quwerty quwerty
903
BLOG

Lądowanie bez widocznosci i w gęstej mgle - możliwe -ale nie w Smoleńsku w 2010

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 15

 W Smoleńsku nie  było to możliwe  z innych przyczyn niż mgła.


Co tam się wydarzyło,wkrótce  się dowiemy;komisja i prokuratura mają wsparcie ekspertów ze świata.


W lotnictwie zdarzają się sytuacje  gdy samoloty  muszą lądować przy braku  widoczności lub w  warunkach znacznie poniżej  minimum;przy odpowiedniej metodyce  samoloty trafiają w pas   a nie spadają do  parowu; trafiają  w pas   a nie  spadają  kilometr przed lotniskiem.


Ukraiński  Airbus  A320 lądował w Turcji  mając  szyby  uszkodzone  przez silny  grad  - zero  widoczności przez te szyby.

image


image

 Dodatkowo lotnisko było  zamknięte  z powodu  bardzo złych warunków widoczności; ale oczywiście zrobiono wyjątek dlatego samolotu który  musiał lądowac -i wylądował.


Inny przypadek

Australia 2013,   samolot  Boeing 737, lądowanie poniżej minimum, poziom z;legania  mgły 40m nad lotniskiem.

Samolot musiał lądować,ponieważ nie  było w zasięgu  lotniska zapasowego.

Przy pierwszym podejściu wykonali go-around ,  gdyż nie widzieli pasa ale można było  określić, że lecieli  wzdłuż pasa.

Przy drugim podejściu  wylądowali w silnej mgle.

image

https://www.atsb.gov.au/media/5770548/ao-2013-100-final.pdf


Jakie  możliwości  ma ów  rzeczywiście  przestarzały  radiolokator   RSP ?

Napisano  o tym np. w 2009  roku  ( przed katastrofą) na rosyjskim forum:

опубликовано: 31.10.2009 00:49


    Если заход по локатору (чистый РСП), то диспетчер векторит экипаж до того момента пока тот не сможет выполнить посадку, если грубо то до момента визуального контакта с полосой (огнями). По докам последняя команда даётся за 500 метров от торца. Изменение курса это и есть векторения, можно назвать наведение ))) но суть от этого не меняется
Кто учился в Риге возможно помнят инструктора на «Тренере» по фамилии Червяков, он в Спилве ноль на ноль завёл Ан24 с малым остатком. Даже была команда на выравнивание и уборку оборотов. Бывший военный лётчик, попавший под сокращение при Хрущёве. Также он был консультантом по ПРЛ «Тесла» у Чехов.


       Kto  uczył się   w  Rydze (  zawodu  kontrolera  lotu)  ten pamięta  instruktora  na trenażerze  , który nazywał się Czerwiakow;   sprowadził  on samolot  AN-24 na lotnisku  Spilwa  w Rydze  przy praktycznie  zerowej  widoczności  z małą  odchyłką; a jeszcze  wydał komendę na wyrównanie  samolotu  i  zmniejszenie obrotów. To były  pilot  wojskowy  ,  zwolniony  z wojska  za  Chruszczowa. Był także  konsultantem  przy  projektowaniu radiolokatora  Tesla  w  Czechach. ( Radiolokator  Tesla  - nowocześniejsza  wersja  radiolokatora precyzyjnego podejścia   typu RSP (  Radiolokator  precyzyjnego  podejścia ( precision  approach   radar) - tak Amerykanie  nazwali ten typ radiolokatora,  który  był skonstruowany jeszcze  w czasie II wojny  światowej a radzieckie/rosyjskie RSP tę  konstrukcję  naśladowały.)


quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka