W Smoleńsku nie było to możliwe z innych przyczyn niż mgła.
Co tam się wydarzyło,wkrótce się dowiemy;komisja i prokuratura mają wsparcie ekspertów ze świata.
W lotnictwie zdarzają się sytuacje gdy samoloty muszą lądować przy braku widoczności lub w warunkach znacznie poniżej minimum;przy odpowiedniej metodyce samoloty trafiają w pas a nie spadają do parowu; trafiają w pas a nie spadają kilometr przed lotniskiem.
Ukraiński Airbus A320 lądował w Turcji mając szyby uszkodzone przez silny grad - zero widoczności przez te szyby.


Dodatkowo lotnisko było zamknięte z powodu bardzo złych warunków widoczności; ale oczywiście zrobiono wyjątek dlatego samolotu który musiał lądowac -i wylądował.
Inny przypadek
Australia 2013, samolot Boeing 737, lądowanie poniżej minimum, poziom z;legania mgły 40m nad lotniskiem.
Samolot musiał lądować,ponieważ nie było w zasięgu lotniska zapasowego.
Przy pierwszym podejściu wykonali go-around , gdyż nie widzieli pasa ale można było określić, że lecieli wzdłuż pasa.
Przy drugim podejściu wylądowali w silnej mgle.

https://www.atsb.gov.au/media/5770548/ao-2013-100-final.pdf
Jakie możliwości ma ów rzeczywiście przestarzały radiolokator RSP ?
Napisano o tym np. w 2009 roku ( przed katastrofą) na rosyjskim forum:
опубликовано: 31.10.2009 00:49
Если заход по локатору (чистый РСП), то диспетчер векторит экипаж до того момента пока тот не сможет выполнить посадку, если грубо то до момента визуального контакта с полосой (огнями). По докам последняя команда даётся за 500 метров от торца. Изменение курса это и есть векторения, можно назвать наведение ))) но суть от этого не меняется
Кто учился в Риге возможно помнят инструктора на «Тренере» по фамилии Червяков, он в Спилве ноль на ноль завёл Ан24 с малым остатком. Даже была команда на выравнивание и уборку оборотов. Бывший военный лётчик, попавший под сокращение при Хрущёве. Также он был консультантом по ПРЛ «Тесла» у Чехов.
Kto uczył się w Rydze ( zawodu kontrolera lotu) ten pamięta instruktora na trenażerze , który nazywał się Czerwiakow; sprowadził on samolot AN-24 na lotnisku Spilwa w Rydze przy praktycznie zerowej widoczności z małą odchyłką; a jeszcze wydał komendę na wyrównanie samolotu i zmniejszenie obrotów. To były pilot wojskowy , zwolniony z wojska za Chruszczowa. Był także konsultantem przy projektowaniu radiolokatora Tesla w Czechach. ( Radiolokator Tesla - nowocześniejsza wersja radiolokatora precyzyjnego podejścia typu RSP ( Radiolokator precyzyjnego podejścia ( precision approach radar) - tak Amerykanie nazwali ten typ radiolokatora, który był skonstruowany jeszcze w czasie II wojny światowej a radzieckie/rosyjskie RSP tę konstrukcję naśladowały.)
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka