quwerty quwerty
126
BLOG

Gdyby w Smoleńsku był radar 50 lat ..starszy- to nie prowadził by ich do jaru

quwerty quwerty Polityka Obserwuj notkę 0

Przypomnę katastrofę samolotu DC-6  z ... 1961 roku

- jak możliwości miał  radar typu PAR ( podobny jak ten w Smoleńsku)  prawie 50 lat wczesniej !!

- jak pracowali kontrolerzy lotu ? normalnie - nie jak ci  ze  Smoleńska zapewne wykonujący  element operacji specjalnej - zamach- choć byli tylko pionkami i zapewne nie byli wtajemniczeni bardziej niż  było to potrzebne , mieli   wprowadzać  załogę w błąd.


https://en.wikisource.org/wiki/Aircraft_Accident_Report:_Alaska_Airlines_Flight_779#cite_ref-1



image



https://en.wikisource.org/wiki/Aircraft_Accident_Report:_Alaska_Airlines_Flight_779#cite_ref-1

The controller said the flight intercepted the glidepath properly and maintained a good course during the entire approach. He said that when the flight was two miles out from touchdown, it dropped approximately 10 to 15 feet below the glidepath and he advised the flight several times to "ease the aircraft up"; however, no apparent correction was made. He said that approximately one mile from touchdown, the flight went an estimated 30 to 40 feet below the glidepath, and he advised the flight several times to "bring the aircraft up," yet no apparent correction was made. He advised the flight it was passing GCA minimum at one-half mile out and was still below glidepath. He said that the flight maintained the 30- to 40-foot below-glidepath condition until it was over the approach lights, which begin 1,460 feet before the threshold of the runway

Kontroler informował załoge :

- gdy samolot  był 3,2 km od pasa podał że są3-4,5 metra pod  ścieżką


- gdy samolot był 1,6 km przed punktem przyziemienia zszedł 12 do 16 m poniżej ścieżki, więc podał załodze by poszli trochę  w górę;

niestety załoga nie zareagowała właściwie i..

samolot uderza w wał 60 m przed pasem, zapala się , załoga  ginie ( 6 osób na pokładzie, lot transportowy)

https://en.wikisource.org/wiki/Aircraft_Accident_Report:_Alaska_Airlines_Flight_779#cite_ref-1

 Wnioski komisji :

1. cześć świateł podejścia i pasa nie działało co mogło utrudniać załodze prawidłowa ocenę położenia,

( noc)

2. nie wystarczające działanie kontrolera w ostatniej fazie podejścia !! ( o niebo lepsze niż w  Smolensku !!)

( warunki pogodowe

The crash took place at 0211. At 0212, in response to notification of the incident, the U. S. Weather Bureau observer made the following weather observation: "Indefinite 200-foot variable ceiling; visibility 3/4 mile variable, fog; temperature 45°; dewpoint 45°, wind south-southeast 8 knots; altimeter setting 29.84; ceiling 100 feet variable to 300 feet, visibility 1/2 mile variable to one mile."

podstawa chmur  60 m ( zmienna od 30 do 90), widzialnośc 800m-1200m

**

Czy wiedzieliście że  radar typu PAR ( taki był w Smoleńsku)  pozwala kontrolerowi  na tak dokładne określenie pozycji samolotu względem ścieżki schodzenia ?


_ Niezwłocznie po  10 kwietnia  2010 rozpoczęła się kampania dezinformacji w tej sprawie ;

 włączył się  w nią m.in kolega Ławrowa - wtedy minister Radosław Sikorski

także np. bloger  z   grupy  propagandzistów pod przewodem  You-know-who (..nazywam się Paweł  Artymowicz)

bloger peas_64 który  twierdził  , że  radar ten był bardzo niedokładny


można sprawdzić

zajrzeć do wpisów;

 także do moich notek , w których pisałem o tym że ten radar był aż nadto dokładny by sprowadzić samolot na pas ( niekoniecznie do lądowania)  a nie dezinformować, co czynili ruscy kontrolerzy  wg stenogramu

https://www.salon24.pl/u/niegracz/1236322,kontroler-lotu-w-smolensku-celowo-wprowadzal-w-blad-zaloge-radar-par

https://www.salon24.pl/u/niegracz/880940,ladowanie-bez-widocznosci-wg-komend-kontolera-radaru-par-jak-w-smolensku



 


quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Polityka