szpak80 szpak80
559
BLOG

Czerski Akademik

szpak80 szpak80 Rozmaitości Obserwuj notkę 1

W nawiązaniu do ostatniego wzmożenia Władimira Władimirowicza Putina.

"Nord Stream 2 miał być ukończony w 2019 roku, wiadomo jednak, że do tego nie dojdzie. Budowa gazociągu zostanie przeciągnięta co najmniej o rok. Wszystko z powodu amerykańskich sankcji".

"To właśnie z powodu amerykańskich sankcji z budowy wycofała się szwajcarska firma Allseas, która miała układać rury na dnie Bałtyku".

"Układacz rur „Akademik Czerskij” jest jednym z wariantów dobudowy Nord Stream-2, ale potrzebny jest dodatkowy czas na przygotowanie statku – stwierdził minister.

"Jednym z problemów jest fakt, że rzeczony statek znajduje się na Dalekim Wschodzie nad Morzem Japońskim i dotarcie na Bałtyk zajmie mu wiele miesięcy".

"Pojawiają się głosy, że „Akademik Czerskij” nie będzie w stanie sprostać temu zadaniu. Aleksiej Rachmanow kierujący rosyjskim Zjednoczeniem Budowy Statków podkreśla, że do tego typu prac trzeba budować specjalne jednostki. Ich projektowanie i budowa zajmuje co najmniej kilka lat".
https://dorzeczy.pl/swiat/124706/amerykanskie-sankcje-przynosza-efekty-wazne-informacje-ws-nord-stream-2.html



Akademik nomen omen Czerskij

image

image


"5 lutego [2018] firma żeglugowa Gazpromflot zawarła umowę najmu statku do układania rur Akademik Chersky. Informacje na temat zamówień od jednego dostawcy są dostępne na stronie internetowej zamówień publicznych.
Kwota czynszu wyniosła 430 milionów rubli. Okres leasingu statku nie jest wskazany.

Przypomnijmy, że 150-metrowy statek Jascon 18 („Academician Chersky”) został zamówiony(?) w 2011 roku przez Sea Trucks Group Limited*. W 2015 roku Jascon 18 został kupiony przez Mezhregiontruboprovodstroy (MRTS). Statek został przebudowany do prac związanych z układaniem rur. Jak sugerowała wówczas Interfax, transakcja może być finansowana przez Gazprombank, ponieważ w 2015 r. Udzielił MRTS pożyczki w wysokości 1 mld USD (Gazprom działał jako poręczyciel).
Od 2016 r. Akademikiem Cherskim zarządza Gazpromflot".


*"Sea Trucks Group to globalna firma świadcząca usługi pomocnicze dla przemysłu naftowego i gazowego . Głównym obszarem pracy jest wybrzeże Nigerii . Siedziba firmy znajduje się w Lagos w Nigerii. Istnieje również oddział w Rotterdamie w Holandii.
Sea Trucks Nigeria Ltd. została założona w 1977 roku. Ta początkowo czarterowała małe statki, aby zaoferować opcje transportu dla przemysłu naftowego i gazowego w Delcie Nigru . W latach 80. firma ustanowiła możliwości serwisowe w Warri w Nigerii. Statki są tam naprawiane i serwisowane. Od tego momentu rozpoczęła się również działalność żeglugi śródlądowej. W latach 90. firma szybko się rozwijała i rozbudowywała swój zakład o suchy dok, bazę zaopatrzenia i flotę z holownikami do obsługi kotwic. W 2000 roku firma otworzyła oddział w Szanghaju, aby monitorować swoje kontrakty budowlane na miejscu. W latach 2000-2006 ciągniki i zakłady produkcyjne Jascon w Onne w Nigerii i Sharjah w Zjednoczonych Emiratach Arabskich zostały rozbudowane. W latach 2007–2010 oddano do użytku pięć statków wielofunkcyjnych typu DP-3.
Statki są obsługiwane przez West African Ventures , spółkę zależną Sea Trucks Group. Kluczowym klientem jest Chevron Corporation w Nigerii".

01.2016.
"Nowy morski statek budowlany aresztowany w Singapurze
Nowy głębinowy statek budowlany należący wcześniej do Sea Trucks Group został aresztowany w Singapurze w wyniku sporu z lokalną stocznią.
Aresztowanym statkiem jest statek budowlany DP3 do układania rurociągów Jascon 18 .

image
W odpowiedzi na doniesienia medialne Sea Trucks Group wydało oświadczenie, w którym poinformowało, że sprzedało Jascon 18 nowym niezależnym właścicielom w marcu 2015 r., Kiedy statek był jeszcze w budowie w Singapurze. Firma poinformowała, że ​​nowi właściciele zaangażowali Sea Trucks do zakończenia budowy.
Jascon 18 został zbudowany przez singapurską stocznię Kwong Soon, a dostawę zaplanowano na trzeci kwartał 2015 roku.
W swoim oświadczeniu Sea Trucks powiedział, że stocznia pracowała nad budową Jasona 18 do listopada 2015 r., Kiedy to statek wypłynął po zakończeniu prac stoczni.
„Sea Trucks uważa, że ​​aresztowanie jest nieuzasadnione, ponieważ powstało w wyniku sporu między spółką zależną Grupy a stocznią” - oświadczył. „Sea Trucks zapewnia właścicielom statku pełne wsparcie w staraniach o szybkie zwolnienie statku.
„Sea Trucks pozostanie w ścisłym dialogu ze swoimi podwykonawcami, aby zapewnić, że ostateczne prace wykończeniowe zostaną przeprowadzone na statku tak szybko, jak to możliwe. To aresztowanie w żaden sposób nie wpływa na zdolność Sea Trucks do zapłaty kontrahentom. ”
Sea Trucks Group to międzynarodowy oil and gas marine contractor, prowadzący działalność głównie w Afryce Zachodniej. We wrześniu 2014 r. Udało się zabezpieczyć obiekt o wartości 130 mln USD na sfinansowanie ukończenia budowy Jascon 18 w Kwong Soon Engineering".

szpak80
O mnie szpak80

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości