Metodyka symulacji zniszczeń samolotu wskutek zderzenia z podłożem są szybko rozwijane; symulacje metodą LsDyna są walidowane na podstawie innych testów zniszczeniowych; uzyskane modele komputerowe coraz dokładniej zastępują rzeczywiste crash-testy .
Tu przykład z roku 2020; nie tylko że symulacja pozwoliła określić jakie będą zniszczenia konstrukcji samolotu F-28 przy zderzeniu z wodą z prędkością postępową ok. 230 km/h oraz prędkością opadania rzedu 3,7 m/s to dodatkowo stosując specjalny program imitujący obrażenia pasażerów ustalono jakie by odnieśli w tym zdarzeniu ( tu przeciążenia nie przekraczały 15 g więc obrażenia były lekkie).
Tego typu metodykę zastosowano także przy symulacji zderzenia samolotu Tu-154 przez zespól specjalistów z Wichita.
https://ntrs.nasa.gov/api/citations/20205006941/downloads/NASA-TM-2020-5006941.pdf
print screen z cytowanej pracy:
- zniszczenia kadłuba od 0,1 do 0,7 sekundy

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka