quwerty quwerty
126
BLOG

prof.Artymowicz: jego powiązania z propagandą putinowską dot.Smoleńska

quwerty quwerty Polityka Obserwuj notkę 0

Artymowicz - blogujący tu jako You-know-who....pyta:

imageOdpowiadam..

Red. Julia Łatynina - z wykształcenia filolog -ostatnio została ekspertką  od katastrof  , wybuchów ;

i "wyjaśnia"  przebieg zdarzenia ;  w tonie ironicznym komentuje działania Podkomisji Macierewicza  i wspiera  narrację  MAK;

- wspiera się też raportem Komisji Millera; naigrywa się też z opinii rosyjskiego blogera Flankera, który  kwestionuje raport MAK; w szczególnosci zaś wymądrza się i naigrywa na temat prezentacji i opinii inżyniera lotniczego Marka  Sołonina

 wzmacnia  przekaz  modnym  "żarcikiem" z Pietrowem i Boszyrowem ( dwóch agentów  FSB).

- I tak:

- inżynier Sołonin twierdził , że  kadłub samolotu to mocna rura i wielu pasażerów  powinno przeżyć; w swej prezentacji - mówi Łatynina- Sołonin  powiedział: pokażcie jedną katastrofę przy podobnych parametrach  , gdy wszyscy na pokładzie zginęli...

-- dalej  Łatynina opowiada - no to zajrzałam do sieci, poszukałam katastrof lotniczych  wskutek błędu ludzkiego...


 i co ? pokazała się pierwsza  katastrofa :

- samolot Tu-134 bułgarskich linii  lotniczych, katastrofa przy podejściu do lądowania - wszyscy  na pokładzie  zginęli - i  widzicie - ja filolog-  pokazuję, że  inżynier konstruktor lotniczy nie ma racji ...

...

..

 czy rzeczywiście?

- czy może to Julia  Łatynina  czegoś nie doczytała, nie zrozumiała  i próbuje manipulować...

Zajrzyjmy  do informacji  o katastrofie:

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B0_%D0%A2%D1%83-134_%D0%BF%D0%BE%D0%B4_%D0%A1%D0%BE%D1%84%D0%B8%D0%B5%D0%B9

Samolot  lądował w śnieżniej burzy, pilot chciał odejść na drugi krąg  , ale został zmuszony przez  nadzorującego  lot do lądowania wg  przyrzadów; samolot zaczepił o przewody elektryczne - podają że na wysokości ok 80-100m (?) ' w każdym razie  spadł  w odległości 4,2 km przed pasem  , wybuchł pożar;

 straż  gasiła samolot proszkiem  a nie pianą; w płucach wielu ofiar wykryto proszek gaśniczy...

I drugi przykład , świadczący  jednoznacznie  o tym ,  że filolog Julia Łatynina nie rozumie co czyta  a wybiera  tylko dane końcowe : samolot spadł - wszyscy zginęli.

- Otóż Łatynina przytoczyła przykład  katastrofy samolotu DC-6 w rejonie San Francisco w 1953 roku:

https://en.wikipedia.org/wiki/BCPA_Flight_304

- wszystkie osoby na pokładzie zginęły- tylko że, ten samolot , w gęstej mgle , przy zniżaniu do lądowania zderzył się ze stromym zboczem ..

crashed against the side of a steeply rising slope approximately half a mile beyond the first tree strike.


Ten  manipulacyjny program trwał 1 godzinę  i 13 minut.

Wielu  słuchaczy na pewno była przekonana , że  Łatynina wie co mówi - i że jej opinia jest wiarygodna;

W ten sposób próbuje się utrwalać kłamstwo smoleńskie.

***

https://www.salon24.pl/u/niegracz/1136472,polemika-red-latyniny-z-inz-soloninem-na-temat-katastrofy-w-smolensku


Na łamach portalu   Echo  Moskwy
https://echo.msk.ru/blog/latinina/2841140-echo/

https://www.salon24.pl/u/niegracz/1132864,inzynier-konstruktor-lotniczy-z-rosji-radio-echo-moskwy-w-smolensku-byl-wybuch


   W zapędzie  polemicznym – laik  techniczny – red. Julia Łatynina, znana  publicystka  usilnie  starała  się  wywieść, jakoby  inż.Sołonin- który  optuje za tym, że narracja  MAK  nie odpowiada rzeczywistemu przebiegowi zdarzenia-  nie zna się , pomylił się.

Warto  zajrzeć do obszernego  tekstu  Juli  Łatyniny,  z,licznymi  zdjęciami  i likami ; wykonała ogromną  pracę, sięgnęła  i do sprawozdań i  przeprowadziła własne badanie  w internecie w celu znalezienia podobnych  katastrof, porównania ich skutków.

   W konkluzji  Łatynina wspiera  raport MAK  oraz próbuje dyskredytować   stanowisko  inż. Sołonina  i polskiej Podkomisji.


Tylko, że …
…  ocena  Julii Łatyniny, która nie ma wykształcenia  technicznego  jest  całkowicie błędna; Łatynina nie rozumie  znalezionych  informacji  o katastrofach i w zapędzie  polemicznym swe wyobrażenia  o danej kwestii  przyjmuje  za racjonalne.

Pokazuję i objaśniam  jak bardzo red.  Łatynina  się  myli.

Przykład  1 przytoczony  przez Julię  Łatyninę,  jako przeczący  opinii  inżyniera  Sołonina, który słusznie uważa, że przy parametrach  zderzenia  jak  w Smoleńsku  Tu-154  nie mógł  by się  rozwalić  na tak  drobne  części; a wszyscy  na pokładzie  raczej  by nie zginęli, a na pewno ofiary  nie uległy  by takiemu rozczłonkowaniu.

    A tu red. Łatynina , proszę:  podaje przykład katastrofy  samolotu DC-6  w Kalifornii  w roku 1953; wszystkie 19 osób na pokładzie  zginęło.
Przy złej  widoczności- mgła-  samolot  zderzył  się z drzewami i utracił ok.4m końcówkę  skrzydła; i to jest koniec  podobieństw.
Samolot zderzył się ze stromo pochylonym zboczem  wąwozu,   a następnie w wyniku silnego  pożaru konstrukcja  kadłuba  uległa silnemu stopieniu.
..molten masses  of aluminium were evidence of the intence fire  after  impact.

-    Czyli – jak  kulą  w  płot;  busted.

Przykład  2 Juliii Łatyniny:
Katastrofa  Ił-76  na wyspie  Timor (omawiana  na Salonie)
- samolot  przy podejściu  zaczepił  skrzydłem o drzewa, wszystkie  6 osób na pokładzie zginęły.
- Znów- powodem rozdrobnienia wraku  był głownie  silny pożar; zdjęcia w linku.
https://www.baaa-acro.com/crash/crash-ilyushin-ii-76td-baucau-6-killed

-  Jak kulą  w płot;  busted.

Przykład  3  - samolot Gulf Stream  GIII
Katastrofa typu  CFIT, zaczepił   o czubek   masztu – na wysokości  ok 60 m (198 stóp) nad ziemią  przy podejściu do lądowania ;nie było  pożaru; 3 osobowa  załoga  zginęła  na miejscu( wszyscy na pokładzie); siła  zderzenia  była  tak duża , że  oderwały się  silniki
- wg Julii Łatyniny-  stan  wraku  bardzo podobny  do Tu-154 w Smoleńsku

- Rzeczywiście  skala  zniszczeń duża; niestety  raport  podaje mało  szczegółow;   można  się domyślać , że zderzenie z podłożem  było pod sporym kątem,  gdyż  po utracie  stateczności lotu  na wysokości  ok 60m, w momencie  gdy  samolot zniżał  się w przybliżeniu  po ścieżce a więc  pod kątem  ok 4 stopnie  do ziemi , potem  zaczął  się coraz  bardziej pochylać  i uderzył  o ziemie  w odległości  ok.245 m od masztu.
-
Julia  Łatynina nie mogła – ze względu  na brak wiedzy  technicznej - dostrzec  zasadniczej  różnicy   stanie  wraku ; otóż część ogonowa  wygląda  zupełnie  inaczej  niż  Tu-154  w Smoleńsku -  to klasyczny  obrazek gdy  samolot  zderza się  z podłożem  w całości: cześć  ogonowa  nie tylko  się odłamuje,   ale ma wgniecenia  , rozerwania  na całym  obwodzie, gdyż  w momencie  zderzenia  naciska silnie na  kadłub i blachy  ,  się rozrywają,   deformują;  w Smoleńsku  -  widać  oderwanie  w przekroju  przegrody ciśnieniowej  -  a na sporej części  obwodu nie ma żadnych  śladów  zgniatania  konstrukcji.

Przykład  4:
Embraer MB120  zejście  poniżej  ścieżki – zderzenie  z drzewami:
https://www.bea.aero/docspa/1987/f-gh871221/pdf/f-gh871221.pdf
zginęło  wszystkie  16 osób  na pokładzie.
- mały  samolot-  grube drzewa  , stąd  takie  skutki:
Masa  własna  7 ton,  startowa 11,5  tony.

Mimo  wszystko podziękowanie  dla Julii Łatyniny za artykuł  i włożoną  pracę, w którym  wykazała  coś przeciwnego  niż  chciała.


parę komentarzy  pod artykułem Julii Łatyniny:

lady_cherchill
03 czerwca 2021 | 07:21
sparky: tacy są ci "polscy specjaliści",  Solonin wezwał ich na dyskusję, chowali się w krzakach. Tydzień później wyleźli i krzyczą „Leopold! Wychodź, ... tchórz!”

Co więcej, gadają bzdury jeszcze większe niż Julia Leonidowna.

Najwyraźniej wychowali się na kanale telewizyjnym Kiseliewa.

Według nich brzoza zestrzeliła samolot, oderwała mu skrzydło i wcisnęła człowieka w ścianę toalety.
Po prostu nie dało się tego wysłuchać bez zarumienienia się z powodu tych dzielnych kłamców.*)

*) Chodzi o prof.Artymowicza i pułkownika - pilota w stanie spoczynku

Marka Ciszewskiego

belousov75 20 мая 2021 | 13:51
Спасибо Юлия Леонидовна, не менее убедительно, чем у Солонина. Осталось ответить на вопрос о разбросе трупов. Они то как на земле оказались до места падения самолета?
Dziękuję, Julio Leonidowna, nie mniej  przekonujące jak u  Sołonina. Pozostało  odpowiedzieć  na pytanie o  rozrzucie  ciał  ofiar.
To jak -  one  znalazły się  na ziemi  zanim samolot spadł ?


P.S.

  Julia  Łatynina po agresji Putina na Ukrainę
krytykuje Putina

- Czy otrzeźwieje także w sprawie   Smoleńska?

- Czy skojarzy , że  sprawcą  jest ten sam kto jest sprawca agresji na Ukrainę?










quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka