20 obserwujących
1067 notek
715k odsłon
  545   1

Kompromitacja biegłych Prokuratury w sprawie zamachu w Smolensku.

Wystąpienie płk. Ryszarda Filipowicza na konferencji
prasowej w dn. 27.03.2015 r., w którym prezentuje ustalenia
biegłych
w zakresie przebiegu lotu Tu-154M w dniu
10.04.2010 r.
"PRZEBIEG LOTU SAMOLOTU Tu-154 M Nr 101 W DNIU
10.04.2010r. NA TRASIE WARSZAWA OKĘCIE –
SMOLEŃSK- „PÓŁNOCNY”


naprawdę biegłych ????

- Sprawdzam....

Biorąc, bowiem pod uwagę, że wysokość potrzebna
do wyprowadzenia samolotu ze zniżaniem z prędkością opadania 8m/s,
przy pracy silników na tzw. lotnym małym gazie, tj. 60% prędkości obrotowej sprężarki niskiego ciśnienia, wynosi 50 m, to w warunkach pracy silników na tzw. około naziemnym małym gazie
(tj. 31,4 % prędkości obrotowej sprężarki niskiego ciśnienia)

najpierw należy zwiększyć prędkość obrotową silników do lotnego
małego gazu, co trwa ok. 3 s, a to powoduje, że bezpieczna wysokość,
na której należy podjąć decyzję o odejściu na drugi krąg wynosiła 75 m.

To jakim cudem wg biegłych samolot przeszedł na wznoszenie mając zapas wysokości  ok 13 m ??

- gdy reakcja załogi  nastąpiła na wysokości  20 m nad ziemią  przy wznoszącym się terenie ?


19. O godz. 8: 40: 55 (według czasu rejestratora ATM QAR),
a więc 1,8 sekundy przed BRL, gdy samolot znajdował się

na bezwzględnej wysokości ok. 20 m i około 6 m poniżej
płaszczyzny DS. 26, pilot energicznie ściągnął do siebie kolumnę
wolantu, czym spowodował
wyłączenie stabilizacji podłużnej,
zmniejszenie prędkości opadania oraz przejście na lekkie
wznoszenie z prędkością około 1 m/s.

Ściągnięcie wolantu – zdaniem biegłych –
było prawdopodobnie
reakcją na zauważenie bliskości ziemi.

Serio to piszą?

twierdza że  ważący 76 Ton samolot, o którym jeszcze przed chwilą  pisali, że przy silnikach w reżimie mały ciąg potrzebuje  75 ma  zapasu wysokości by wyrównac lot i rozpocząc wznoszenie


nagle  przechodzi  na wznoszenie mając zapas wysokości 12-13 m ????

image

NIKT biegłych   o to nie zapytał ..


ja jestem pierwszy , który o to pyta ?


- Jaki jest poziom  polskich ekspertów ? 

poziom myslenia  ludzi  majacych  wykształcenie  techniczne?

 skoro nie zauważają takiej sprzeczności ?


I dalej:


Zapoczątkowane wznoszenie samolotu jeszcze przed jego
przeciągnięciem, było podtrzymywane dzięki narastającemu ciągowi
silników skierowanego pod dodatnim kątem pochylenia ok. 20o,
pomimo przeciągnięcia i obrotu samolotu wokół osi podłużnej po utracie
części lewego skrzydła (ale o tym za chwilę).
Maksymalne wartości prędkości obrotowej sprężarki niskiego
ciśnienia silników samolot osiągnął już po utracie części lewego
skrzydła.

 Tu biegli wykazują brak elementarnej wiedzy  o cechach aerodynamicznych samolotu  Tu-154;

opisanych w podręcznika  Piatina  czy Bechtira

otóż przy  szybkim wzroście kąta natarcia w celu przejścia na wznoszenie, jeśli  silniki są w reżimie  mały gaz

to opór czołowy rośnie  znacznie szybciej niż ciąg silników !!!

Opisane przez biegłych rzekome podtrzymywanie wznoszenia  przez  ciąg silników nie mogło by mieć miejsca;

( to nie Su-27 z dopalaczem)

 rosnący opór czołowy  skutkował by spadkiem prędkości i  pochyleniem samolotu na dziób !!

image


manewr  go-around  należy wykonać płynnie

inaczej stanie się to co  miało miejsce w Norylsku, gdy

samolot Tu-154 rozpoczął manewr go-around na wysokości 90 m nad ziemią !! przy prędkości  pionowej 7 m/s

a mimo to wrąbał w ziemię z prędkoscią pionową  4-5 m/s




image


image

Parametry  wyjściowe:

Norylsk rozpoczęcie   odejścia ( ciąg , stery na wznoszenie)  90m  nad  pasem , prędkość 265 km/h, prędkość opadania ok. 7 m/sek;  ciąg  początkowy - ( prawie(mały  gaz - ale  obroty turbiny niskiego ciśnienia 59%  wyraźnie  wyższe niż  w  Smoleńsku

Smoleńsk ( - 5m ( 5m poniżej pasa; 15 m nad  ziemią), prędkość 269 km/h,  prędkość  opadania 6-7 m/sek ,  ciąg  początkowy - mały  gaz

Katastrofa  Tu-154  w Norylsku

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B0_%D0%A2%D1%83-154_%D0%B2_%D0%9D%D0%BE%D1%80%D0%B8%D0%BB%D1%8C%D1%81%D0%BA%D0%B5


I jeszcze to:

Samolot zderzył się z tą brzozą

przy kącie pochylenia toru lotu ok. 1stopień 

i kącie natarcia 16stopni.


1 stopień - czyli  leciał prawie poziomo ( wznoszenie ok. 1 m/s)

czyli nie mógł by  się wznieść na wysokość ( jak wg Laska ok 15,6 m nad poziom ziemi)

 tym bardziej że :

 teren się wznosił

a samolot błyskawicznie się przekręcił na bok i nie mógł się wznosić inaczej  niż po krzywej balistycznej

i tylko

jeśli wznosił się np z prędkością  1 m/s przez 1,5 sekundy to mógł względnie nabrać wysokości 1,5m

 w tym czasie teren podniósł się  o ok 3 m

 czyli osiągnął by najwyższy  punkt ok. 6,2 +1,5  - 3 = 4,7 m nad ziemią


czyli wrąbał  by  w ziemię  wcześniej nim zdążył  by się  przekręcić  o 90 stopni.


_ Kto ukończył podstawówkę i I  półrocze  szkoły średniej z łatwością ogarnie to czego nie ogarnęli "biegli" Prokuratury.

***


Co teraz?

Prokuratura winna usunąć  te opinię z akt.

Zleceniobiorcy winni oddać  wynagrodzenie wraz z karnymi odsetkami.

Prokuratura winna  zlecić nowa opinię/



***


I jeszcze to

materiały  uzupełniające  do pracy własnej absolwentów podstawówki

25. Lot na odcinku między wspomnianymi brzozami trwał
3,26 sekundy, odbywał się po prostej, ze stałym kursem 260 stopni ,
wznosząc się pod kątem pół stopnia,

ze średnią prędkością wznoszenia
około 1 m/s

. przedstaw   graficznie opisane przez biegłych  zdarzenie (  kartka papieru, kredki, mazak

dla bardziej zaawansowanych- prosty program graficzny)

Lubię to! Skomentuj Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale