanych przez komisję. (**)

Nb w Załączniku numer 1 ostatni zapis PH1VZBLIZ nie występuje w ogóle, natomiast jego zlokalizowanie na podstawie osi czasu z Rys.15 z Załącznika 4 sytuuje go za prawdziwą lokalizacją TAWS#38, a przed ul. Kutuzowa. Fakt ten stanowidodatkowe potwierdzenie wniosku o nieuprawnionym przesunięciu z wykresu PH1VZBLIZ z ATM QAR przez Komisję Millera.
 

Biorąc pod uwagę lokalizację punktu TAWS#38 i przybliżony czas lotu od brzozy do TAWS#38 (na podstawie zapisanej prędkości GS), można postawić wniosek, iż komisja w sposób nieuprawniony przesunęła wykres PH1VZBLIZ o ok.1-1,5 sek. Dokładne wyznaczenie dokładnego czasu tego przesunięcia wymaga dalszych analiz.

2- Czas jest zapisywany w logach TAWS z dokładnością do 1 sek. Ewentualne zmniejszenie na tej podstawie opóźnienia czasowego jakie wprowadziła KBWL LP (i przyjęto w niniejszym opracowaniu) z 6 do 5 sekund względem czasu TAWS skutkowałoby koniecznością cofnięcia okna czasowego TAWS#38 o dodatkową 1 sekundę i przyjęcia wniosku, iż znajdujący się na Rys.17 w Zał.4 wykres PH1VZBLIZ został przez komisję w sposób nieuprawniony przesunięty względem innych wykresów nie o minimum 0,5 sekundy, lecz o 1,5 sekundy.

3- Jedyna lokalizacja TAWS#38 zgodna zarówno z wyznaczonym oknem czasowym, jak i prędkością samolotu zapisaną przez system TAWS została ustalona na podstawie współrzędnych punktu TAWS#38, naniesionych na zdjęcie sat. przez prof. Nowaczyka.

4- Na Rys.32 w Zał.4 komisja w sposób nieuprawniony i niezgodny z własnymi ustaleniami z Rys. 15 oraz Tab.2 z Zał.2 przesunęła na wykresie czas uderzenia w brzozę.
 

(*) Zapisywany w rejestratorze ATM-QAR parametr PH1VZBLIZ oznacza zadziałanie systemu TAWS. TAWS został wpięty do kanału rejestratora MSRP-64 odpowiedzialnego za awarie instalacji hydraulicznej numer 1, i, jak wynika z Raportu Millera, jest zapisywany priorytetowo względem awarii hydrauliki. Co interesujące, KBWL LP nie zamieściła w raporcie odczytu stanu pozostałych instalacji hydraulicznych (PH2, PH3), a jedynie stwierdziła że awaria wszystkich trzech systemów nastąpiła o godz. 06:41:03. Nie podała przy tym na jakiej skali czasu usytuowała to wydarzenie: czy zgodnie z Zał. 1 (oznaczałoby to rozszczelnienie 0,2 sek. po uderzeniu w brzozę), czy też zgodnie z Rys.15 z Zał. 4.
 

(**) W sytuacji gdy Komisja Millera przesunęła jeden z wykresów w raporcie, jest niezbędne umożliwienie niezależnym biegłym powołanym przez rodziny ofiar katastrofy zapoznania się zarówno z oryginałem zapisu z rejestratora MSRP-64 (który także zapisuje uaktywnienie systemu TAWS), jak i zapisami ATM-QAR w jakości lepszej niż w Raporcie KBWL LP.

 

Funkcyjni z MAK/ KBWL LP proszeni są o czytanie ze zrozumieniem i wypowiadanie się wyłącznie w temacie notki.

Dywagacje nt. szczura, pomylenia wysokościomierzy, tunelowania poznawczego 1P, nacisków itp. bzdury będą usuwane bez ostrzeżenia.
 

"Przeto nie bójcie się ich: albowiem nie ma nic ukrytego, co by nie miało być ujawnione, ani nic tajnego, o czym by się dowiedzieć nie miano" Mt 10,26

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka