Myth Buster Myth Buster
451
BLOG

Katastrofa smoleńska. Tornado klepki urwało.

Myth Buster Myth Buster Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 25

Nie ma juz twórczości FYMa w temacie ale natchnienie zostało i się udziela.

Absurd #1

Pisze Tornado. “Inspiracją zamachowców była katastrofa samolotu izraelskiego Boeinga 747 El Al Flight 1862 (...) klapy na lewym skrzydle wysunęły się, a na prawym uszkodzonym skrzydle nie – były zablokowane. W efekcie powstała duża nierównowaga sił nośnych na obu skrzydłach (...) Samolot gwałtownie przechylił się i runął.”

I projekcja na Smoleńsk
“Podobny scenariusz przewidzieli zamachowcy. Pierwsza eksplozja na lewym skrzydle, kilkadziesiąt metrów przed tzw. pancerna brzozą zablokowała mechanizm wysuwania klap, druga – odstrzeliła 6 metrową jego końcówkę, i gdyby nie trzecia eksplozja mieszanki paliwo powietrze na wysokości autokomisu pomiędzy ulicami Gubieńki i Kutuzowa maszyna by odeszła na drugi krąg, a w trakcie chowania klap powstałaby nierównowaga sił nośnych, która spowodowałaby niekontrolowaną beczkę autorotacyjną”

Maszyna z jednym skrzydłem krótszym o 6m i wysuniętymi klapami odchodzi na drugi krąg ale dopiero w trakcie chowania klap powstaje nierównowaga sił nośnych. Tyle, że jest zupełnie odwrotnie, po utracie części skrzydła nierównowaga sił nośnych już istnieje a ewentualne chowanie klap, przy założeniu że mechanizm nie działa w uszkodzonym skrzydle prowadzi do redukcji różnicy sił nośnych a nie pogłębienia.
Dlaczego załoga odchodząc uszkodzonym samolotem zdecydowałaby się chować klapy to już poziom absurdu na osobną notkę.

Absurd #2

“A przecież wystarczyło by zdetonować te wydumane bomby na wysokości kilku tysięcy kilometrów. Przy takim założeniu nie byłoby cienia wątpliwości, że doszło do zamachu oraz że bombę podłożono w Polsce. Tymczasem założeniem zamachowców było, żeby to wyglądało na zwykły wypadek komunikacyjny. Takie możliwości były tylko w jednym przypadku – do katastrofy musiało dojść na terenie Federacji Rosyjskiej oraz że, badanie tej katastrofy przeprowadzą Rosjanie (Międzypaństwowy Komitet Lotniczy, w skrócie MAK).”

Tez zupelnie odwrotnie. Na wysokości przelotowej można dokonać zamachu bez wybuchu, poprzez powolną dekompresję kabiny. Winę można zwalić na załogę (Helios 522) lub nigdy nie ustalić jak Learjet, wypadek w Południowej Dakocie 1999.

Myth Buster
O mnie Myth Buster

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka