Których dostarczył sam... MAK.
W sprawozdaniu z katastrofy samolotu Boeing-737 w Rostowie nad Donem w 2016 roku.
Oto zdjecie czarnej skrzynki po katastrofie; jak napisano w raporcie При осмотре было отмечено, что контейнер имеет сильные механические повреждения (Рис.36)
"kontener" ( zapewne chodzi o mocowanie skrzynki do konstrukcji samolotu) posiada silne uszkodzenia mechaniczne.
sama skrzynka jest cała- obudowa nie pękła jak w Smoleńsku.
https://zapodaj.net/3f1d57cab4beb.jpg.html
Parametry zderzenia?
- Znacznie ostrzejsze niż w Smoleńsku:
с углом тангажа на пикированиеоколо50и приборной скоростью около 340kt (630км/ч)
prędkość 630 km/h,
zderzenie pod kątem 50 stopni
Dwie sprawy:
1. Czarna skrzynka jest oderwana z fragmentami mocowania ; mocowanie ( nity, śruby - jest mocniejsze niż wytrzymałość samych blach konstrukcji)
- w Smoleńsku czarna skrzynka leży luzem;
Wniosek: czarna skrzynka w Smoleńsku albo została na wrakowisku położona; albo została wyrwana wybuchem.
2. Czarna skrzynka z katastrofy Boeinga 737 ma obudowę w całości, pomimo znacznie ostrzejszych parametrów zderzenia.
Wniosek: uszkodzenie czarnej skrzynki w Smoleńsku nie mogło powstać w trakcie zderzenia o małej energii ; tym bardziej , że skrzynka była zamontowana w ogonie , gdzie przeciążenia i siły z nich wynikające były najmniejsze.
Źródło: raport MAK
https://mak-iac.org/upload/iblock/ab7/report_a6-fdn_rus.pdf