Rzeczpospolita
link do powieści Pas Kuipera http://naszeblogi.pl/46711-powiesc-pas-kuipera
90 obserwujących
2381 notek
2230k odsłon
  139   0

In Vitro. Anglia rozpoczela przemyslowa selekcje ludzi.

To co?

Za 50 lat wszystkie dzieci beda selekcjonowane przemyslowo .Jesli nie zakaze sie metody in vitro.

Dlaczego nalezy jej zakaac. Bo  wszystkie spoleczenstwa, w  ktorych wladza , panstwo, czy kultura zaczela unifikowac cechy pozadane upadaly I zanikaly. Kultura, sztuka , nauka, postep wiedzy moze sie odbywac tylko dzieki nieprzewidywanym mutacja , dzieki temu ze kazdy czlowiek ,niezaleznie od tego jaki sie urodzil jes szansa dla nas wszytkich, dla calej ludzkosci. Jestesmy mali, duzy, grubi , szczupli,  wysportowani , niewysportowani, obzartuchy  ,alkoholicy, asceci , intelektualisci odkrywcy I piecuchy. Ale kazdy z nas jest unikatem . mamy Ensteina , Attyle , Armstronga , Wojtyle.

Doroslemu czlowiekowi nie wolno bez jego wiedzy podawac jakichkolwiek substancji wplywajacych na jego psychike bez jego wiedzy.Narkotyki,  alkohol, “ pigulki gwaltu”, nawet podawnie prozaku bez wiedzy jest nielegalne. Niech  wspomne o operacjach plastycznych, czy innych. Np interseksualista, czyli osoba, ktora urodzila sie z gonadami kobiecymi I meskimi wygrala sprawe przeciw lekarzowie, ktory usunal jej jajniki w czasie operacji , chyba wyrostka.Odkryl ze mezczyzna ma jajniki I macice. Z wygladu ten interseksualisata byl mezczyzna, Aby “pomoc pacjentowi wycial jajniki, co w przyszlosci zmienilo psychike.

Czyli nic o nas bez nas. No ale jesli zarodek nie jest istota ludzka , to nie podlega zadnemu prawu . Rownie wazna rzecza jak zakaz in vitro jest uznanie zarodka za osobe ludzka z takimi samymi prawami jakie ma ostatnia faza rozwoju czlowieka. Starca cierpiacego na alzheimera..

Bo w wypadkiu zarodka nie ma on zadnych praw przyslugujacych doroslemu czlowiekowi. To co by nas oburzeylo, gdyby ktos np zmienil  cioci bez jej zgody kolr oczu, czy zmienil jej psychike nie do poznania , ni eoburza nas gdyu rzecz dotyczy czlowieka w jego wczesnych stadiach rozwoju. Odbierajac zarodkowi praw przyslugujece istocie ludzkiej odbieramy je sobie, bo to nie wiek dorosly jestdecydujacy dla istotu ludzkiej ale te najwczesniejsze chwiel jego rozwoju.  

Podstawowe prawo czlowieka. Prawo  zakazujacego konstruowania czlowieka i decydowaniu przez kogokolwiek o tym kim jest.

Oczywiscei mamy wpaniala filozfie Wojtyly oparta na jego przemysleniach relacj Bog – czlowiek. Ale oprc zteki fundamentalna sprawa jest zagrozenie rozwoju Ludzkosci. Roznorodnosci, ludzi, nieobliczalnosci , kto bedzie tworzyl spoleczenstwo ludzkie za 10 czy 20 lat., jej kultury, techniki

     

 

Lubię to! Skomentuj9 Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale