Metodyka symulacji zniszczeń samolotu wskutek zderzenia z podłożem są szybko rozwijane; symulacje metodą LsDyna są walidowane na podstawie innych testów zniszczeniowych; uzyskane modele komputerowe coraz dokładniej zastępują rzeczywiste crash-testy .
Tu przykład z roku 2020; nie tylko że symulacja pozwoliła określić jakie będą zniszczenia konstrukcji samolotu F-28 przy zderzeniu z wodą z prędkością postępową ok. 230 km/h oraz prędkością opadania rzedu 3,7 m/s to dodatkowo stosując specjalny program imitujący obrażenia pasażerów ustalono jakie by odnieśli w tym zdarzeniu ( tu przeciążenia nie przekraczały 15 g więc obrażenia były lekkie).
Tego typu metodykę zastosowano także przy symulacji zderzenia samolotu Tu-154 przez zespól specjalistów z Wichita.
https://ntrs.nasa.gov/api/citations/20205006941/downloads/NASA-TM-2020-5006941.pdf
print screen z cytowanej pracy:
- zniszczenia kadłuba od 0,1 do 0,7 sekundy