quwerty quwerty
126
BLOG

Prosty wykres z fałszerstwem MAK a przerósł ekspertów i naukowców! go-around

quwerty quwerty Polityka Obserwuj notkę 1

Nie ma ważniejszej kwestii

dla polskiej racji stanu

jak ustalenie co stało się

naprawdę  w Smolensku 10.04.2010


image

próba odejscia  z wysokosci 20mRW  przy pocz.,predkosci znizania 7,5 m/s- zamiar: odwzorowanie warunków jak w Smoleńsku....



Pierwsza osoba dramatu:

 dr Edmund  Klich

Moskwa lipiec 2010 eksperyment na symulatorze

-dr Bogdan Klich bierze udział w tej manipulanci, w której  fałszerze z MAK próbowali ukryć fakt , że  w raporcie MAK ( był już raport wstępny- pospieszyli sie...) dla narzucenia  narracji o CFIT  zbytnio  nagięto papierowo trajektorię go-around która okazała sie fizycznie niemożliwa


- dla przykrycia tego faktu fałszerze z MAK zastosowali znacznie wyższe  przeciążenia ( co skutkowało szybszym wyhamowaniem opadania samolotu w eksperymencie i szybsze ich narastanie!  co skutkowało tym samym

-

pomimo tego  i tak faktycznie nie udało im się uzyskać wyniku który  by potwierdzał mozliwośc  odejścia samolotu  Tu-154  w Smolensku na drugi krąg  przy rozpoczęciu manewru na wysokosci 20 m RW


ale

dr Edmund Klich podpisał sie pod tym sfałszowanym raportem z eksperymentu na symulatorze !

choć potem powiedział  całkiem logicznie  pól-prawdy:

Jak powiedział "Gazecie" płk Klich, który brał udział w czterech z siedmiu symulacji na lotnisku Szeremietiewo i "latał" w nich jako drugi pilot, jedno z tych czterech "podejść do lądowania" skończyło się katastrofą. (...)

- Samolot "rozbił się" w czasie ostatniej symulacji -

opowiada Klich i wyjaśnia: - Kiedy na wysokości 20 m tak samo jak piloci prezydenckiej maszyny wyłączyliśmy pilota automatycznego, żeby sterując ręcznie, "podnieść" maszynę, "zderzyliśmy się" z ziemią

(..)

Klich mechanizm tej "katastrofy" tłumaczy tym, że każdy zniżający się samolot - a w szczególności ciężki i lecący z niewielką szybkością - gdy pilot próbuje poderwać go ku górze, "przysiada", czyli niezależnie od woli załogi obniża lot. - Tu-154M w takim momencie i przy takich parametrach lotu jak przy lądowaniu w Smoleńsku "spada" właśnie o ok. 20 m - ocenia ekspert.


- ale dr Klich jak i ruscy fałszerze pominęli w eksperymencie fakt że teren się wznosił !

 w rzeczywistosci samolot nie miał miejsca na opadanie rzędu 19-23 m

przy RW 20m byłoby to ok. 12 m

image


Druga osoba dramatu:

płk Filipowicz z Prokuratury

image

Popełnia ten sam błąd!!!

image

Trzecia osoba dramatu

( trochę  bohater zbiorowy, emanacja polskiej nauki)

ówczesny Prezes PAN prof. Michał Kleiber

cytuję

"mam zaufanie do komisji dra Laska "

polska  nauka stanęła obok, wyraziła desinteressement
i to w obliczu jaskrawo widocznych manipulacji, mataczenia ze strony rosyjskiej

( oczywiscie wyrazy  szacunku dla tych nielicznych przedstawicieli nauki polskiej , którzy  nie milczeli , angażowali się )


czy  odczytanie  prostego  wykresu  przekraczało możliwości  polskich  naukowców i ekspertów???
- polskich inżynierów ??

- absolwentów szkół średnich ( szczególnie klas matematyczno fizycznych)

- absolwentów technikum?

- bystrzejszych absolwentów szkół  niższych stopni ???

>>>


NIEEEE!

Pokazuje i objaśniam:

to jest wykres image

wystarczy odrobina uwagi, dociekliwosci- nie przyjmowania  na wiarę że  ruscy to eksperci i badają "katastrofę" rzetelnie..

a zresztą był tam dr Klich - to na pewno wszystko jest  w porządku ...

jak widąc  w eksperymencie który odwzorowuje  sytuacje z rozpoczecia manewru go-around w Smolensku  samolot wg rosyjskich ekspertów  zniżał się z prędkosci  ok  7,5 m/s

- i nawet przy zastosowaniu  znacznie wyższych wartości przeciążeń głębokość przepadania  wyniosła,  cytuję:

" 19..23 m"

co to oznacza ?

 że samolot Tu-154 w warunkach smoleńskich nie przeszedł by na wznoszenie  tylko  zderzył  by się z terenem jeszcze w fazie zniżania !

Wniosek:  Rosjanie sfałszowali  trajektorię  ostatniego  odcinka lotu aby wmówić  wine pilotów  i narrację o CFIT.

image**

a tu  fałszowanie manewru go-around  przy rozpoczęciu manewru na 40 m
widac jak szybko narasta tu przeciążenie i do wartości znacznie wyższych niż w Smoleńsku

image

i pod tą Manipulacja  podpisał się dr Bogdan Klich !!!


Kompromitująca postawa naukowców

.wielu. bardzo wielu ..zbyt wielu

nawet  wstrząsająca

jak zachowali sie ludzie nauki, predystynowani do tego

by  cos zrobic dla Polski gdy ta jest w potrzebie...

przykład z  Salonu 24

bloger barbie czyli prof. fizyk teoretyk  Tomasz  Barabaszewski

wykładowca Uniwersytetu Jagiellońskiego i Politechniki  Krakowskiej.
dr Fizyki Teoretycznej (z zakresu modelowania komputerowego IF PAN W-wa

cytuję:

image

imagedodajmy-  12 lat  stania na boku, odwracania głowy, nic  nie robienia w tej tak ważnej dla Polski sprawie!


***

https://www.salon24.pl/u/niegracz/1265314,jak-ruscy-falszerze-zmanipulowali-klicha-w-eksperymencie-go-around-w-moskwie

https://www.salon24.pl/u/niegracz/1247658,dr-klich-wsparl-klamstwa-mak-w-moskwie-i-potem-ich-bronil


Pożyteczni idioci typu mgra Michała Jaworskiego

image

od lat prowadzili kampanie dezinformacji, manipulacji, atakowania wyszydzania  wszystkich którzy podważali narracje  MAK

także  w kwestii go-around


mgr Jaworski  okazał się być bardziej gorliwy w fałszowaniu  tego co stało się w Smolensku niż sami rosyjscy fałszerze !!

choć eksperci rosyjscy - nie tylko w eksperymencie na symulatorze ale w i ekspesrckiej  opinii pilotów ( instruktorów  Tu-154, pilotów doswiadczalnych)  mówią o takich własnie parametrach rozpoczecia  manewru go around

RW 20m  prędkośc zniżania ok. 7 m/s


to Jaworski et consortes  na Salonie lansowali ich kłamstwo jakoby piloci Tu-154 juz znacznie  wcześniej  zaczeli spowalnianie predkosci zniżenia i na 20 m to było 5 m/s  i mniej!!! nawet  2 m/s !

np. jeden z  et consortes  Myth Buster


image



image



Warunkiem skutecznego manewru go around  wg podręcznika  Bechtira jest:

a) co najmniej utrzymanie prędkości postępowej

b) płynne stopniowe zwiększanie przeciężenia ( patrz a) do wartosci  odpowiedniej  dla danego typu samolot; dla Tu-154M jest to wartość max 1,35g ( w poręcznikach pilotowania Tu-154 , cytowałem w notkach)

Fałszerze w eksperymencie na symulatorze w Moskwie  dla próby ukrycia sfałszowania trajektorii w raporcie zastosowali przeciążenie  max  1,6g  przy szybszym wzroście przeciażęń niż w  Smolensku...

image


 i jeszcze ciekawostka

bloger  Kaczazupa to Mgr Jaworski przed przeciągnieciem... go na strone rosyjską


image



quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (1)

Inne tematy w dziale Polityka