Myth Buster Myth Buster
158
BLOG

Northwest 255. Uderzeniowa manipulacja kuwety. Katastrofa smoleńska

Myth Buster Myth Buster Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 6

Samolot MD80 rozbił się zaraz po starcie z lotniska w Detroit w sierpniu 1987 roku. Zginęło 156 osób, 154 pasażerów i członków załogi oraz 2 osoby na ziemi. Przyczyną był błąd konfiguracji samolotu do startu.

Kuweta znalazł prędkość w momencie uderzenia, 334 km/h, tyle że w raporcie jej nie ma. To jest raport NTSB a nie konferencja szarlatanów smoleńskich. Samolot owszem leciał w pewnym momencie 180 węzłów ale:


1. To jest prędkość w powietrzu a więc prędkość nie uwzględniająca ani wiatru ani kąta natarcia. Jest to szczególnie słaby wskaźnik dla samolotu przepadającego jak NW255. Samolot wykonujący kobrę Pugaczowa będzie miał prędkość w powietrzu 0 lub blisko 0 choć prędkość względem ziemi będzie wysoka


2. Samolot zanim uderzył w ziemię, zawadził o latarnie, potem jeszcze uderzył w dach wypożyczalni samochodów

Te manipulacje wykorzystują prostacka metodę: jakiś profesor szarlatan znalazł dwa źdźbła trawy nachylone w poprzek osi lotu Tu154M. Znajdźcie jeden, chociaz jeden wypadek gdzie źdźbła trawy były przechylone w poprzek osi przelotu

Apeluje też by nie komentować u tego manipulatora. Jego wersja “Pytań nie przewidujemy” sprowadza się do cenzury komentarzy i banowania blogerów. Komentowanie pod blogiem kuwety daje mu pozory jednomyślności z jego urojeniami

Myth Buster
O mnie Myth Buster

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka