cytuję z raportu MAK
Dla rzeczywistych warunków lotu obrotom sprężarki wysokiego ciśnienia (KWD) 75%
odpowiadają obroty sprężarki niskiego ciśnienia (KND) 51-52%, tzn. z założenia większe od
zarejestrowanych wartości (32-33%).
A zatem, już na tym etapie załoga powinna rozpocząć
odejście na drugi krąg.
- Jak - zatem - załoga miała wiedzieć , że obroty KND są 32-33% skoro nie było zegara, wyświetlacza, który pokazuje obroty sprężarki niskiego ciśnienia ???
- mogła by się dowiedzieć - hipotetycznie - dopiero po odczycie czarnych skrzynek ....
Wcześniej dałem się nabrać na manipulacyjne zapisy w raportach MAK/Laska i uważałem, że zegary na środku panelu wskaźników pokazują obroty KND , skoro tyle o tych obrotach sprężarki było w raportach i to właśnie do obrotów sprężarki niskiego ciśnienia odnosiła się komisja Millera.
Przykład:
O godz. 08:40:55,5, gdy obroty pędni niskiego ciśnienia silników nr 1, 2, 3 wynosiły
odpowiednio 41,9%, 38,6%, 45,2% .
Zegary Tu-154 pokazują załodze tylko obroty sprężarki wysokiego ciśnienia:
Zegary na panelu mają ogólny opis - obroty
W samolocie Boeing 727 ( bardzo podobnym) priorytetowe są zegary pokazujące obroty KND ( N1);
niżej na panelu są zegary pokazujące obroty KWD ( N2).
Komentarze