Chodzi o prędkość wznoszenia Tu-154 w rejonie brzozy;
to istotny parametr , który ma wpływ na to co hipotetycznie działo by się z samolotem po brzozie.
Prof. Artymowicz udający eksperta od katastrof lotniczych twierdzi, że
Tu-154 wznosił się w tym punkcie z prędkością 6 m/s
szkic sytuacyjny:
skąd tę wartość wziął??
jak sam stwierdził : z sufitu
aby wyszła mu trajektoria Tu-154 w manewrze go-around
ekspert od awionetek i amatorski badacz katastrof bloger You-know -who
załatwił to inaczej
na zasadzie deus ex machina
po prostu w swych prestidigitatorskich wyliczankach beczki
założył że w momencie zderzenia z brzoza samolot miał prędkość wznoszenia 6,5 m/s !!!!
cytuję
. Samolot wznosi się w rekonstrukcji z użyciem metody nr. 5 z prędkością Vz = +6 m/s w stosunku do pasa, a ok. +3 m/s względem terenu.
Dokładnie takie założenia robiłem (gdyż były konieczne do zgodności z faktami za brzozą)
dokonując dokładnej rekonstrukcji trajektorii za brzozą. Również rekonstrukcja MAK podaje taką wartość Vz, w odróżnieniu od niektórych innych prób specjalistów u nas w kraju. Niezależne rekonstrukcje trajektorii przed i za brzozą zszywają się gładko na brzozie, nie ma żadnej rozbieżności vz. Dla mnie to bomba!
Początkowo, kąt natarcia na urwanej końcowce skrzydła wynosił bowiem tyle, co pochylenie (pitch, ~13 stopni) powiększone o kąt umocowania skrzydła względem kadłuba, w tym miejscu skrzydła prawie dokładnie zerowy, a pomniejszone o kąt wznoszenia samolotu,
początkowo vz~6.5 m/s
skąd to wziął ?
- z sufitu
Zauważ my jeszcze , że wg jego kłamliwej narracji samolot dosłownie szurał by kołami po krzakach
a piloci widzieli by z kabiny czubki drzew ... powyżej wysokości kabiny !!!!
- I co ?
Jak zareagowali piloci ?
- co znajdujemy w stenogramie ?
nic- piloci nie reagują.....
***
a jak to wygląda wg MAK ?
MAK:
Final Report Tu-154M tail number 101, Republic of Poland 74
INTERSTATE AVIATION COMMITTEE
the analysis of the trees
damages and terrain relief at that site also assumes that by the moment of impact the aircraft was
slightly climbing
na podstawie analizy uszkodzeń drzew przy uwzględnieniu ukształtowania terenu w tym miejscu
stwioerdza się że w momencie uderzenia
samolot się wznosił..
lekko -- to znaczy jak?
w raporcie dokładnie to podano:
Further the aircraft hit a group of trees at about 4 m AGL and at a distance of about
170 m from the point of first impact. The hits did not destroy the aircraft structure; no aircraft
fragments were found at the place of impact with these trees. According to the damage sustained
by the trees the aircraft was proceeding with a heading close to landing course, a bit left from the
runway centerline.
At a distance of 244 m from the first impact with lateral deviation of 61 m left from the
extended runway centerline at a height of about 5 meters the aircraft hit a birch with a trunk
measuring 30-40 cm in the diameter
i prędkość wznoszenia:
2,5 m/s
PROKURATURA:
Opinia biegłych Prokuratury
dotycząca manewru go-around przejścia na wznoszenie
- prędkości wznoszenia w rejonie brzozy.
http://niezniknelo.pl/NPW/www.npw.gov.pl/dokumenty/TU-154/Wyst%C4%85pienie%20p%C5%82k.%20Ryszarda%20Filipowicza%20na%20konferencji%20w%20dn.%2027.03.2015%20r.pdf
O godz. 8: 40: 55 (według czasu rejestratora ATM QAR),
a więc 1,8 sekundy przed BRL, gdy samolot znajdował się
na bezwzględnej wysokości ok. 20 m pilot energicznie ściągnął do siebie kolumnę
wolantu, czym spowodował wyłączenie stabilizacji podłużnej,
zmniejszenie prędkości opadania oraz
przejście na lekkie
wznoszenie z prędkością około 1 m/s.
sekundę później znów korekta zniżania w dół"
***
Pokazałem, że prof. Paweł Artymowicz z University of Toronto
po godzinach udający eksperta od katastrof lotniczych jest
Manipulantem, posługuje się Kłamstwem
danymi z sufitu
aby tylko próbować propagandowo wtłaczać
narrację rosyjska w sprawie tragedii w Smoleńsku
**
Czas poświęcony na przygotowanie notki:
2 godziny.
**
P.S. przy brzozie czy przy świerku ( Świerczku ?)
Komentarze