cytuję z raportu MAK
Dla rzeczywistych warunków lotu obrotom sprężarki wysokiego ciśnienia (KWD) 75%
odpowiadają obroty sprężarki niskiego ciśnienia (KND) 51-52%, tzn. z założenia większe od
zarejestrowanych wartości (32-33%).
A zatem, już na tym etapie załoga powinna rozpocząć
odejście na drugi krąg.
- Jak - zatem - załoga miała wiedzieć , że obroty KND są 32-33% skoro nie było zegara, wyświetlacza, który pokazuje obroty sprężarki niskiego ciśnienia ???
- mogła by się dowiedzieć - hipotetycznie - dopiero po odczycie czarnych skrzynek ....
Wcześniej dałem się nabrać na manipulacyjne zapisy w raportach MAK/Laska i uważałem, że zegary na środku panelu wskaźników pokazują obroty KND , skoro tyle o tych obrotach sprężarki było w raportach i to właśnie do obrotów sprężarki niskiego ciśnienia odnosiła się komisja Millera.
Przykład:
O godz. 08:40:55,5, gdy obroty pędni niskiego ciśnienia silników nr 1, 2, 3 wynosiły
odpowiednio 41,9%, 38,6%, 45,2% .
Zegary Tu-154 pokazują załodze tylko obroty sprężarki wysokiego ciśnienia:

Zegary na panelu mają ogólny opis - obroty

W samolocie Boeing 727 ( bardzo podobnym) priorytetowe są zegary pokazujące obroty KND ( N1);
niżej na panelu są zegary pokazujące obroty KWD ( N2).

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka