1. Nie brała udziału w jakimś dynamicznym zdarzeniu:
- nie ma uszkodzeń mechanicznych
- z niczym się nie zderzała
na "rurce " konstrukcyjnej silnika osadzone są wirniki- gdyby ta rurka była rurką z silnika to byłyby na niej bardzo wyraźne ślady powstałe przy rozpadzie silnika gdy wirniki - przy potężnym zderzeniu są wyrywane z konstrukcji- co najmniej widoczne winny być zadarcia powierzchni rurki
2. Nie stykała się z glebą, nie uderzała w nią, nie obijała się o nią, nie sunęła
- jest czyściutka , nie ma niej śladów błotka, gleby
3. Nie jest częścią silnika odrzutowego
- wskazuje na to tzw. "ukos" na końcu- obrobiony pod katem 30 stopni koniec
- tak obrabiane są zwykłe rury handlowe przeznaczone do spawania ( łączenia jednej z drugą )
( części silnika odrzutowego mają odpowiednio, precyzyjnie obrobione końcówki dla montażu w silniku.)
oraz
***
wykorzystałem fragment zdjęcia z zasobów Komisji Laska:
http://faktysmolensk.niezniknelo.com/files/f/2010-04/11/DSC_0014.JPG