
Służby w akcji : ręce w kieszeni ; policjant gestem ręki pokazuje , że nie wolno zbliżać się do koronnego dowodu w sprawie....odłamana korona brzozy .
12.04.2010 o godz. 10:25 roku portal econbez.ru powołując sie na gazetę Izwiestia przytacza relację świadka zderzenia z brzozą samolotu Tu-154 a następnie jego upadku.
Артур Шкирманцев из 6-го класса школы N 3 и его друзья часто гуляют "под самолетами".
Artur Szkirmancew -wtedy uczeń 6 klasy szkoły nr 3 - był tam wtedy wraz z kolegami; często chodzili tam patrzeć na lądujące
samoloty.
Туман был жуткий, и поначалу самолета не было видно, - говорит Артур, - только огни и гул. Он минут сорок кружил над городом, пытался сесть.
Mgła była gęsta i najpierw nie było widać samolotu- tylko światła i szum silników; samolot 40 minut krążył nad miastem , próbował lądowac.
По словам мальчишек-очевидцев, борт шел с опущенным хвостом, и гул турбин заставлял закрывать уши.
Wg relacji chłopców samolot leciał z opuszczonym ogonem a ryk silników zmuszał do zatykania uszu.
Опущенный хвост с треском переломил ее ствол, левая часть хвостового оперения отлетела и упала в 20 метрах. Ту-154М дал крен, завалился на левый бок и рухнул, не долетев до полосы, слева от нее.
Opuszczony ogon z trzaskiem przełamał pień brzozy, lewy statecznik odpadł i upadł w odległości 20 m. Tu-154M skręcił, przechylił się na lewy bok i spadł na ziemię nie dolatując do pasa, na lewo od niego.
Bodin:
Następnie zobaczyłem, jak ten samolot, według mnie, lewym skrzydłem zahaczył o pień drzewa, brzozy. Ta brzoza rośnie na niewielkim wzniesieniu imiała wysokość ok. 15 m. Skrzydło zahaczyło na wysokości około 7–8 m, na skutek uderzenia ułamana część drzewaspadła w kierunku północnym – zeznał Bodin.
W momencie zderzenia z drzewem
nie zauważyłem, aby na skutek tego zahaczenia o drzewo odpadły jakiekolwiek części samolotu.
Po uderzeniu w drzewo samolot kontynuował lot w kierunku zachodnim, przy czym w linii prostej i idąc na obniżenie lotu
Bodin c.d.
Ponieważ, przelatując nade mną, samolot włączył forsowanie silnika, strumień powietrza wychodzący z turbiny powalił mnie na ziemię obok mego samochodu, a dokładnie na plecy, twarzą do góry. Rękami trzymałem się za przednie koło mojego samochodu, bo fala powietrza mnie unosiła.
Unosiła ważącego zapewne ok 70 kg meżczyznę, ale nie unosiła i nie roznosiła walających się śmieci.
...............
relacja to pojawiła się w:
http://orka.sejm.gov.pl/ZespolSmolenskMedia.nsf/files/ZSMK-9STJU7/%24File/Analiza%20relacji%20200%20%C5%9Bwiadk%C3%B3w%20ZPa.pdf
7 stycznia 2015 rok
..
https://xlm.pl/preview/ksiazka-smolenski-upadek-e-book-e-book.pdf
2011 rok
****
https://dzieckonmp.files.wordpress.com/2010/11/smolensk-medialna_dzungla_luster_6.pdf
Marek Dąbrowski, 15.11.2010
***
wzmiankowane w:
Niebo nad Smoleńskiem, 10.04.2010 (Fila)
Maryla, czw., 19/08/2010 - 19:35
komentarz do notki w blogu:
http://blogmedia24.pl/node/32444
Nie znalazłem ani jednej publikacji w głównych mediach , która by podała relacje tego świadka; stąd moja opinia że ta relacja jest w Polsce mało znana.
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka