Na podbój Azji Na podbój Azji
230
BLOG

Kowalczykowie odkrywają Azję

Na podbój Azji Na podbój Azji Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

 kowalczyk2Artur Kowalczyk i Karol Kowalczyk jak na swój wiek mają spore doświadczenie w różnych dziedzinach, z czego najcenniejsze zdobyli mieszkając i pracując w Azji. Jakiś czas temu Artur podjął decyzję o wyjeździe do 10-milionowego Bangkoku ulokowanego w samym sercu Kraju Tysiąca Uśmiechów – Tajlandii. Karol zafascynowany przemysłem high-tech i nowoczesną myślą techniczną na miejsce zdobywania doświadczenia wybrał Taipei – słynną stolicę Tajwanu. Panowie będą w najbliższych miesiącach pokazywać Azję inna niż ta, którą znamy z TV. Będzie to nie tylko Azja egzotyczna, pełna kolorowych, dziwnych potraw i niezrozumiałych języków, Azja fascynująca, niedostępna atrakcyjna jako miejsce niezwykłej podroży czy urlopu, ale będzie to przede wszystkim Azja, jako kraina wielu możliwości, alternatyw i wyzwań dla polskich studentów i absolwentów. Autorzy oferować będą mnóstwo praktycznych informacji i porad, co zrobić by będąc w młodym wieku nie być skazanym jedynie na wyjazd do Londynu. Historie tu zamieszczone dowiodą, że można odnosić spektakularne sukcesy i spełniać się życiowo oraz zawodowo nawet w tak egzotycznym, dla nas Polaków, regionie świata.

Azja czeka, a my prezentujemy w pierwszym wywiadzie samych autorów nowej rubryki CSPA “Na podbój Azji”.

Jak wpadliście na pomysł tej rubryki? Czy po trochu nie jest to Wasza historia?

Zasoby polskiego internetu są mocno ograniczone jeżeli chodzi o wartościowe serwisy skupiające się na możliwościach rozwoju, jakie dają młodym ludziom wyjazdy międzynarodowe. Stosunkowo łatwiej znaleźć relacje ludzi, którzy zdobywali doświadczenie w Anglii czy USA, zaś temat wyjazdu do Azji jest na prawdę niszowy, a szkoda, bo to niesamowicie interesująca perspektywa. Postanowiliśmy regularnie opisywać historie młodych Polaków, którzy już osiągnęli mniejsze bądź większe sukcesy na tym odległym kontynencie. Sami przed wyjazdem czytywaliśmy historie Polaków w Azji, głównie na CSPA, co było dla nas dużą dawką motywacji i inspiracji. Nic przecież nie dostarcza tak wiarygodnej i sprawdzonej wiedzy jak relacje, przeżycia, rady i przestrogi ludzi, którzy już pokonali drogę, w którą my właśnie wyruszamy. Co do drugiego pytania, to rzeczywiście, sami jakiś czas temu stawialiśmy czoła wyzwaniom, które poruszamy w proszonych rozmowach. Celem naszych wywiadów jest to, by młodzi ludzie dostali na tacy praktyczną wiedzę o tym, na co warto zwracać uwagę, a czego należy unikać w perspektywie wylotu na Daleki Wschód. Z perspektywy czasu widzimy, jak cenna jest taka wiedza.

Skąd wziął się pomysł wyjazdu do Azji?

Już na studiach mieliśmy tendencję do poszukiwania oryginalnych rozwiązań i wyszukiwania nietypowych wyzwań, którym warto stawić czoła. Zdawaliśmy sobie sprawę, że podążając utartą przez miliony ścieżką nie osiągniemy nic więcej, niż to, co większość, czyli przeciętność. Idealnym rozwiązaniem miał się, słusznie zresztą, okazać wyjazd w ramach międzynarodowego projektu. Azja wydała nam się niebanalna i fascynująca. Poza tym oglądając materiały z Prof. Krzysztofem Rybińskim (m.in. były wiceprezes NBP czy konsultant Banku Światowego), czy Dariuszem Kowalczykiem (Polski ekonomista w Singapurze, który udziela regularnie wywiadów dla CNBC, CNN czy Bloomberg), uzmysłwialiśmy sobie, że sukces – nawet w odległej Azji – jest jak najbardziej osiągalny.

Jakie widzicie możliwości przed młodymi osobami z Polski? Jakbyście ich przekonali, że szczęścia warto szukać w egzotycznej Azji, a nie w Dublinie czy w Londynie?

 

Do Londynu można wyjechać w każdej chwili, a wylot do Azji może okazać się jedyną, niepowtarzalną, szansą, zwłaszcza mając dwadzieścia kilka lat. Poza tym, doświadczenie zdobyte w Azji często wzbudza duży podziw wśród pracodawców, którzy przeglądają przecież miesięcznie nierzadko setki podobnych do siebie CV. Globalizacja daje młodym Polakom takie same możliwości jak Szwedom, Anglikom czy Brazylijczykom. Problem w tym, że nasi zagraniczni koledzy skuteczniej te szanse wykorzystują. Nam – Polakom naprawdę niczego nie brakuje, aby konkurować z najlepszymi. Powodów tak małej, w stosunku do innych krajów, liczby osób z powodzeniem robiących karierę, prowadzących biznes czy działających choćby w organizacjach NGO na świecie, a konkretnie w Azji, upatrywalibyśmy w niskim poziomie świadomości, braku rzetelnej informacji i merytorycznego doradztwa ‘z zewnątrz’. Doświadczenie zdobyte w Azji może potem zaowocować w jakimkolwiek innym miejscu na świecie. Azja to przecież najdynamiczniej rozwijający się region świata i nie zanosi się na to, by w najbliższych latach miało to ulec zmianie.

Co ciekawe, jadąc do Azji możemy poznać ludzi niemal ze wszystkich kontynentów, jak zresztą było w naszym przypadku. Zalety można więc mnożyć i mnożyć.

 

 

Jaką największą wartość doceniacie w międzynarodowych podróżach i wymianach?

 

Jest ich całe mnóstwo i ciężko wyróżnić jeden kluczowy element. Ważnym aspektem jest zmiana percepcji otaczającego nas świata i dostrzeganie nowych możliwości, jakie pojawiają się na około. Kolejnym jest fakt, że bez względu na to czy chcemy tam studiować, pracować czy działać społecznie, ciągle uczymy się czegoś nowego, 24h na dobę, gdyż stale jesteśmy stawiani w nowych sytuacjach i to często poza zajęciami na uczelni czy pracą.

Dziękujemy za wywiad.

„Na podbój Azji” to nowa, stała rubryka CSPA prowadzona przez Artura Kowalczyka* i Karola Kowalczyka** – wielkich zwolenników wykorzystywania globalizacji do zdobywania doświadczenia zawodowego i kontaktów na całym świecie. W  relacjach i wywiadach autorzy skupiają się na możliwościach, jakie Azja daje młodym Polakom w kontekście studiowania, zdobywania doświadczenia, rozpoczęcia kariery zawodowej czy samego życia na tym niesamowitym kontynencie.

Jeżeli poprzez studia, prace, praktyki, projekty czy działalność w organizacjach zdobyłeś/aś doświadczenie w Azji i chcesz, żebyśmy zamieścili Twoją niezwykłą historię w naszym dziale, odezwij się niezwłocznie na: na.podboj.azji@gmail.com lub info@polska-azja.pl

*Artur Kowalczyk – Z wykształcenia ekonomista. Ukończył finanse. Mieszkał w Tajlandii, gdzie m.in. prowadził zajęcia na Bangkok University.  Autor publikacji naukowej na temat: „ASEAN – azjatyckie tygrysy zyskują na znaczeniu” – poświęconej rozwijającym się gospodarkom Azji.  Kontakt email:na.podboj.azji@gmail.com, info@polska-azja.pl

**Karol Kowalczyk – Absolwent Finansów i Bankowości. Podczas pobytu na Tajwanie związany zawodowo z National Taipei University. Główne zainteresowania badawcze: sposoby zdobywania doświadczenia zawodowego w Azji oraz edukacja nieformalna.  Kontakt email: na.podboj.azji@gmail.com, info@polska-azja.pl

Źródło: Portal www.polska-azja.pl

„Na podbój Azji” to nowy blog prowadzony przez Artura Kowalczyka i Karola Kowalczyka – wielkich zwolenników wykorzystywania globalizacji do zdobywania doświadczenia zawodowego i kontaktów na całym świecie. W relacjach i wywiadach autorzy skupiają się na możliwościach, jakie Azja daje młodym Polakom w kontekście studiowania, zdobywania doświadczenia, rozpoczęcia kariery zawodowej czy samego życia na tym niesamowitym kontynencie. Kontakt email: na.podboj.azji(malpa)gmail.com

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie