Michał Jaworski Michał Jaworski
827
BLOG

Kolejny "list z pogróżkami"

Michał Jaworski Michał Jaworski Polityka Obserwuj notkę 31

Po opublikowaniu listów do Wichity  Pawła Artymowicza  oraz  moich do salonowego kompletu brakowało listu Michała Setlaka, Jest na Twitterze ale warto, aby czytelnik miał w jednym miejscu wszystkie dowody na kłamstwo Binienidy, więc go tu w całości zacytuję.

Dear Mr. Olivares,

judging by the article published by a Polish portal http://m.niezalezna.pl/217071-szef-naukowcow-z-usa-niemozliwe-by-drzwi-tu-154-wbily-sie-w-ziemie-w-wyniku-zwyklej-katastrofy (you may use translation feature in Google Chrome), you're being abused by a group of conspiracy theorists, perhaps by presentation of carefully selected "evidence".

If you wonder what pushed the door 2L (second on the left-hand side of the fuselage), it was some 80 tons of an aircraft colliding with ground at about 260 km/h. The door separated only after the substantially reinforced door frame gave up, leaving a ground scar visible from space. As documented on photographs, the 2L door has been found precisely at the end of that ground scar.

Obraz w treści 1
Obraz w treści 2
Obraz w treści 3

Regarding further evidence: inverted position of the plane during the collision with ground is supported by the FDR readout, trees broken in a manner consistent with increasing bank angle and the nature of fuselage destruction (the top completely destroyed, the bottom almost intact). Photographical evidence is here (again, use translation feature in Google Chrome for captions): http://faktysmolensk.niezniknelo.pl/dokumentacja-zdjeciowa.html

Photos mentioned above also disprove the theory of an explosion inside the fuselage - the cabin floors are not bent downwards as they would be after an explosion.

There are some 1500 photos documenting the wreckage and crash site taken by the Polish experts in Smolenk in April 2010: http://faktysmolensk.niezniknelo.pl/files/f/2010-04/index.html (sorry, no captions here, but there are all the photos available).

Hope you will consider this information to avoid damage to your career and the reputation of the NIAR.

Feel free to contact me if you need more info on the crash or the Tu-154 aircraft.

Best Regards,
Michal Setlak

Aviation writer

Warto, aby czytelnik zapoznał się z tym, jak miejsce znalezienia drzwi wyglądało przed katastrofą
Można to również odnaleźć na tym zestawieniu miejsca katastrofy sprzed i po niej.
image

Bardzo były fizyk teoretyk, do 1982 pracownik naukowy. Autor referatu na I Konferencji Smoleńskiej. Dzisiaj sam zdziwiony, skąd w tym temacie i miejscu się znalazł. Archiwalne notki: http://mjaworski50.blogspot.com/ Odznaczony Krzyżem Wolności i Solidarności ale też podejrzany o przynależność do niedorżniętej watahy współpracowników gestapo.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka