12 obserwujących
464 notki
443k odsłony
550 odsłon

Rurka ze złomu w wirniku silnika Tu-154 - a ogląd specjalistów.

Wykop Skomentuj7

image

Zardzewiała rurka wetknięta w otwór wirnika silnika  Tu-154-

image

- nie  zauważona przez "specjalistów".

Wirnik leży przy dyszy wylotowej -ktoś go tam przemieścił; to nie jest stan bezpośrednio po "katastrofie".


Rurka  z konstrukcji silnika wygląda tak:

image

a nie tak:

image

Na zdjęciu zardzewiała rurka  stalowa  ze złomu

takie coś nie mogło być  części silnika  odrzutowego  samolotu Tu-154.


A tak wygląda  rurka konstrukcyjna silnika:

image

-  Jest tu jeden  szczegół  , który  stanowi  jednoznaczny  dowód  , że  nie jest  to cześć  samolotu:

to  koniec  rurki , który  jest  ordynarnie  obrobiony  przez  obróbkę  skrawaniem-   jest  to  tzw.  koniec  ukosowany

- takie  wykończenie rurki  stalowej  stosuje się tylko  w jednym  celu:  przygotowania  rurki  do połączenia  z innym  elementem

przez  spawanie  elektryczne  lub  gazowe. 

- Jak ktoś słyszał  też  coś o   połączeniach   maszynowych  czy  mechanicznych rozłącznych

https://pl.wikipedia.org/wiki/Po%C5%82%C4%85czenie_mechaniczne

  ten wie  , że  koniec ukosowany  nie zalicza  się do tej kategorii.


Aby połączyć ze sobą  elementy  silnika  odrzutowego  np.  rurkę  konstrukcyjną  z innymi częściami  silnika  taka  rurka( wałek) musi  mieć koniec  przygotowany  w  formie  połączenia  maszynowego  , np.  wielowypustu, gwintu .

Nie mówiąc już  o tym że  dokładność obróbki  mechanicznej  takiego końca mierzy się  w  setnych częściach  milimetra.

Ten ukosowany  koniec  gazrurki  jest obrobiony  zapewne  z dokładnością  nie większą niż 0,5mm-  w celu  wykonania  złącza  spawanego to zupełnie  wystarcza.


Tak wygląda  rurka konstrukcyjna  silnika  Tu-154:

image



Wykop Skomentuj7
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale