quwerty quwerty
278
BLOG

Narracja MAK nie pasuje do TAWS 38- kłamstwo MAK geometrycznie pokazane

quwerty quwerty Polityka Obserwuj notkę 0

Notka nominowana

do Nagrody Państwowej I Stopnia

( winna być)



 TAWS 38  pasuje do narracji MAK  jak pięść do nosa

- dlatego MAK nie wspomniał o TAWS 38 w raporcie

- dlatego Lasek też ukrył dane  z TAWS 38 w raporcie


   Na  rysunku niżej zaznaczyłem położenie w pionie punktu TAWS 38  oraz punktu zderzenia  samolotu Tu-154 z brzozą;

wg  prof.Artymowicza ( dane sufitowe) w momencie zderzenia z brzozą  samolot wznosił się  z prędkością  pionową  6 m/s

..przyjmijmy takie dane  wyjściowe  dla tych rozważań...

 na rysunku pokazałem , jak wyglądała by trajektoria obiektu ,  który wyrzucony byłby w przy V poziomej  76 m/s i V pionowej  6 m/s

-nic się nie zgadza z narracją MAK

image

zbliżenie:

image

skorzystałem przy tworzeniu rysunku z:

https://www.walter-fendt.de/html5/phen/projectile_en.htm



-powie ktoś

ale  to był samolot a nie bezwładny obiekt wyrzucony pod kątem w powietrze ..


- oczywiście
gdyby to był sprawny  mysliwiec  odrzutowy albo sprawny samolot  akrobacyjny to tak - wtedy mógłby wznosić się  ze stałą prędkością 6 m/s i osiągnąć  punkt  TAWS  38


ale

1. urwanie końcówki skrzydła spowodowałoby spadek siły nośnej o minimum 6%


2. przy manewrze go-around rozpoczynanym  przy  reżimie silników mały  gaz i zwiększaniu kąta natarcia - jak wg  narracji MAK- opór czołowy - rosnie szybciej niż przyrost ciągu silników; w efekcie  samolot przyhamowuje i pojawia się moment pochylający  samolot nosem w dół

image

3. wskutek rozszczelnienia  układów hydraulicznych  ster wysokosci przestał działać - niezwłocznie spadł moment  sił podnoszący samolot  nosem  w góre - na wznoszenie- natomiast klapy pozostały  wychylone i  opór powietrza  skutkował nadal  działaniem   momentu  pochylającego

 image

4.  wskutek szybkiego przechylania samolotu równie szybko spadała składowa  siły nośnej   działającej pionowo

image

image

już przy kącie  przechylenia 35 stopni wypadkowa siła działa w dół  i ściąga samolot  ku ziemi

5. Opór czołowy  rośnie dodatkowo wskutek zanikania przepływu laminarnego co wynika z  poluzowania powierzchni sterów poziomych po rozszczelnieniu  układu hydraulicznego.

6. Opór czołowy rośnie dodatkowo  wskutek coraz  bardziej skośnego położenia  kadłuba względem kierunku ruchu ( tzw. skoszenie)

image

Aby samolot Tu-154 znalazł się w punkcie TAWS 38

 musiał by przy brzozie mieć prędkość  wznoszenia min. 15 m/s

( i tak nie  odpowiadałoby to sytuacji wg parametrów z TAWS 38 gdyż zapis podaje że samolot nadal się wznosił z prędkością 2 m/s; )


 a w tym punkcie już by się zniżał - wg trajektorii  rzutu ukośnego z oporem powietrza:

ale to obrazuje jak WIELKA jest różnica miedzy narracją MAK  a położeniem samolotu wg  TAWS 38

image

skorzystałem przy  tworzeniu rysunku z:

symulator rzutu ukośnego z oporem powietrza( regulowanym)

http://galileoandeinstein.physics.virginia.edu/more_stuff/Applets/Projectile/projectile.html



Narracja MAK nie pasuje do TAWS 38

Narracja MAK/Laska

jest kłamstwem


image


quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka