quwerty quwerty
36
BLOG

Korepetycje dla Tornado i innych z aerodynamiki praktycznej Tu-154M; Smoleńsk.

quwerty quwerty Polityka Obserwuj notkę 0

 Tornado błędnie twierdzi , że samolot Tu-154M przy parametrach początkowych jak wg Raportu MAK był by w stanie przejść na wznoszenie-  czyli że jego głebokość przepadania byłaby tylko rzędu 10 m!


- to bzdura

niezgodna i z aerodynamiką praktyczną

a w szczególności niezgodna z aerodynamika prkatyczną samolotu Tu-154M

i fizyką Newtona.

- W ten sposób Tornado rzuca mi od lat kłody pod nogi i przyłącza sie do hejterów jak nie tylko You-know-who z Jaworskim ale także do innych krytykantów i hejterów choć  próbujacych podważać narracje MAK jak Fatamorgan  czy podobnie cienki w tej tematyce Free Your Mind z jego ekipą

wg podręcznika Aerodynamika praktyczna  samolotu Tu-154M

wg opinii kilku pilotów instruktorów Tu-154M

wg pilota Tu-154M Gierasimowa

- w warunkach takich jak w Smoleńsku głebokość przepadania byłaby min 30 m do...nawet 100( gdyby przy sterowaniu ręcznym próbowano zbyt  szybkiego ruchu sterem wysokości! ) gdyby tam był zapas wysokości....) czyli wg ich opinii

 manewr go around opisany przez MAK i Laska jest fizycznie niemożliwy

 - samolot rozbił by się  jeszcze w fazie zniżania

 nie przeszedł by na wznoszenie

- Potwierdza to nawet zmanipulowana przez MAK próba na symulatorze w Moskwie w lipcu 2010!

gdyż uzyskano- starając się maksymalnie zmniejszy głębokość przepadania-  ok 20m!!

tylko że przy wznoszącym się terenie samolot rozbił by się jeszcze w fazie zniżania

https://www.salon24.pl/u/niegracz/1294526,jak-rosyjscy-eksperci-zafalszowali-eksperyment-na-symulatorze-moskwa-2010

image



- Moje stanowisko potwierdza wynik prób na symulatorze po katastrofie w Anglii

symulator- Anglia dot  katastrofy na lotnisku Gatwick

Porównamy manewry  prób odejścia na drugi krąg  dwóch prawie  identycznych  samolotów: Tu-154  i Boeing 727.

image

image

- a dzieje  się tak że aerodynamika praktyczna to co innego niż idealizowane liczenie na kartce papieru

 dochodzi stres i manewr nie jest wykonywany idalnie= chodzi o odejscie w trybie ręcznym ! a nie można - jak na symulatorze robić wielu powtórzeń ( w Moskwie ruscy po, prostu albo ćwiczyli długo długo przed pokazówka dla Klicha

ale także podkrecili niektóre parametry poza praktycznie mające zastosowanie ...)

***

..a tu kolejny świeżo znaleziony przykład jak w praktyce wygląda głebokosc przpedania

image


przeciwnika  najlepiej pokonac jego własna bronia

 stąd uzywam,, przykładów i rosyjskich autorów i zdarzeń w ZSRR/Rosji

tu samolot  pasażerski rozpoczał manewr go-around na wysokosci 55 m-

ale manewr wykonano zbyt gwałtownie, samolot wszedł na pozakrytyczny kąt natarcia 16 stopni !! zwalił się nas skrzydło

i twardo przyziemił przechylony na lewą stronę

w Smoleńsku
imageJak w raporcie  objaśnia MAK:

- Samolot  Tu-154  posiada usterzenie  ogonowe  typu T ; oprócz  tego  silniki umieszczone są w ogonie - samoloty o tej budowie mają niekorzystną  charakterystykę  aerodynamiczną  przy dużych  kątach natarcia.

Flaps increase lift for a given AoA, but reduce critical AoA.

https://aviation.stackexchange.com/questions/65141/do-leading-edge-flaps-increase-the-critical-angle-of-attack

-Wysunięte  klapy  zmniejszają krytyczny kąt  natarcia.

Oznacza  to, że praktycznie  już  przed  zderzeniem  z brzozą -  samolot   był (by) w stanie  przepadania

--------------


Parada Kłamców Smoleńskich:


image


- Dziekuję za uwagę.

quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Polityka