szpak80 szpak80
204
BLOG

KomHist przy ZSMP

szpak80 szpak80 Kultura Obserwuj notkę 1

Żenujący są ci pseudointelektualiści-ateiści, napuszeni, przemawiający z wyżyn intelektu wystruganego przez PRL, a w ateizm ubrani najczęściej przez sierżanta sztabowego czerwonej armii, albo kierownika zakładu uczelnianego w PRL, czy to na komendę, z chęci przypodobania się, albo z myślą o karierze. Teraz rzucili się,  manipulując fałszywie, na arcybiskupa M. Jędraszewskiego.

Sprawdzam jednego.

image


Co tak zabolało? PZPR, ZMS czy ZSMP?

image


Żerko:

"...Ale wprowadzenie stanu wojennego wyszło na dobre" - 07.2013.


"I nie chodzi mi tylko o interwencję,ale także o konfrontację wewn. Miałem wtedy 20 lat, byłem w NZS, pamiętam nastroje" - 12. 2011
"Ja widziałem wtedy, jako członek NZS i uczestnik strajku studenckiego, wyraźny amok części działaczy." - 05.2013
"Ja byłem wtedy na 2. roku studiów, w NZS. 13 XII = wściekłość. Ale dostrzegałem obłęd po stronie "S". I brak poparcia społecz." - 07.2013
"Ton w NZS (znałem z bliska) zaczęły w 1981 nadawać kompletne szajbusy. W Solidarności podobnie." - 05.2014
"Ja miałem wtedy 20 lat, w NZS, ale widziałem jasno ten amok. I mądrych ludzi, dystansujących się" - 05.2014
"Oglądałem to z bliska, jako 20-letni członek NZS na UAM, uczestnik strajku." - 05.2014
"A można prosić o większą precyzję? Bo nie wiem, co mi się zarzuca. Nie, nie działałem w opozycji (tylko NZS), ale i nie donosiłem." - 09.2014
"Byłem na studiach członkiem NZS, w czasach pierwszej Solidarności. " - 03.2015
"Byłem w NZS 198o-81. Gdyby nie stan wojenny, bym się wypisał. Oszołomstwo ponad moje siły". - 02.2016
"Nie zdążyłem się wypisać w 1981 z NZS, bo Jaruzel wprowadził stan wojenny" - 02.2016
"Byłem tylko w pierwszym NZS i w Solidarności, z której wypisałem się w 1990 r." - 11.2016
"W 1981 miałem 20 lat. Poznałem trochę działaczy i "S", i NZS. Ręce opadały. Zero rozumu, za to w gębie mocni". - 05. 2017
"w 1980 zostałem członkiem NZS. Gdyby nie stan wojenny, to bym się wypisał, żenowało mnie to." - 08.2017
"do NZS należałem, nie zdążylem się wypisać, bo Jaruzelski mnie zaskoczył stanem wojennym" - 09.2017
"Ja byłem np. w NZS, ale nie działałem." - 08.2017
"Także w NZS coraz więcej oszołomów. W strajku XI 1981 udziału już nie brałem. Panował amok". - 02.2018
"Np. ja nie mam "bohaterskiej karty" z okresu PRL, byłem tylko w NZS, które jesienią 1981 coraz bardziej mnie wkurzało".  - 03.2019


A cóż to za dysonans poznawczy stara się StZerko zlikwidować? Ten? Im wyszło na dobre.

image



=========
Na III Zjeździe Związku Socjalistycznej Młodzieży Polskiej (ZSMP) w dn. 23-28 kwietnia 1981 r. podjęto decyzję o zmianie nazwy Komisji Historycznej Organizacji Młodzieżowych na Komisję Historii Ruchu Młodzieżowego przy Zarządzie Głównym ZSMP. Ponadto "Uchwała III Nadzwyczajnego Zjazdu ZSMP między innymi zobowiązywała Zarząd Główny do przekazania IX Zjazdowi PZPR katalogu spraw młodzieży, które winny być uwzględniane w polityce partii i państwa, a delegatów - członków PZPR, do przedstawiania dorobku zjazdu na zebraniach, konferencjach oraz IX Zjeździe PZPR". Wcześniejsze umocowania Komisji Historii Ruchu Młodzieżowego ZSMP to m.in. uchwały VII Plenum KC PZPR i Uchwała "Sejmu" z kwietnia 1973 r. Wyłoniony na III Zjeździe Zarząd Główny ZSMP powierzył funkcję przedwodniczącego Jerzemu Jaskierni.

"Wprowadzenie stanu wojennego zahamowało działania Komisji na rzecz przypadających w 1982 roku rocznic ["25 rocznicy utworzenia Związku Młodzieży Socjalistycznej i Związku Młodzieży Wiejskiej (ZSMW), które miały być "równorzędne" wobec obchodów "100-lecia polskiego ruchu robotniczego"]. 29 grudnia 1981 r. Prezydium ZG ZSMP przyjęło dokument "Zadania programowo-organizacyjne ZSMP w okresie obowiązywania stanu wojennego", który wprowadzał niezbędne korekty do przyjętych wcześniej programów".

"Wydarzeniem roku 1982 była zorganizowana przez Zarząd Główny ZSMP, Wojewódzką Komisję Historii Ruchu Młodzieżowego w Poznaniu i Instytut Historii Uniwersytetu im. A. Mickiewicza, sesja naukowa na temat "Stan badań nad dziejami ruchu młodzieżowego w latach 1918-1982". "Sesja odbyła się w dniach 14-15 maja 1982 r w Małej Auli UAM w Poznaniu. Jej obradom przewodniczył prof. Antoni Czubiński."

"Rozszerzeniu wpływów Komisji w środowiskach naukowych, szczególnie wśród młodszej kadry, sprzyjały organizowane od 1979 do 1989 roku, w formie obozów naukowych, coroczne spotkania. Te dwutygodniowe warsztaty, gromadziły zwykle około 50 pracowników nauki. Rytro, Krynica Górska (Czarny Potok), Sobieszewo i Darłówek."

"Analizując kontakty zagraniczne ZSMP nie sposób pominąć współpracy poszczególnych instancji Związku z partnerami w krajach socjalistycznych i kapitalistycznych. Młodzież wielkopolska współpracowała z Obwodowym Komitetem WLKZM [Komunistyczny Związek Młodzieży] Ukrainy w Charkowie, Okręgowym Komitetem Dymitrowskiego KZM [Komunistyczny Związek Młodzieży] w Plowdiv, Komitetem Wojewódzkim Socjalistycznego Związku Młodziezy (SSM) w Brnie, Radą Młodzieży Środkowej Finlandii w Jyvaskyla i Miejską Radą Młodzieży w Hanowerze. Nawiązane kontakty owocowały wzajemną wymianą delegacji i grup studyjnych".

Promotor red.kier. oraz kolega z łamów:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Stanisław_Sierpowski
https://pl.wikipedia.org/wiki/Dariusz_Matelski

 


szpak80
O mnie szpak80

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura