quwerty quwerty
551
BLOG

Kompromitacja biegłych Prokuratury w sprawie zamachu w Smolensku.

quwerty quwerty Polityka Obserwuj notkę 0

Wystąpienie płk. Ryszarda Filipowicza na konferencji
prasowej w dn. 27.03.2015 r., w którym prezentuje ustalenia
biegłych
w zakresie przebiegu lotu Tu-154M w dniu
10.04.2010 r.
"PRZEBIEG LOTU SAMOLOTU Tu-154 M Nr 101 W DNIU
10.04.2010r. NA TRASIE WARSZAWA OKĘCIE –
SMOLEŃSK- „PÓŁNOCNY”


naprawdę biegłych ????

- Sprawdzam....

Biorąc, bowiem pod uwagę, że wysokość potrzebna
do wyprowadzenia samolotu ze zniżaniem z prędkością opadania 8m/s,
przy pracy silników na tzw. lotnym małym gazie, tj. 60% prędkości obrotowej sprężarki niskiego ciśnienia, wynosi 50 m, to w warunkach pracy silników na tzw. około naziemnym małym gazie
(tj. 31,4 % prędkości obrotowej sprężarki niskiego ciśnienia)

najpierw należy zwiększyć prędkość obrotową silników do lotnego
małego gazu, co trwa ok. 3 s, a to powoduje, że bezpieczna wysokość,
na której należy podjąć decyzję o odejściu na drugi krąg wynosiła 75 m.

To jakim cudem wg biegłych samolot przeszedł na wznoszenie mając zapas wysokości  ok 13 m ??

- gdy reakcja załogi  nastąpiła na wysokości  20 m nad ziemią  przy wznoszącym się terenie ?


19. O godz. 8: 40: 55 (według czasu rejestratora ATM QAR),
a więc 1,8 sekundy przed BRL, gdy samolot znajdował się

na bezwzględnej wysokości ok. 20 m i około 6 m poniżej
płaszczyzny DS. 26, pilot energicznie ściągnął do siebie kolumnę
wolantu, czym spowodował
wyłączenie stabilizacji podłużnej,
zmniejszenie prędkości opadania oraz przejście na lekkie
wznoszenie z prędkością około 1 m/s.

Ściągnięcie wolantu – zdaniem biegłych –
było prawdopodobnie
reakcją na zauważenie bliskości ziemi.

Serio to piszą?

twierdza że  ważący 76 Ton samolot, o którym jeszcze przed chwilą  pisali, że przy silnikach w reżimie mały ciąg potrzebuje  75 ma  zapasu wysokości by wyrównac lot i rozpocząc wznoszenie


nagle  przechodzi  na wznoszenie mając zapas wysokości 12-13 m ????

image

NIKT biegłych   o to nie zapytał ..


ja jestem pierwszy , który o to pyta ?


- Jaki jest poziom  polskich ekspertów ? 

poziom myslenia  ludzi  majacych  wykształcenie  techniczne?

 skoro nie zauważają takiej sprzeczności ?


I dalej:


Zapoczątkowane wznoszenie samolotu jeszcze przed jego
przeciągnięciem, było podtrzymywane dzięki narastającemu ciągowi
silników skierowanego pod dodatnim kątem pochylenia ok. 20o,
pomimo przeciągnięcia i obrotu samolotu wokół osi podłużnej po utracie
części lewego skrzydła (ale o tym za chwilę).
Maksymalne wartości prędkości obrotowej sprężarki niskiego
ciśnienia silników samolot osiągnął już po utracie części lewego
skrzydła.

 Tu biegli wykazują brak elementarnej wiedzy  o cechach aerodynamicznych samolotu  Tu-154;

opisanych w podręcznika  Piatina  czy Bechtira

otóż przy  szybkim wzroście kąta natarcia w celu przejścia na wznoszenie, jeśli  silniki są w reżimie  mały gaz

to opór czołowy rośnie  znacznie szybciej niż ciąg silników !!!

Opisane przez biegłych rzekome podtrzymywanie wznoszenia  przez  ciąg silników nie mogło by mieć miejsca;

( to nie Su-27 z dopalaczem)

 rosnący opór czołowy  skutkował by spadkiem prędkości i  pochyleniem samolotu na dziób !!

image


manewr  go-around  należy wykonać płynnie

inaczej stanie się to co  miało miejsce w Norylsku, gdy

samolot Tu-154 rozpoczął manewr go-around na wysokości 90 m nad ziemią !! przy prędkości  pionowej 7 m/s

a mimo to wrąbał w ziemię z prędkoscią pionową  4-5 m/s




image


image

Parametry  wyjściowe:

Norylsk rozpoczęcie   odejścia ( ciąg , stery na wznoszenie)  90m  nad  pasem , prędkość 265 km/h, prędkość opadania ok. 7 m/sek;  ciąg  początkowy - ( prawie(mały  gaz - ale  obroty turbiny niskiego ciśnienia 59%  wyraźnie  wyższe niż  w  Smoleńsku

Smoleńsk ( - 5m ( 5m poniżej pasa; 15 m nad  ziemią), prędkość 269 km/h,  prędkość  opadania 6-7 m/sek ,  ciąg  początkowy - mały  gaz

Katastrofa  Tu-154  w Norylsku

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B0_%D0%A2%D1%83-154_%D0%B2_%D0%9D%D0%BE%D1%80%D0%B8%D0%BB%D1%8C%D1%81%D0%BA%D0%B5


I jeszcze to:

Samolot zderzył się z tą brzozą

przy kącie pochylenia toru lotu ok. 1stopień 

i kącie natarcia 16stopni.


1 stopień - czyli  leciał prawie poziomo ( wznoszenie ok. 1 m/s)

czyli nie mógł by  się wznieść na wysokość ( jak wg Laska ok 15,6 m nad poziom ziemi)

 tym bardziej że :

 teren się wznosił

a samolot błyskawicznie się przekręcił na bok i nie mógł się wznosić inaczej  niż po krzywej balistycznej

i tylko

jeśli wznosił się np z prędkością  1 m/s przez 1,5 sekundy to mógł względnie nabrać wysokości 1,5m

 w tym czasie teren podniósł się  o ok 3 m

 czyli osiągnął by najwyższy  punkt ok. 6,2 +1,5  - 3 = 4,7 m nad ziemią


czyli wrąbał  by  w ziemię  wcześniej nim zdążył  by się  przekręcić  o 90 stopni.


_ Kto ukończył podstawówkę i I  półrocze  szkoły średniej z łatwością ogarnie to czego nie ogarnęli "biegli" Prokuratury.

***


Co teraz?

Prokuratura winna usunąć  te opinię z akt.

Zleceniobiorcy winni oddać  wynagrodzenie wraz z karnymi odsetkami.

Prokuratura winna  zlecić nowa opinię/



***


I jeszcze to

materiały  uzupełniające  do pracy własnej absolwentów podstawówki

25. Lot na odcinku między wspomnianymi brzozami trwał
3,26 sekundy, odbywał się po prostej, ze stałym kursem 260 stopni ,
wznosząc się pod kątem pół stopnia,

ze średnią prędkością wznoszenia
około 1 m/s

. przedstaw   graficznie opisane przez biegłych  zdarzenie (  kartka papieru, kredki, mazak

dla bardziej zaawansowanych- prosty program graficzny)

quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka