Przypomnę katastrofę samolotu DC-6 z ... 1961 roku
- jak możliwości miał radar typu PAR ( podobny jak ten w Smoleńsku) prawie 50 lat wczesniej !!
- jak pracowali kontrolerzy lotu ? normalnie - nie jak ci ze Smoleńska zapewne wykonujący element operacji specjalnej - zamach- choć byli tylko pionkami i zapewne nie byli wtajemniczeni bardziej niż było to potrzebne , mieli wprowadzać załogę w błąd.
https://en.wikisource.org/wiki/Aircraft_Accident_Report:_Alaska_Airlines_Flight_779#cite_ref-1

https://en.wikisource.org/wiki/Aircraft_Accident_Report:_Alaska_Airlines_Flight_779#cite_ref-1
The controller said the flight intercepted the glidepath properly and maintained a good course during the entire approach. He said that when the flight was two miles out from touchdown, it dropped approximately 10 to 15 feet below the glidepath and he advised the flight several times to "ease the aircraft up"; however, no apparent correction was made. He said that approximately one mile from touchdown, the flight went an estimated 30 to 40 feet below the glidepath, and he advised the flight several times to "bring the aircraft up," yet no apparent correction was made. He advised the flight it was passing GCA minimum at one-half mile out and was still below glidepath. He said that the flight maintained the 30- to 40-foot below-glidepath condition until it was over the approach lights, which begin 1,460 feet before the threshold of the runway
Kontroler informował załoge :
- gdy samolot był 3,2 km od pasa podał że są3-4,5 metra pod ścieżką
- gdy samolot był 1,6 km przed punktem przyziemienia zszedł 12 do 16 m poniżej ścieżki, więc podał załodze by poszli trochę w górę;
niestety załoga nie zareagowała właściwie i..
samolot uderza w wał 60 m przed pasem, zapala się , załoga ginie ( 6 osób na pokładzie, lot transportowy)
https://en.wikisource.org/wiki/Aircraft_Accident_Report:_Alaska_Airlines_Flight_779#cite_ref-1
Wnioski komisji :
1. cześć świateł podejścia i pasa nie działało co mogło utrudniać załodze prawidłowa ocenę położenia,
( noc)
2. nie wystarczające działanie kontrolera w ostatniej fazie podejścia !! ( o niebo lepsze niż w Smolensku !!)
( warunki pogodowe
The crash took place at 0211. At 0212, in response to notification of the incident, the U. S. Weather Bureau observer made the following weather observation: "Indefinite 200-foot variable ceiling; visibility 3/4 mile variable, fog; temperature 45°; dewpoint 45°, wind south-southeast 8 knots; altimeter setting 29.84; ceiling 100 feet variable to 300 feet, visibility 1/2 mile variable to one mile."
podstawa chmur 60 m ( zmienna od 30 do 90), widzialnośc 800m-1200m
**
Czy wiedzieliście że radar typu PAR ( taki był w Smoleńsku) pozwala kontrolerowi na tak dokładne określenie pozycji samolotu względem ścieżki schodzenia ?
_ Niezwłocznie po 10 kwietnia 2010 rozpoczęła się kampania dezinformacji w tej sprawie ;
włączył się w nią m.in kolega Ławrowa - wtedy minister Radosław Sikorski
także np. bloger z grupy propagandzistów pod przewodem You-know-who (..nazywam się Paweł Artymowicz)
bloger peas_64 który twierdził , że radar ten był bardzo niedokładny
można sprawdzić
zajrzeć do wpisów;
także do moich notek , w których pisałem o tym że ten radar był aż nadto dokładny by sprowadzić samolot na pas ( niekoniecznie do lądowania) a nie dezinformować, co czynili ruscy kontrolerzy wg stenogramu
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1236322,kontroler-lotu-w-smolensku-celowo-wprowadzal-w-blad-zaloge-radar-par
https://www.salon24.pl/u/niegracz/880940,ladowanie-bez-widocznosci-wg-komend-kontolera-radaru-par-jak-w-smolensku
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka