quwerty quwerty
120
BLOG

Jak prof. Artymowicz wspierał kłamstwa MAK swoją manipulacją parametrów !!

quwerty quwerty Polityka Obserwuj notkę 0

  Chodzi o prędkość  wznoszenia Tu-154 w rejonie brzozy;

 to istotny parametr , który ma wpływ na to co hipotetycznie działo by się z  samolotem po brzozie.


Prof. Artymowicz udający  eksperta od katastrof lotniczych twierdzi, że

Tu-154 wznosił się w tym punkcie z  prędkością  6 m/s


szkic sytuacyjny:

image


skąd tę wartość wziął??

jak sam stwierdził : z  sufitu

aby wyszła mu trajektoria Tu-154 w manewrze go-around

ekspert od  awionetek i amatorski badacz  katastrof   bloger You-know -who


załatwił to inaczej

na zasadzie  deus ex machina

po prostu w swych prestidigitatorskich wyliczankach beczki
założył że  w momencie zderzenia z brzoza samolot  miał prędkość   wznoszenia  6,5 m/s !!!!
cytuję

. Samolot wznosi się w rekonstrukcji z użyciem metody nr. 5 z prędkością Vz = +6 m/s w stosunku do pasa, a ok. +3 m/s względem terenu.

Dokładnie takie założenia robiłem (gdyż były konieczne do zgodności z faktami za brzozą)

dokonując dokładnej rekonstrukcji trajektorii za brzozą. Również rekonstrukcja MAK podaje taką wartość Vz, w odróżnieniu od niektórych innych prób specjalistów u nas w kraju.  Niezależne rekonstrukcje trajektorii przed i za brzozą zszywają się gładko na brzozie, nie ma żadnej rozbieżności vz. Dla mnie to bomba!


Początkowo, kąt natarcia na urwanej końcowce skrzydła wynosił bowiem tyle, co pochylenie (pitch, ~13 stopni) powiększone o kąt umocowania skrzydła względem kadłuba, w tym miejscu skrzydła prawie dokładnie zerowy, a pomniejszone o kąt wznoszenia samolotu,
początkowo vz~6.5 m/s



skąd to wziął ?

- z sufitu


Zauważ my jeszcze , że wg  jego kłamliwej narracji  samolot dosłownie szurał by kołami  po krzakach

a piloci widzieli by z kabiny czubki drzew ... powyżej wysokości kabiny !!!!


- I co ?

 Jak zareagowali piloci ?

- co znajdujemy w  stenogramie ?

image

nic- piloci nie reagują.....


***

a jak  to wygląda wg MAK  ?

MAK:

Final Report Tu-154M tail number 101, Republic of Poland 74

INTERSTATE AVIATION COMMITTEE

the analysis of the trees
damages and terrain relief at that site also assumes that by the moment of impact the aircraft was
slightly climbing

na podstawie analizy  uszkodzeń drzew przy uwzględnieniu ukształtowania terenu w tym miejscu 

stwioerdza się że w momencie uderzenia

samolot się wznosił..


lekko -- to znaczy  jak?

w raporcie  dokładnie to podano:

Further the aircraft hit a group of trees at about 4 m AGL and at a distance of about
170 m from the point of first impact. The hits did not destroy the aircraft structure; no aircraft
fragments were found at the place of impact with these trees. According to the damage sustained
by the trees the aircraft was proceeding with a heading close to landing course, a bit left from the
runway centerline.
At a distance of 244 m from the first impact with lateral deviation of 61 m left from the
extended runway centerline at a height of about 5 meters the aircraft hit a birch with a trunk
measuring 30-40 cm in the diameter

image


i prędkość  wznoszenia:

2,5 m/s

image




PROKURATURA:

Opinia biegłych Prokuratury

dotycząca  manewru go-around przejścia na wznoszenie

- prędkości wznoszenia w rejonie brzozy.

http://niezniknelo.pl/NPW/www.npw.gov.pl/dokumenty/TU-154/Wyst%C4%85pienie%20p%C5%82k.%20Ryszarda%20Filipowicza%20na%20konferencji%20w%20dn.%2027.03.2015%20r.pdf



O godz. 8: 40: 55 (według czasu rejestratora ATM QAR),
a więc 1,8 sekundy przed BRL, gdy samolot znajdował się
na bezwzględnej wysokości ok. 20 m pilot energicznie ściągnął do siebie kolumnę
wolantu, czym spowodował wyłączenie stabilizacji podłużnej,
zmniejszenie prędkości opadania oraz

przejście na lekkie

wznoszenie z prędkością około 1 m/s.


sekundę później znów korekta zniżania w dół"



***

Pokazałem, że prof. Paweł Artymowicz z University of Toronto

po godzinach udający eksperta od katastrof lotniczych  jest

Manipulantem, posługuje się Kłamstwem

danymi z sufitu

aby tylko  próbować propagandowo  wtłaczać

 narrację  rosyjska w sprawie tragedii w  Smoleńsku


**


Czas poświęcony na przygotowanie notki:

 2 godziny.


**

P.S.  przy brzozie czy przy świerku ( Świerczku ?)


image

quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka