myślę myślę
2088
BLOG

Czas ucieka wieczność czeka

myślę myślę Osobiste Obserwuj temat Obserwuj notkę 67

" Bóg nie liczy czasu, ale go waży"

- ks.Twardowski

W tym tygodniu upłynął miesiąc od śmierci Ewy Kubicy - Eski.

Zapalając lampion na jej mogile i stawiając koszyczek z kwiatami, odsunęłam gdzieś daleko na bok wszystkie rozważania nad światem, polityką, najnowszymi informacjami zewsząd i tym kto znów okazał się bohaterem, a kto łajdakiem.

Udało mi się skutecznie wyłączyć ze świata, porozmawiać z Ewą jakby była tuż obok, nieobecna ciałem, a obecna w myśli.

Żyłaś na całego - jak to mówią potocznie.Pełna energii. Dużo wymagałaś nie tylko od innych, ale od siebie samej szczególnie.Obok dni szarych i banalnych, pojawiają się także dni ważne i ważniejsze.

 Łatwo je przeoczyć.

Rozpoznawałaś je bezbłędnie właściwie wykorzystując.

Nawiąże tu do greckiego rozważania czasu chronos i kairos.Chronos to czas który płynie, przemija. Kairos to czas łaski,oczyszczenia i niepowtarzalnej szansy. Ktoś kiedyś porównał te określenia do marszu wzdłuż niekończącego się płotu - chronosa

Kairos to chwila w której dostrzeżesz dziurę w tym płocie.

Wydaje mi się przyjaciółko moja, że żadna dziura nie umknęła twojej uwadze.Żyjąc tak intensywnie, zrobiłaś wszystko co trzeba było zrobić i co dokładnie zostało zważone.Teraz już wiesz jak tam i jak twój nowy dom przypasowany do twojej miary,wygląda.Jakoś życzenie spoczywania w Pokoju do ciebie nie pasuje.Szybko opanujesz sztukę życia wiecznego. Dla nas żyjących tutaj, to nieodgadnione.Jeszcze pozostaje w granicach lęku choć zdajemy sobie sprawę że to nikogo nie ominie.

Dla jednych panta rei - wszystko płynie i zmienia się jak woda w rzece a my zanurzeni w potoku czasu, nie zastanawiamy się co to takiego.Dla innych: time is money, a ja powtórzę za Prymasem Tysiąclecia: "Mówią wam czas to pieniądz, a ja wam powiadam: czas to miłość", lub za Janem Pawłem II: czas ucieka wieczność czeka.

Zanim moja waga mój czas zważy, chciałabym wypełnić to co postanowiłam wcześniej. Rozpoczęłam aukcje książek Ewy. Pieniądze ze sprzedaży przeznaczone zostaną na utworzenie fundacji wspierającej pisarzy promujących wartości którymi w swoim życiu Ewa się kierowała.

Kto chciałby nabyć jedną z Jej książek, proszę o kontakt.

myślę
O mnie myślę

Taka sobie.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości